Dank voor positieve reacties! Sta er zelf nog van te kijken wat er uit mijn handen komt

Tis ook leuk werk waar veel voldoening uit te halen is, maar daar weten jullie minstens zo veel van
@Jan, weer was wel ok, ik mocht een paar dagen de garage van de buurman gebruiken, de bus staat ernaast

dus kon droog staan. Overigens maar betrekkelijk weinig regen. Na hemelvaart komt tegen de achterwand ook nog een kast, dus nog wat extra ruimte! En natuurlijk plannen om daaronder ook nog e.e.a. aan kastruimte te maken.
@Peter, kopstoten

daargelaten, denk ik dat een U-profieltje nodig is voor de stevigheid van de plank (helpt tegen doorbuigen), bovendien is er met de zijafwerking al rekening mee gehouden en er komt nog een veiligheidsnet tegenaan. En i.d.d. is er nog ruimte om het bed tot 60 cm extra te verlengen (tot onder de speakers). Nu ca. 1,20 diep en 1,15 breed, kan tot 1,80 lengte.
(Niet alleen rekening gehouden met deze kleine man overigens, maar ook met eventuele gezinsuitbreiding

)
@odorf, de toprail zit netjes en officieel vast met sika 252 (dankzij Peter 111

). Minder makkelijk te verwerken en af te werken dan polymax (ook als het 'gekookt' is) maar erg taaie meuk en komt nooooit meer los! Het viel me trouwens nog wel tegen om het allemaal netjes te krijgen. Het had nog strakker gekund, maar ben wel tevreden zo. Hij zit i.i.g. recht
BTW, ik heb de kleine man nog niet gevraagd wat hij van zijn nieuwe kamertje vindt, hij zit het liefst achter het stuur