Omdat ik al weer een tijdje een T4 heb wordt het de hoogste tijd voor een update.
Na een redelijke zoektocht heb ik bij onze oosterburen de T4 gevonden die me paste. Ik wilde namelijk graag een bezine versie en met een beetje luxe.
Begin maart heb ik een groene Multivan gescoord. Na het traject ophalen en douane en dergelijke kon ik de auto dan naar me zin maken.
Na controle moest er wel iets aan gebeuren. Eerst heb ik maar alle vloeistoffen vervangen. Vervolgens een nieuwe einddemper en een paar lampjes en we konden rijden.
De remmen waren al net door de vorige eigenaar vervangen, dus dat was weer een meevaller.
Om het geheel aan te passen voor mijn gebruik heb ik de stoelen aan de achterzijde eruit gehaald. Zo kon mijn motor er makkelijk in. Hij is namelijk om er mee naar en van het circuit te rijden. De achterramen laten beplakken met folie en een setje andere wielen er onder.
Afgelopen week weer aan de klus geweest. Zo heb ik de schokbrekers vervangen door een setje bilstein dempers. Verder de bumpers eraf gehaald en de onderzijde van de bus ontdaan van lelijke roestplekjes. Het geheel weer voorzien van een nieuw laagje lak. en het is al weer een heel ander gezicht.
En als afsluiter heb ik de laadruimte bekleed met projekt tapijt. Al met al wordt het nog wat.
NU moet ik alleen de airco nakijken. Deze is er mee opgehouden voor een maand terug.
Bij deze wat plaatjes voor een indruk.