Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

montage grille bij wijsneus & klemmen vacuum servo

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
caspar823
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:48
Locatie: Lochem
Contacteer:

montage grille bij wijsneus & klemmen vacuum servo

Bericht door caspar823 »

Ik heb mijn standkachel laten repareren (zie eerder posting) Kachel gemaakt, maar wat is er slordig aan mijn t4 gewerkt... :ie

Een greep uit de ellende;
- koelvloeistof onder niveau bij aflevering
- interieur vet (jeweetwel met overall op je stoel gaan zitten zonder hoesje)
- slangenklemmen voor koelvloeistofleidingen kapot getrokken (2x)
- slangenklem vacuumleiding remservo kapotgetrokken (2x)
- ongevraagd nieuwe accu gemonteerd
- 10 uur arbeidsloon teveel op faktuur gezet
- heb nu rammel achter dashboard
- grille zit belabberd

Nu ben ik alle rotzooi van deze Eberspacherdealer aan het opruimen maar loop vast op de onderdeelnummers van de slangenklemmen (vier stuks in totaal).

Hier staan geen ond.nrs. op en in ETKA kan ik en mijn eigen dealer ze niet vinden. Het zijn de klemmen van de vacuumleiding die naar de remservogaat. Deze zitten op een plastic kap van de motor aan de kant van het koelvloeistof reservoir. En de slangklemmen die je koelvloeistof slangen bij dit bewuste reservoir bijelkaar houden. (ACV motor, bouwjr 98)

Verder zit mijn grille aan de onderkant los. Kan hem gewoon met de hand onderaan oplichten. Als ik mij goed herinner zit hij aan de onderkant ook vast, maar ETKA is hier niet duidelijk over. Wat mis ik nu aan de onderkant qua bevestigingsmateriaal?

Die rammel is ook nog niet gevonden.... :gif
Groeten,
Caspar
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Bericht door Franck846 »

Ik zou ze toch verantwoordlijk stellen voor deze ellende,en als je nog niet betaald heb,zeker nog niet doen,lekkere garage :gif
suc6
Gebruikersavatar
caspar823
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:48
Locatie: Lochem
Contacteer:

Bericht door caspar823 »

Franck,
Even voor de duidelijkheid; we hebben het hier over Eberspacherdealer en niet mijn dealer. Die begrijpt dat ik de faktuur niet volledig betaal. Overigens andere spullen op deze faktuur die mijn dealer leverde heb ik wel gewoon betaalt. Want daar is geen verschil van mening over. En hij levert WEL goed werk. Dat is het flauwe. Zij gaven eerlijk aan dat ze zichzelf niet handig genoeg vonden om mijn kachel te maken en in overleg hebben zij mijn T4 daar naartoe gebracht.

Maar dat ik mijn T4 nooit meer in de buurt van dit fijne Eberspacher autobedrijf breng hoeft geen toelichting lijkt mij. :alarm :alarm

Maar wie o wie weet hoe die wijsneusgrille nu hoort vast ze zitten??? :bonk
Laatst gewijzigd door caspar823 op 24 apr 2007, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33821
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Gewoon RVS slangklemmen halen en er op zetten.
En de grille hoort bij een wijsneus met 5 schroeven vast te zitten
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
caspar823
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:48
Locatie: Lochem
Contacteer:

Bericht door caspar823 »

Peter,
Ik zie nu maar twee schroeven zitten. Waar horen die andere drie? (Ik heb het over de bovenste grille.)

Was het maar zo simpel qua klem; het zijn niet de slangenklemmen waarnee je de boel lekdicht maakt, maar de klemmetjes die de leidingen op hun plaats houden. Bij de hardplastic vacuumleiding naar de remservo vindt ik het echt wel fijn dat die erop terugkomen...VW heeft die niet zomaar erop gezet...
Caspar
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33821
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

de andere zitten in de grille tussen de lamellen verstopt
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie