Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
motor slaat niet aan
motor slaat niet aan
hallo heren,
start probleem motor slaat niet aan,vandaag gloeibougies vervangen geen verandering.
als de motor eenmaal loopt,en ik zet hem uit wacht ik ongeveer een minuut dan start hij direct,wacht ik ongeveer een uur dan heeft hij weer veel moeite met aanslaan.
heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
vw t4 automaat b.j 2002 2,5 ltr tdi 102 p.k
alvast bedankt voor jullie aandacht.
mvg aad.
start probleem motor slaat niet aan,vandaag gloeibougies vervangen geen verandering.
als de motor eenmaal loopt,en ik zet hem uit wacht ik ongeveer een minuut dan start hij direct,wacht ik ongeveer een uur dan heeft hij weer veel moeite met aanslaan.
heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
vw t4 automaat b.j 2002 2,5 ltr tdi 102 p.k
alvast bedankt voor jullie aandacht.
mvg aad.
- Multivan Generation
- Contacteer:
Re: motor slaat niet aan
valse lucht trekken in het brandstof systeem denk ik.
Is recentelijk het brandstoffilter vervangen?
Is recentelijk het brandstoffilter vervangen?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Roger B. (11)61
een TDI start in de winter bij temp rond het vriespunt al zonder gloeien, dus nu ligt niet aanslaan echt niet aan het gloeisysteem.
ga met peter mee, lucht in het brandstofsysteem, en een aardige lekkage ook als ie binnen een uur al niet meer wil.
kan het o-ringetje in het retourelement van het brandstoffilter zijn, of een van de leidingen.
komt ook voor dat het probleem zich alleen voordoet als de tank onder een bepaalde vulling komt, in dat geval moet je het in de aanzuigbuis van je tankelement zoeken
ga met peter mee, lucht in het brandstofsysteem, en een aardige lekkage ook als ie binnen een uur al niet meer wil.
kan het o-ringetje in het retourelement van het brandstoffilter zijn, of een van de leidingen.
komt ook voor dat het probleem zich alleen voordoet als de tank onder een bepaalde vulling komt, in dat geval moet je het in de aanzuigbuis van je tankelement zoeken
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
bedankt jongens voor jullie reactie,ik heb het brandstof filter gecontroleerd en kon het filter bijna een halve slag vaster draaien,ga straks even proberen of dit het was.
- Multivan Generation
- Contacteer:
ik dacht eerder aan een O-ring op de aansluiting op het brandstoffilter,
of het tank-element wat een scheurtje vertoond
Maar als het opgelost wordt,
met de handeling die je net beschreef,
is dat natuurlijk veel eenvoudiger
of het tank-element wat een scheurtje vertoond

Maar als het opgelost wordt,
met de handeling die je net beschreef,
is dat natuurlijk veel eenvoudiger

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
net gestart na 3.5 uur stilstand,en de motor slaat gelijk aan ik hoop dat hiermee het probleem is opgelost.
bedankt allemaal met jullie reactie's.
gr aad.
bedankt allemaal met jullie reactie's.
gr aad.
- Multivan Generation
- Contacteer:
mooi 

- Roger B. (11)61
Ik neem aan dat je het dan had over de aftapplug onder op het filter..... Anders heb je een vreemde TDI, bij mij zit het filter nergens op gedraaid, maar er zitten twee slangen aan en een retour element in geklikt met een metalen clip...
Maar inderdaad, mooi als het zo is opgelost toch!

Maar inderdaad, mooi als het zo is opgelost toch!

Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
ben ik weer,
vandaag weer,de auto gestart na twee dagen stilstand en de motor slaat weer niet direct aan,misschien toch het rubbertje op het brandstoffilter.
moet ik dan een nieuw filter plaatsen ? en voor montage het filter eerst afvullen met diesel ?
vandaag weer,de auto gestart na twee dagen stilstand en de motor slaat weer niet direct aan,misschien toch het rubbertje op het brandstoffilter.
moet ik dan een nieuw filter plaatsen ? en voor montage het filter eerst afvullen met diesel ?
- Roger B. (11)61
als je filter recent vervangen is is dat zeker niet nodig, voor 35 cent koop je een nieuw o-ringetje bij de dealer (kreeg het laatst zelfs gratis) filter vullen is niet per definitie nodig, maar zorgt wel dat ie na vervangen van het filter sneller aanslaat (je hoeft dus niet zo lang door te starten)
gebruik wel schone diesel en niet diesel uit het oude filter!
tank voor de gein eens de tank vol en kijk eens hoe het dan gaat na een of twee dagen stil staan?
gebruik wel schone diesel en niet diesel uit het oude filter!
tank voor de gein eens de tank vol en kijk eens hoe het dan gaat na een of twee dagen stil staan?
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
hallo roger,
ik ga hem morgen eerst aftanken,de meter staat nu minder dan twee streepjes voor het rood,en je kunt best eens gelijk hebben en tanken moet ik toch.
gr aad.
ik ga hem morgen eerst aftanken,de meter staat nu minder dan twee streepjes voor het rood,en je kunt best eens gelijk hebben en tanken moet ik toch.
gr aad.
-
Hoe lang moet je doorstarten, tijdens het startprobleem?
Bij lucht in de leidingen kan het wel een seconde of 20 tot 30 zijn.
Soms vindt men 2 seconden al te lang.....dan zou het de voorgloeizekering kunnen zijn.
Egbert
Bij lucht in de leidingen kan het wel een seconde of 20 tot 30 zijn.
Soms vindt men 2 seconden al te lang.....dan zou het de voorgloeizekering kunnen zijn.
Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
hallo egbert,
toch wel zo'n 20 a 30 seconden
toch wel zo'n 20 a 30 seconden
- Roger B. (11)61
ik start altijd direct door, dus sleutel er in en meteen doordraaien tot ie niet verder kan, en dan slaat ie binnen 2 seconden, misschien wel binnen 1 seconde aan, zeker bij de huidige buitentemperaturen..... ik sluit het gloeisysteem uit als oorzaak, tenzij de compressie ook al ver heen is (maar dat is dan dus de echte oorzaak)
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Multivan Generation
- Contacteer:
Dan ga ik toch sterk denken aan een scheurtje in het tank element..