Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Verschil in Tdi's
Verschil in Tdi's
Beste wjwellers,
Wat is technisch gezien nou eigenlijk het verschil tussen de diverse Tdi motoren?
Je hebt 75KW, 88KW, maar waar zit dat verschil nu eigenlijk in?
In de cilinderinhoud zit het niet, en ze hebben allemaal intercooler.
Just curious....
Mvg,
Eric
Wat is technisch gezien nou eigenlijk het verschil tussen de diverse Tdi motoren?
Je hebt 75KW, 88KW, maar waar zit dat verschil nu eigenlijk in?
In de cilinderinhoud zit het niet, en ze hebben allemaal intercooler.
Just curious....
Mvg,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust Niet
Maar Roest Rust Niet
- Henk-1
- Site Admin
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
- Locatie: Stadskanaal
- Contacteer:
Zover ik het weet , (verbeter als ik het mis heb)
Je hebt standaard de
TDI 88 PK , die heeft geen intercooler, en kan een zwakke koppeling hebben
TDI 102 PK, die heeft wel een intercooler en een goeie koppeling
TDI 150 PK , die heeft een grotere intercooler maar motor is volgens mij ook helemaal anders
Of de 88 PK en 102PK motoren nu aan elkaar gelijk zijn ??? dat weet ik niet
Je hebt standaard de
TDI 88 PK , die heeft geen intercooler, en kan een zwakke koppeling hebben
TDI 102 PK, die heeft wel een intercooler en een goeie koppeling
TDI 150 PK , die heeft een grotere intercooler maar motor is volgens mij ook helemaal anders
Of de 88 PK en 102PK motoren nu aan elkaar gelijk zijn ??? dat weet ik niet
Groetjes webmaster Henk-1
VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK

Ja, zover was ik ook gekomen.
Van http://de.wikipedia.org/wiki/VW_Bus
heb ik gevonden:
T4 2.5 TDI / 65 KW 88 PS blauwe i
T4 2.5 TDI / 75 KW 102 PS zilveren i
T4 2.5 TDI / 110 KW 150 PS rode i
Maar waar zit dat verschil nu?
Een 2,5 liter Dieselmotor met Turbo en Intercooler met tussen de zwakste en sterkste zowat 100% verschil, dat moet toch aan meer dan alleen een intercooler liggen?
Mvg,
Eric
Van http://de.wikipedia.org/wiki/VW_Bus
heb ik gevonden:
T4 2.5 TDI / 65 KW 88 PS blauwe i
T4 2.5 TDI / 75 KW 102 PS zilveren i
T4 2.5 TDI / 110 KW 150 PS rode i
Maar waar zit dat verschil nu?
Een 2,5 liter Dieselmotor met Turbo en Intercooler met tussen de zwakste en sterkste zowat 100% verschil, dat moet toch aan meer dan alleen een intercooler liggen?
Mvg,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust Niet
Maar Roest Rust Niet
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Je kunt net zover gaan tot ie barst :klappen
Maar als je zoveel pk's wilt, waarom koop je dan geen Fe-----ri of zo iets.
Het is toch fijn om gewoon normaal met je Transporter te rijden?
Zie het natuurlijk weer verkeerd zoals gewoonlijk,maar dit is mijn mening hé!

Maar als je zoveel pk's wilt, waarom koop je dan geen Fe-----ri of zo iets.
Het is toch fijn om gewoon normaal met je Transporter te rijden?
Zie het natuurlijk weer verkeerd zoals gewoonlijk,maar dit is mijn mening hé!



groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Natuurlijk Harry, ik rijd er ook altijd normaal mee.
De vraag heeft pure nieuwsgierigheid als achtergrond, meer niet.
Ik heb een technische achtergrond, en vroeg mij af wat er allemaal anders is, daar een verschil van 62 pk nooit alleen van een grotere intercooler kan komen.
Ik woon in een gebied met nogal wat hoogte verschillen, en een beetje vermogen is dan wel lekker.
Mijn oude T4 was een 1,9D uit 1994, en nu heb ik een 2,5Tdi met 102 pk uit 1999, dus het was alsof ik van een ezelskar naar een ferrari ging.
Een klant van mij heeft een getunde 150 pk, en die gaat helemaal als de brandweer. Die heeft onderin meer trekkracht, door de chiptuning.
Dat staat bij mij ook nog op het verlanglijstje, want als je rustig rijd zit je vaak net onder die 2000 toeren.
Mvg,
Eric
De vraag heeft pure nieuwsgierigheid als achtergrond, meer niet.
Ik heb een technische achtergrond, en vroeg mij af wat er allemaal anders is, daar een verschil van 62 pk nooit alleen van een grotere intercooler kan komen.
Ik woon in een gebied met nogal wat hoogte verschillen, en een beetje vermogen is dan wel lekker.
Mijn oude T4 was een 1,9D uit 1994, en nu heb ik een 2,5Tdi met 102 pk uit 1999, dus het was alsof ik van een ezelskar naar een ferrari ging.
Een klant van mij heeft een getunde 150 pk, en die gaat helemaal als de brandweer. Die heeft onderin meer trekkracht, door de chiptuning.
Dat staat bij mij ook nog op het verlanglijstje, want als je rustig rijd zit je vaak net onder die 2000 toeren.
Mvg,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust Niet
Maar Roest Rust Niet
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Johan, die sneeuw was geloof ik meer in N-Spanje.
Hier is het net onder de 20 graden, houd niet over voor wat we gewend zijn, maar we doen het er maar mee. Volgende week gaan we (voor het eerst dit jaar) naar de 26 graden.
Harry; Ja, klopt natuurlijk, en hier rijden nog auto's uit de begin jaren 70, die in z'n twee met 20km/h de berg op klimmen.
Maar als je een eigen zaak hebt wil je graag harder.
Vroeger deed je ook een paar dagen langer over die route (komt ook natuurlijk door de modernere wegen van nu)
Ik heb zo'n 12x keer de route NL-PT afgelegd in een Toyota Landcruiser uit 1989, met een 3,4TD motor. Met of zonder aanhanger, het maakte niets uit in de Pyreneën. Wel een beetje eigenlijk, mét aanhanger reed hij lekkerder.
Iedereen verklaarde me maar voor gek als ik weer met dat oude bladgeveerde ding op pad ging, maar geloof mij maar, ik ga 10x liever met die oude Landcruiser, als met die oude 1,9D VW bus.
(en 10x liever met m'n 2,5Tdi VW bus dan met die Zandcruiser.)
Ik heb ze alle drie nog, de Land Cruiser doet goede diensten als het eens ergens nat of erg zanderig is.
Mvg,
Eric
Hier is het net onder de 20 graden, houd niet over voor wat we gewend zijn, maar we doen het er maar mee. Volgende week gaan we (voor het eerst dit jaar) naar de 26 graden.
Harry; Ja, klopt natuurlijk, en hier rijden nog auto's uit de begin jaren 70, die in z'n twee met 20km/h de berg op klimmen.
Maar als je een eigen zaak hebt wil je graag harder.
Vroeger deed je ook een paar dagen langer over die route (komt ook natuurlijk door de modernere wegen van nu)
Ik heb zo'n 12x keer de route NL-PT afgelegd in een Toyota Landcruiser uit 1989, met een 3,4TD motor. Met of zonder aanhanger, het maakte niets uit in de Pyreneën. Wel een beetje eigenlijk, mét aanhanger reed hij lekkerder.
Iedereen verklaarde me maar voor gek als ik weer met dat oude bladgeveerde ding op pad ging, maar geloof mij maar, ik ga 10x liever met die oude Landcruiser, als met die oude 1,9D VW bus.
(en 10x liever met m'n 2,5Tdi VW bus dan met die Zandcruiser.)
Ik heb ze alle drie nog, de Land Cruiser doet goede diensten als het eens ergens nat of erg zanderig is.
Mvg,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust Niet
Maar Roest Rust Niet