Heren,
Mijn autoradio is voor de zoveelste keer stuk gegaan (cd's komen er niet meer uit) en nu ben ik het beu, geen herstelling meer maar een nieuwe. Ik ken daar eigenlijk niet zoveel van. Ik weet dat Pioneer en Clarion redelijk goede merken zijn, maar wat ik nodig heb is een systeem dat ook erg stil kan (het is een camper), indien mogelijk met een uitdooftimer en een wekker zou helemaal leuk zijn. GPS is niet nodig, noch 4x150 watt, noch kerstboomverlichting.
Moet ik bij aankoop ook ergens op letten, kan elke radio zomaar in mijn T5? Ik dacht van niet. Is zelf inbouwen doenbaar? Ik ben redelijk handig, maar dit is onbekend terrein. In de vw-garage hebben ze drie types, lijkt me wat weinig keuze.
Hartelijk dank alvast!
Rollin
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
autoradio
-
- Contacteer:
Re: autoradio
Hey rollin
Ik heb zelf een pioneer in mijn t5. Voldoet mij goed. Zit geen wekker funktie of iets dergelijks op maar daar staat tegenover dat het geen kerstboom is. Die van mij heeft een klap frontje, voordeel is dat er geen stof in de cd-speler komt. Wel een tipje van mijn kant, zoek een radio met USB of card ingang. Klap je lekker vol muziek en je hoeft er uren niet naar om te kijken.
Inbouwen is een eitje. Zelfs voor mij en ik ben een eersteklas noob. Oude radio eruit, stekkers loshalen, stekkers in nieuwe steken en radio weer terug drukken.
Succes met je keuze!
Greetz Mark
Ik heb zelf een pioneer in mijn t5. Voldoet mij goed. Zit geen wekker funktie of iets dergelijks op maar daar staat tegenover dat het geen kerstboom is. Die van mij heeft een klap frontje, voordeel is dat er geen stof in de cd-speler komt. Wel een tipje van mijn kant, zoek een radio met USB of card ingang. Klap je lekker vol muziek en je hoeft er uren niet naar om te kijken.
Inbouwen is een eitje. Zelfs voor mij en ik ben een eersteklas noob. Oude radio eruit, stekkers loshalen, stekkers in nieuwe steken en radio weer terug drukken.
Succes met je keuze!
Greetz Mark
-
- Contacteer:
Bedankt voor de tip. Ik heb nu ook een met een klapfrontje, ik vind dat niet handig wisselen, maar het stof-argument lijkt me inderdaad steek houden.
Die USB-ingang lijkt me inderdaad wel leuk, want ik weet niet hoe het in Nederland is, maar de radio bij ons zend gewoon permanent de 10 zelfde muziekjes uit, heel de dag door. Ik word er zowat gek van (alternatief zijn schlagers, klassiek of techno). En die goeie ouwe hoor je enkel bij stakingen van het personeel als ze de computer zelf laten kiezen haha.
Rollin
Die USB-ingang lijkt me inderdaad wel leuk, want ik weet niet hoe het in Nederland is, maar de radio bij ons zend gewoon permanent de 10 zelfde muziekjes uit, heel de dag door. Ik word er zowat gek van (alternatief zijn schlagers, klassiek of techno). En die goeie ouwe hoor je enkel bij stakingen van het personeel als ze de computer zelf laten kiezen haha.
Rollin
Hallo Rollin,
Als je een beetje handig bent kan je ook een RCD 300 of RCD 500 uit een golf V plaatsen Heb ik ook gedaan (RCD 500). Wat je moet doen is de afdek kap van de radio schacht vervangen door de afdek kap van de radio schacht van een vw t5.2 (facelift model). Dit past perfect en daarbij zou je ook nog een mp3 interface kunnen plaatsen die je vol zet met muziek.
Gr Rico
Als je een beetje handig bent kan je ook een RCD 300 of RCD 500 uit een golf V plaatsen Heb ik ook gedaan (RCD 500). Wat je moet doen is de afdek kap van de radio schacht vervangen door de afdek kap van de radio schacht van een vw t5.2 (facelift model). Dit past perfect en daarbij zou je ook nog een mp3 interface kunnen plaatsen die je vol zet met muziek.
Gr Rico
ik persoonlijk jvc man heb er 1 nu denk ik 13 jaar jvc kameleon was destijds vies duur maar draaid nog iederedag als nieuw. en me andere auto ook jvc. simpele koste 80 euro en 3 jaar garantie.
RUBBEREXPRESS