Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Fiamma F35 pro op Brandrup Toprail?
Re: Fiamma F35 pro op Brandrup Toprail?
@ Gerrit,
Ik vroeg mij af of je adapter inmiddels ook af is en of je er misschien een foto van kan plaatsen.
@ Patrick,
Heb je nu die adapter uiteindelijk helemaal zelf gemaakt of heb je een bestaande aangepast en zijn er ook foto's van de adapter los dwz. niet in de rail.
Reden van mijn nieuwsgierigheid is dat ik ook een Brandrup rail wil gaan plaatsen en mijn omnistor 2000 daaraan bevestigen.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Ik vroeg mij af of je adapter inmiddels ook af is en of je er misschien een foto van kan plaatsen.
@ Patrick,
Heb je nu die adapter uiteindelijk helemaal zelf gemaakt of heb je een bestaande aangepast en zijn er ook foto's van de adapter los dwz. niet in de rail.
Reden van mijn nieuwsgierigheid is dat ik ook een Brandrup rail wil gaan plaatsen en mijn omnistor 2000 daaraan bevestigen.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Re: Fiamma F35 pro op Brandrup Toprail?
Hoi Charles
Adapter is dus inderdaad zelf ontworpen en gemaakt.
Ben op dit moment RVS uitvoeringen aan het maken, aangezien de 1e set een proef was (in gewoon staal).
Er is verder niet zoveel aan veranderd, alleen nog iets compacter geworden (luifel dichter op de steunen).
Adapter is dus inderdaad zelf ontworpen en gemaakt.
Ben op dit moment RVS uitvoeringen aan het maken, aangezien de 1e set een proef was (in gewoon staal).
Er is verder niet zoveel aan veranderd, alleen nog iets compacter geworden (luifel dichter op de steunen).
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: Fiamma F35 pro op Brandrup Toprail?
Dat ziet er zeer degelijk uit Patrick.
Ik hoorde van Peter Multivan dat je zeer goed was in RVS, dus ben benieuwd naar je RVS exemplaren.
In elk geval dank voor de foto's, ik heb nu een goed beeld van wat jullie bedoelden bij de forumdiscusssie over dit onderwerp.
Mocht je trouwens plannen hebben voor een kleine serie productie dan houd ik me aanbevolen.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Ik hoorde van Peter Multivan dat je zeer goed was in RVS, dus ben benieuwd naar je RVS exemplaren.
In elk geval dank voor de foto's, ik heb nu een goed beeld van wat jullie bedoelden bij de forumdiscusssie over dit onderwerp.
Mocht je trouwens plannen hebben voor een kleine serie productie dan houd ik me aanbevolen.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Fiamma F35 pro op Brandrup Toprail?
ik ookchv schreef:Mocht je trouwens plannen hebben voor een kleine serie productie dan houd ik me aanbevolen.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Fiamma F35 pro op Brandrup Toprail?
Voor alle duidelijkheid nog een doorsnede zoals ie straks in RVS is.
(Het rubber wat IN de goot ligt ontbreekt hier even).
Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen....
Moet voor volgende week (Hemelvaart) eigenlijk 1 set klaar hebben ;-)
(Het rubber wat IN de goot ligt ontbreekt hier even).
Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen....
Moet voor volgende week (Hemelvaart) eigenlijk 1 set klaar hebben ;-)
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: Fiamma F35 pro op Brandrup Toprail?
Van die tekening wordt ik helemaaaaal hebberig, jij Peter? ;-)
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Fiamma F35 pro op Brandrup Toprail?
Ik zit hier te soppen..chv schreef:Van die tekening wordt ik helemaaaaal hebberig, jij Peter? ;-)
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Fiamma F35 pro op Brandrup Toprail?
Weer een stapje verder, het zetwerk is klaar. (voor 3 setjes)
De 4 M3 inbusboutjes zijn nu verzonken, in de proto lagen ze er nog bovenop.
De 4 M3 inbusboutjes zijn nu verzonken, in de proto lagen ze er nog bovenop.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: Fiamma F35 pro op Brandrup Toprail?
Pluuke,
Kan ik mij nog aanmelden voor een setje adapters.
Ik heb een omnistor 5002 luifel in combinatie met een brandrup rail.
Ik heb inderdaad de adapter voor de omnistor en vind deze spuuglelijk en wankel.
Gr.
MiNiER
Kan ik mij nog aanmelden voor een setje adapters.
Ik heb een omnistor 5002 luifel in combinatie met een brandrup rail.
Ik heb inderdaad de adapter voor de omnistor en vind deze spuuglelijk en wankel.
Gr.
MiNiER
Re: Fiamma F35 pro op Brandrup Toprail?
Hoi
De adapters die ik aan het maken ben zijn voor een Fiamma F35 Pro luifel i.c.m. een Brandrup rail.
Hoe de Omnistor 5002 er precies uitziet weet ik niet.....
Omdat ik zelf een Fiamma F35 pro heb, ben ik in staat geweest om met veel meet- en paswerk een goede adapter te maken.
De passing op de Brandrup rail is goed, maar voor (b.v.) jouw luifel zou het bovenste stuk anders moeten worden; aangepast aan jouw luifel.
Dus daar zou ik minimaal een goede (doorsnede) tekening van moeten hebben.
Beter was nog de luifel zelf te zien en e.e.a. te meten.
Ik sluit niet uit dat ik eraan toekom om ook andere varianten te maken, maar voorlopig beperk ik me tot deze (voor de Fiamma).....
ik kom anders nooit door mijn eigen projecten heen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De adapters die ik aan het maken ben zijn voor een Fiamma F35 Pro luifel i.c.m. een Brandrup rail.
Hoe de Omnistor 5002 er precies uitziet weet ik niet.....
Omdat ik zelf een Fiamma F35 pro heb, ben ik in staat geweest om met veel meet- en paswerk een goede adapter te maken.
De passing op de Brandrup rail is goed, maar voor (b.v.) jouw luifel zou het bovenste stuk anders moeten worden; aangepast aan jouw luifel.
Dus daar zou ik minimaal een goede (doorsnede) tekening van moeten hebben.
Beter was nog de luifel zelf te zien en e.e.a. te meten.
Ik sluit niet uit dat ik eraan toekom om ook andere varianten te maken, maar voorlopig beperk ik me tot deze (voor de Fiamma).....
ik kom anders nooit door mijn eigen projecten heen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: Fiamma F35 pro op Brandrup Toprail?
Dat is waar ook. Je kan niet alles proberen te verbeteren.
Ik vind het al zeer geod dat je een adapter heb kunnen verbeteren. Waarom denken ze bij Fiamma of Omnistor bij het uitvinden van die adapters daar niet eerder aan?
Weinig fantasie of budget.
Ik zal proberen om de adapter die ik in mijn bezit zo goed mogelijk te bevestigen, maar mocht je een keer aan toekomen, dan houd ik mij aanbevolen.
Ik vind het al zeer geod dat je een adapter heb kunnen verbeteren. Waarom denken ze bij Fiamma of Omnistor bij het uitvinden van die adapters daar niet eerder aan?
Weinig fantasie of budget.
Ik zal proberen om de adapter die ik in mijn bezit zo goed mogelijk te bevestigen, maar mocht je een keer aan toekomen, dan houd ik mij aanbevolen.
Re: Fiamma F35 pro op Brandrup Toprail?
Ziet er goed uit Patrick.
Heb gisteren ook een Fiamma F35 PRO besteld (levertijd 2a3 weken zeiden ze,laten we het hopen)
Maar ik heb een verhoogd dak,kan ik hem zo op de polyester schroeven? (met een plaat er achter)
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groeten Freekw
Heb gisteren ook een Fiamma F35 PRO besteld (levertijd 2a3 weken zeiden ze,laten we het hopen)
Maar ik heb een verhoogd dak,kan ik hem zo op de polyester schroeven? (met een plaat er achter)
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groeten Freekw

Mobilvetta miller camper Fiat 2.8 JTD
Volvo V70
Fiat 500
Moto Guzzi V7 special
Re: Fiamma F35 pro op Brandrup Toprail?
De adapter van Fiamma voor de F35 op een T4 wordt met blinklinkmoeren direct op de carrosserie vastgezetminier schreef:Dat is waar ook. Je kan niet alles proberen te verbeteren.
Ik vind het al zeer geod dat je een adapter heb kunnen verbeteren. Waarom denken ze bij Fiamma of Omnistor bij het uitvinden van die adapters daar niet eerder aan?
Weinig fantasie of budget.

Dus gaten boren, daar blinklinkmoeren in vasttrekken (kans op roest), en daar de steunen op.
Behalve dat dat een zuiver functionele en geen "esthetisch verantwoorde" oplossing is, zijn die krengen nog duur ook.
Bovendien gaat bij mij in het voorjaar de luifel erop, in het najaar er weer af.
En dan wil niet dat je kunt zien "dat er iets zat", en ook geen beschadigingen !
De Brandrup rail vindt ik ideaal omdat hij als regengoot gewoon perfect werkt.
I.c.m een luifel bij regen dus ook.
Fiamma heeft er dus geen voor de F35 op een Brandruprail (wel voor de F45 maar die past niet / is te lomp)
Die van Omnistor vind ik er niet goed uitzien (zacht uitgedrukt).
Andere zijn er -denk-ik niet-, dus vandaar dat ik ze zelf heb gemaakt.

Zo plat op de polyester gaat niet.Freekw schreef:Maar ik heb een verhoogd dak,kan ik hem zo op de polyester schroeven? (met een plaat er achter)
Zowiezo loopt je dak rond, de cassette is kaarsrecht.
Ik vind een luifel die plat op een hoogdak zit geschroefd er ook niet goed uitzien, omdat ie dan wat achterover staat, en in mijn ogen mooi verticaal moet staan.
Op b.v. grote campers zetten ze luifels vast met een extra plaat, die er aan de buitenzijde op worden geschroefd (door en door, met aan de binnenkant ook platen om de druk te verdelen)
Meestal zijn dit de wat grotere luifels zoals de F45. Deze haak je er van boven eerst aan en worden van onderen geborgd.
Maar voor de F35 heb je die niet (dat ik weet).
Voor de F35 heb je aan de achterzijde ook ruimte nodig om de moertjes erop te draaien, deze is eigenlijk niet bedoeld om ergens vlak tegenaan te schroeven.
Ik denk dat je 2 mogelijkheden hebt, óf op een Brandrup rail zetten, óf 2 beugels maken, waarbij de F35 boven wordt "gevat" zoals Fiamma dat ook doet (op de kraal), en dan daaronder de beugel zo maken dat er genoeg ruimte is achter de luifel om de moertjes erop te draaien.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: Fiamma F35 pro op Brandrup Toprail?
Ze zitten erop in RVS...(al een aantal km's).
Nog zwart spuiten.....klaar.
Alhoewel, denk erover om ze nog anders te maken.
Zou het liefst nog van de 4xM3 afwillen...niet dat het niet betrouwbaar zou zijn.
Ik heb er sinds de 1e proefexemplaren duizenden km's mee gemaakt, en geen krimp.
't Is wel dat je ze steeds een klein slagje aan kunt blijven draaien, door het steeds zetten, en het ingedrukt worden van de rubber.
omdat ze niet echt geborgd zijn, tenzij je er Locktite aandoet, geeft me dit nog steeds geen 100% bevredigend idee.
Dus broedt nog op een alternatief....wordt dus weer vervolgd.



Nog zwart spuiten.....klaar.
Alhoewel, denk erover om ze nog anders te maken.
Zou het liefst nog van de 4xM3 afwillen...niet dat het niet betrouwbaar zou zijn.
Ik heb er sinds de 1e proefexemplaren duizenden km's mee gemaakt, en geen krimp.
't Is wel dat je ze steeds een klein slagje aan kunt blijven draaien, door het steeds zetten, en het ingedrukt worden van de rubber.
omdat ze niet echt geborgd zijn, tenzij je er Locktite aandoet, geeft me dit nog steeds geen 100% bevredigend idee.
Dus broedt nog op een alternatief....wordt dus weer vervolgd.



Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Fiamma F35 pro op Brandrup Toprail?
Erg mooi 
Trouwens op een meeting afgelopen weekend Ralphcc gesproken,
die heeft er eentje van 2,80 meter op zitten.

Ik zie net, dat hij een F45 heeft


Trouwens op een meeting afgelopen weekend Ralphcc gesproken,
die heeft er eentje van 2,80 meter op zitten.

Ik zie net, dat hij een F45 heeft


...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...