Ik ben het geklapper nu wel zat en sta op het punt om de hele voortrein nieuw leven in te blazen : (185.000 op de klok)

-nieuwe fuseekogel L+R boven en onder
-nieuwe hondebotten + stabilisatorstang rubbers onder de carrosserie
-nieuwe draagarmrubbers
-nieuwe schokdempers
Maar....
Zit nog met de afweging schokdempers.
De hier veelbesproken Biltstein B6 gasdruk-schokdempers zijn kwalitatief geen discussie.
Maar heb STERK het idee dat de naam ook hier een GROOT deel van de prijs moet rechtvaardigen.
Kwam toevallig bij deze uit : (door tip van Peter MV voor de Meyle fuseekogels)
http://cgi.ebay.de/VW-BUS-KASTEN-T4-4-M ... 271c3#shId" onclick="window.open(this.href);return false;
OOK gasdruk-schokdempers, en toch wel een groot verschil met Bilstein :
Meyle 139,90 + verzendkosten (max 160,- dus)
Bilstein B6 ± 350,- incl verzendkosten
Meyle, (http://www.meyle.com/EN_US/Spare-parts/ ... -cars.html" onclick="window.open(this.href);return false;) niet bepaald een kleine jongen in auto-onderdelenland en een DUITSE fabrikant wekt in ieder geval het voordeel van de twijfel op.
Verder heb ik wat zitten zoeken naar recensies over deze shocks, kan niet zoveel vinden maar ook geen negatieve beoordelingen.
Enige wat ik lees is dat er een lasspatje te vinden is, of wat minder fraaie lak dan de B6'sen.....maar hé...who cares ?
Verder zouden ze zeker net zo goed zijn als origineel, alleen wat stugger, maw net als de Bilsteins.
Voor mij staat het eigenlijk al een beetje vast, ik ga ze proberen.
Was benieuwd of er iemand toevallig ervaring mee heeft ?????
Nogmaals, B6 weet je zeker dat je kwaliteit hebt, maar rechtvaardigt dit een meerprijs van 200 euro ??
