Vorige week weer eens de HD-reiniger door de motorruimte gehaald om, tijdens mijn hulp met zijn remschijven, de olievlek bij Johan op de oprit te beperkenRoger B. (11)61 schreef:ga er van uit dat het wellicht ook nog weleens aan de dynamo of de aanwezigheid van een accuscheidings relais aan de D+ kan liggen. in de oude teller (al voor het laadstroomrelais er in kwam) deed het acculampje het vaak al niet eens, heel af en toe weer een paar dagen wel.... en met 400.000 km gaan de koolborstels ook een keer protesteren dat ze niet meer met de voetjes aan de collector gerakenHarry62 schreef:Heb je het met dat laadtstroom lampje ook al opgelost?
Dit is wat ik heb gedaan toen: De blauwe draad, volgens mij, heb ik in serie gezet met een lampje.
Deze brand dan wel constant maar de laadtstroom werkt direct en geeft geen melding af.
Ik heb een stadslicht lampje met houder gebruikt.straks een 120 A dynamo er op en dan kijk ik wel weer verder of het dan weg is
Die tellen gewoon af vanaf een vooraf ingegeven aantal km .Roger B. (11)61 schreef: Kortom, wie kan me uitleggen hoe dat serviceinterval gebeuren werkt in de nieuwere tellers?
maar dan verwacht je toch dat het iedere keer in het scherm komt bij starten vanaf die 3000km, maar hij heeft het vandaag maar één keer gedaan, daarna nog keer of 6 gestart...........Pascal-141 schreef:Die tellen gewoon af vanaf een vooraf ingegeven aantal km .Roger B. (11)61 schreef: Kortom, wie kan me uitleggen hoe dat serviceinterval gebeuren werkt in de nieuwere tellers?
Bij mij stond dat op 15.000km (zo ingegeven door de garage , op mijn vraag)
De teller telt dan af vanaf 15.000km , en vanaf 3000km op voorhand komt het op het schermpje bij het starten .
Multivan Generation schreef:deze dus: http://de.openobd.org/vw/transporter_7d.htm#17
Egbert&Manon schreef:http://www.t4-wiki.de/wiki/Kombiinstrument_(Umbau)
Ik heb geen rood verlicht display tussen de meters. lowline dan dus lijkt me, zonder canbus heeft overigens nooit zo'n display
Meters hebben blauwe verlichting. dat is altijd bij de tellers na '98
Aan de achterzijde 1 blauwe en 1 groene stekker. dat is altijd bij de tellers na '98, met FIS heb je nog een derde stekker erbij (meen een rode)
Om te zien of het canbus is, zou ik het moeten uitbouwen.
Ik meen een sticker op de draadboom gezien te hebben met "88pk TDI 2003"
canbus-tellers werken niet volledig (oa toerental) in een auto zonder canbus.... is dus afhankelijk van het bouwjaar van je motor en vooral van de motorcomputer van je motor.... volgens mij zou een tellerunit van een tdi uit 2003 MET canbus moeten zijn