b.v.d. Marco Bouman

frank884 schreef:Marcowelkom
![]()
Tip: koop de spullen bij de automaterialenhandel of op E bay.de (afh verzendkosten)
en niet bij de STealer
in de meeste gevallen spaar je dan ook eenhoop geld uit, let wel op de kwaliteit
want die is vaak minder, maar in veel gevallen identiek als waar VW op staat.
Multivan Generation schreef:Hee, weer een Zeeuw erbij![]()
Welkom op![]()
En nu ontopic:
Kijk hier maar eens: http://www.eldiape.com/remmen/remmen.htm
Bij gewoon gebruik bij een T4 , hebben geboorde remschijven geen nut . De niet-geboorde remschijven koelen voldoende af , ook bij intensiever gebruik. Ikzelf rijd heel vaak met 2,5ton aan de trekhaak , en ik heb een zware voet , en heb nog nooit last gehad van remfading , ook niet bij bvb stevid doortrappen in de Ardennen of het Zwarte Woud .guust schreef:Wat is dan het voordeel van geboorde remschijven, bv die van Zimmermann?
Mijn redenatie is: Waar geboord is zit geen metaal. Minder metaal=minder oppervlak. Minder oppervlak=minder wrijving. Minder wrijving=minder remvermogen. Dus zeg het maar.
Pascal-141 schreef:Bij gewoon gebruik bij een T4 , hebben geboorde remschijven geen nut . De niet-geboorde remschijven koelen voldoende af , ook bij intensiever gebruik. Ikzelf rijd heel vaak met 2,5ton aan de trekhaak , en ik heb een zware voet , en heb nog nooit last gehad van remfading , ook niet bij bvb stevid doortrappen in de Ardennen of het Zwarte Woud .guust schreef:Wat is dan het voordeel van geboorde remschijven, bv die van Zimmermann?
Mijn redenatie is: Waar geboord is zit geen metaal. Minder metaal=minder oppervlak. Minder oppervlak=minder wrijving. Minder wrijving=minder remvermogen. Dus zeg het maar.
Dat ben ik zeker niet met je eens.frank884 schreef:
het remsysteem van een T4 met voor geventileerde en achter masieve schijven
heeft royaal over als je vergelijkt met een andere (personenwagen)
wat daar voor "speelgoed" schijfjes en blokjes op zitten!!.