Turbo van mij T4 151pk lekt roet , op mij uitlaat is een roetuitslag
Is er iets mis met mij turbo ?
Wie weet een betere Revisie bedrijf in de omgeving Utrecht Amsterdam
Een nieuwe turbo hoeveel zou die kosten ??
Nou ik hoor het wel
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Turbo Lekt roet ? 151PK AHY
-
Turbo Lekt roet ? 151PK AHY
Caravelle 111kw 151pk Power!!!!
- Roger B. (11)61
Re: Turbo Lekt roet ? 151PK AHY
je stelde deze vraag ook al in het te koop forum....hier is ie meer op zijn plek.
WAAR lekt ie roet? dat is wel van belang natuurlijk, even er van uitgaande dat ie op de variabele geometrie na het zelfde zit als de turbo van een acv, dan heb je een pasvlak tussen turbo en spruitstuk, als daar wat boutjes lostrillen kan ie daar roet blazen. Aan de aansluiting op je downpipe zitten die twee veren, tussen de turbo en de downpipe zit een metalen ring, daar zou ie ook langs kunnen lekken...
maar ik kan me voorstellen dat het bij de aandrijving van de VGT ook kan lekken.... wellicht is die afdichting van buitenaf te vervangen zonder dat revisie direct noodzakelijk is
WAAR lekt ie roet? dat is wel van belang natuurlijk, even er van uitgaande dat ie op de variabele geometrie na het zelfde zit als de turbo van een acv, dan heb je een pasvlak tussen turbo en spruitstuk, als daar wat boutjes lostrillen kan ie daar roet blazen. Aan de aansluiting op je downpipe zitten die twee veren, tussen de turbo en de downpipe zit een metalen ring, daar zou ie ook langs kunnen lekken...
maar ik kan me voorstellen dat het bij de aandrijving van de VGT ook kan lekken.... wellicht is die afdichting van buitenaf te vervangen zonder dat revisie direct noodzakelijk is
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Voorpijp bij vgt turbo zit geschroefd, Dus niet met klemmen vast.
Het kan zijn dat de turbo lekt tussen de 2 helften komt weleens vaker voor
Hier zit geen pakking. Je kunt proberen de turbo los te halen en de helften uit elkaar te halen en schoonmaken en dan weer monteren.
Nieuwe turbo kost bij de dealer ong. 1395,-
Bij turboworld ong. 795,- ex btw
heb hem vorig jaar ook vervangen om dat die 1 dag voor mijn vakantie opgeblazen was.
Was al blij dat het hier gebeurde en niet in Italie.
Heb hem toen zelf vervangen.
Was ongeveer alles bij elkaar € 1050 kwijt incl. Nieuwe olie (longlife) en filter nieuw luchtfilter en nog wat pakkingen
Het kan zijn dat de turbo lekt tussen de 2 helften komt weleens vaker voor
Hier zit geen pakking. Je kunt proberen de turbo los te halen en de helften uit elkaar te halen en schoonmaken en dan weer monteren.
Nieuwe turbo kost bij de dealer ong. 1395,-
Bij turboworld ong. 795,- ex btw
heb hem vorig jaar ook vervangen om dat die 1 dag voor mijn vakantie opgeblazen was.
Was al blij dat het hier gebeurde en niet in Italie.
Heb hem toen zelf vervangen.
Was ongeveer alles bij elkaar € 1050 kwijt incl. Nieuwe olie (longlife) en filter nieuw luchtfilter en nog wat pakkingen
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Goeiendag.....
Hoop dat ie van mij het lang blijft doen....ff afkloppen op hout :alarm
Hoop dat ie van mij het lang blijft doen....ff afkloppen op hout :alarm
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air