passie71 schreef:Heb vandaag mijn distributie laten doen.
€ 535,- inclusief btw. Waterpomp is niet gedaan. Had ik wel een prijsopgave voor gekregen. (Dat zou neerkomen op totaal 600,- ex btw)
Waterpomp vertoonde echter nog enkele slijtage. (Zichtbaar niet en hoorbaar ook niet.)
Liever had ik het wel graag gehad dat ze deze zouden meevervangen maar de garagist vond het niet nodig...

Als de klant toch zegt "ik wil er een nieuwe op", dan gebeurt dat toch zeker? Dan kun je zeggen dat je als garagist het niet nodig vind, maar als de klant zegt, doe toch maar een nieuwe, dan heb je dat te doen......
Als over 40.000 je waterpomp lek gaat of erger nog kapot loopt, wie draait er dan voor de kosten op? JUIST jij als klant.........
Een waterpomp kost bij VW nog geen 100 euro, het meerwerk tijdens distributiewissel is minder dan een half uur (laten we zeggen 50 euro) dus meer dan 150 euro meer kosten (240 euro bij die dealer een tukje hierboven

) is simpelweg TE VEEL.
hoorbare slijtage aan een waterpomp?? knap..... ben benieuwd hoe ze dat geconstateerd heebben (de pompas loopt in een keerrring en dus enigszins zwaar, je kunt niet zoals bij een gelagerd asje zonder keerringen de as een zwengel geven en horen of het lager geluid maakt, in gemonteerde toestand staait het schoepenwiel ook nog eens in water dat extra afremt....
enige dat je in gemonteerde toestand aan controle kunt uitvoeren is kijken of ie lekt en voelen of er speling op zit, maar als ie nu goed is, en je haalt de spanning van de riem af (demontage) en zet er opnieuw spanning op (montage) dan is het niet ongdenkbaar en uitzonderlijk dat je binnen een x-aantal duizend kilometers toch lekkage krijgt en als je dat niet snel genoeg opvalt dat ie speling krijgt, teveel speling is duur want dan kan je de distributieriem kapotlopen met eventuele forse motorschade als gevolg....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon