Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
continental premium contact 2 (225 55 17)
continental premium contact 2 (225 55 17)
Aanrader of afrader? Wie heeft er ervaring mee? Continental Premium Contact 2 (225 55 17).
Groeten Kris
Groeten Kris
- Wim T4 935
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
- Locatie: Randstad
Re: continental premium contact 2 (225 55 17)
Hebben die wel voldoende draagvermogen dan?

Groeten van Wim

Re: continental premium contact 2 (225 55 17)
Komen vanonder een A8. Zouden een draagvermogen van 825kg per band moeten hebben.
Vroeg me vooral ook af hoe het is met het rolgeluid en de slijtvastheid.
Groeten Kris
Vroeg me vooral ook af hoe het is met het rolgeluid en de slijtvastheid.
Groeten Kris
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: continental premium contact 2 (225 55 17)
voor mijn T4 is (zelfs voor de TUV in Duitsland) 95 voldoende, dat vind je wel in dit soort bandentypes, en waarschijnlijk ook wel in die maten (95=690kg, mijn max aslast is 1230kg (615 per wiel), lager mag ik niet van de tuv)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Wim T4 935
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
- Locatie: Randstad
Re: continental premium contact 2 (225 55 17)
Heb zelf minimaal 101 nodig onder de vooras. Verkeerde in de veronderstelling dat de Premium line niet geschikt was voor VW Transporter. Snap overigens niet waar die verschillen in aslast door veroorzaakt worden.

Groeten van Wim

- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: continental premium contact 2 (225 55 17)
ik heb ooit eens gevraagd wat iedereen aan aslasten had voor en achter en totaal gewicht, meen dat ik de enige was die voor en achter exact gelijk heeft EN elk de helft van het max totaalgewicht
Max totaalgewicht 2460kg, max aslast voor 1230kg, max aslast achter 1230kg.
Ik vermoed dat bij mij de oorzaak in de verlagingsveren zit, dat die een lager draadvermogen hebben en dat de auto daarvoor is teruggekeurd bij de TUV
Max totaalgewicht 2460kg, max aslast voor 1230kg, max aslast achter 1230kg.
Ik vermoed dat bij mij de oorzaak in de verlagingsveren zit, dat die een lager draadvermogen hebben en dat de auto daarvoor is teruggekeurd bij de TUV
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: continental premium contact 2 (225 55 17)
Roger,
Kan ik er voorzichtig uit concluderen dat ik minimaal 670 kg per kant voor nodig heb?
Dus de aslast op 1340 zit?
(Kris, sorry voor misbruiken topic)
Massa leeg voertuig 2.030 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig 2.680 kg
Massa rijklaar 2.130 kg
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
- ongeremd 700 kg
- geremd 1.820 kg
Kan ik er voorzichtig uit concluderen dat ik minimaal 670 kg per kant voor nodig heb?
Dus de aslast op 1340 zit?
(Kris, sorry voor misbruiken topic)
Massa leeg voertuig 2.030 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig 2.680 kg
Massa rijklaar 2.130 kg
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
- ongeremd 700 kg
- geremd 1.820 kg
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: continental premium contact 2 (225 55 17)
nee. dat kun je niet zo zeggen, zeker aangezien ik destijd gemerkt heb dat iedereen ongelijke aslasten heeft (v/a) behalve ik...sgsdebruijn schreef:Roger,
Kan ik er voorzichtig uit concluderen dat ik minimaal 670 kg per kant voor nodig heb?
Dus de aslast op 1340 zit?
(Kris, sorry voor misbruiken topic)
Massa leeg voertuig 2.030 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig 2.680 kg
Massa rijklaar 2.130 kg
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
- ongeremd 700 kg
- geremd 1.820 kg
onder de motorkap, ik meen op de slotdrager zit een metalen plaatje waar de aslasten aangegeven zijn, daar moet je de helft van het hoogste gewicht van de twee nemen (en de TUV wil dat je daar dan weer minimaal 50 kg boven zitten, liefst meer.)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: continental premium contact 2 (225 55 17)
ok, nu je het zegt ja daar zit een plaatje. zal morgen even kijken bedankt voor de info.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: continental premium contact 2 (225 55 17)
Aangezien bij mij dat plaat je weg is vermoed ik dat ie origineel andere aslasten had dan nu in mijn kenteken vermeld zijn
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: continental premium contact 2 (225 55 17)
Er zullen er hier niet veel T4 rijders zijn met die bandenmaat , omdat die eigenlijk wat te groot is voor de T4 .(Dan komt er teveel afwijking op de teller , en de prestaties worden minder door de grotere afrolomtrek)kris 458 schreef:Aanrader of afrader? Wie heeft er ervaring mee? Continental Premium Contact 2 (225 55 17).
Groeten Kris
Alleen de 150PK en 204PK rijders kunnen die bandenmaat rijden omdat die standaard al grotere wielen hebben.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: continental premium contact 2 (225 55 17)
Dag Pascal,
Ik dacht net deze maat nodig te hebben om geen tellerafwijking te hebben. Nu heb 205-65-16 liggen en de teller geeft iets minder aan dan de GPS. Ik weet niet meer hoeveel verschil er zat bij de omrekentabel, maar het leek me goed uit te komen.
Welke maat is meer aan te raden? 205-50-17?
Groeten Kris
Ik dacht net deze maat nodig te hebben om geen tellerafwijking te hebben. Nu heb 205-65-16 liggen en de teller geeft iets minder aan dan de GPS. Ik weet niet meer hoeveel verschil er zat bij de omrekentabel, maar het leek me goed uit te komen.
Welke maat is meer aan te raden? 205-50-17?
Groeten Kris
Re: continental premium contact 2 (225 55 17)
Aslast staat op je kenteken bewijs:
As 1 is de vooras
as 2 is de achteras.
Neem de zwaarste aslast en deel die door 2. In de tabel (bij tips&trucs) kun je dan zien welke loadindex erbij hoort.
Ikzelf heb ook de 225/55-17 onder de T4 bus (75 Kw= 102 PK en niet gechipt) is goed te doen. En teller geeft inderdaad te weinig aan.
Deze (225/55-17) maat is echter wel met de goede loadindex te krijgen. En relatief goedkoper als de 225/50-17. vandaar.
As 1 is de vooras
as 2 is de achteras.
Neem de zwaarste aslast en deel die door 2. In de tabel (bij tips&trucs) kun je dan zien welke loadindex erbij hoort.
Ikzelf heb ook de 225/55-17 onder de T4 bus (75 Kw= 102 PK en niet gechipt) is goed te doen. En teller geeft inderdaad te weinig aan.
Deze (225/55-17) maat is echter wel met de goede loadindex te krijgen. En relatief goedkoper als de 225/50-17. vandaar.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: continental premium contact 2 (225 55 17)
kris 458 schreef:Dag Pascal,
Ik dacht net deze maat nodig te hebben om geen tellerafwijking te hebben. Nu heb 205-65-16 liggen en de teller geeft iets minder aan dan de GPS. Ik weet niet meer hoeveel verschil er zat bij de omrekentabel, maar het leek me goed uit te komen.
Welke maat is meer aan te raden? 205-50-17?
Groeten Kris
tja...
205/65/16 is een standaardmaat van de T5 , niet van de T4
195/70/15 en 205/65/15 zijn de standaardmaten van de T4 (en 225/60/16 voor de 150 en 204pk)
205/50/17 is een rare maat , ik betwijfel of je daar een band gaat in vinden die iets of wat een beetje laadvermogen heeft ...
Maar als jij nu gewoon bent om de 225/55/17 te rijden , tja , dan kan je die gewoon aanhouden hé . Ik gaf alleen maar aan dat de maat kan aanleiding geven tot tellerafwijking
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: continental premium contact 2 (225 55 17)
we hebben net continental draagvermogen 670kg per band onder het bussie laten zetten met nieuwe velgen
ze rijden goed en haast geen afwijking op de teller vind het lawaai reuze meevallen
heb geen spijt van de aankoop michelin is een stuk duurder scheelde 150 op vier banden
ze rijden goed en haast geen afwijking op de teller vind het lawaai reuze meevallen
heb geen spijt van de aankoop michelin is een stuk duurder scheelde 150 op vier banden
Laatst gewijzigd door danielle op 19 sep 2010, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.