Op LPG heb ik er nu 300km mee gereden, en daar loopt hij prima op. (na een paar dagen stilstaan start hij iets minder snel op lpg)
Tijdens het kopen heb ik eventjes naar benzine geschakeld en dat gaf verder weinig problemen. Ik probeerde gisteren echter wat langer op benzine te rijden en dan gebeurt het volgende:
Hij loopt gewoon goed stationair en rijd bijvoorbeeld 'de straat uit' nog normaal, met soms een hapering. Daarna houd hij in/ gaat hij schokken wanneer je (half)gas geeft. Wanneer je volgas geeft trekt hij wel door, maar valt na een stukje ook helemaal weg en kun je alleen nog maar uitrollen. Stationair blijft hij wel lopen.
Wanneer je geen volgas geeft maar rustig doortuft valt hij uiteindelijk ook uit tenzij je geen gas geeft.
Wanneer je dan even het contact uitzet, even wacht, en weer aanzet kun je weer een stukje rijden maar zal het bovenstaande zich na een 100m weer herhalen.
Het lijkt mij dat er iets niet goed is aan de brandstoftoevoer.... Op lpg rijd hij immers prima, en op benzine trekt hij de eerst meters ook gewoon door.
Ik ga zo even de ontluchting van de tankdop controleren en een nieuw benzinefilter halen, maar betwijfel of het zoiets simpels is.
(Trouwens; de benzinemeter geeft ook niet de goede waarde van de tank aan, misschien heeft dat ermee te maken?)
Hebben jullie nog ideeen? Alvast bedankt!