Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Lekkage perikelen

vragen over de T4
Plaats reactie
hnzz

Lekkage perikelen

Bericht door hnzz »

Hallo Weetjewellers,
Ik zit met het volgende:
We hebben een T4 die in 2007 omgebouwd is tot camper. De bus is een 2.5 TDi automaat uit begin 2003 en heeft zo'n 180000 op de teller.
De bus doet het na wat problemen met de turbo vorig jaar nu goed. Wel hebben we al sinds lange tijd een probleem met lekkage onder de vloer. En hoe meer ik er naar kijk, hoe minder ik ervan begrijp.
Er komt namelijk steeds water onder het vloerdeel wat ooit eerder de laadvloer was. In die laadvloer zijn rails gemaakt voor de slaapbank die daarnaast ook een functie hebben als drager van de vloerdelen. De vloer wordt hier vanzelfsprekend niet mooier van. Eind vorig jaar hebben we daarom maar eens flink gezucht en is de vloer er uit geweest (en dus ook de keuken die op de vloer staat). Na veel gezoek is een heel klein gaatje ontdekt bij de wielkast dat vervolgens gedicht is. Echter nu blijkt dat er weer water onder de vloer staat en ik begrijp werkelijk niet waar dat vandaan komt. Ik heb alle leidingen etc al gecheckt die m.i. ok lijken. Het water ligt overigens onder de hele vloer. Ik heb wat foto's gemaakt waarop ik met geel aangegeven heb waar ongeveer het probleem is... Ik hoop dat iemand dit ook gehad heeft c.q. het probleem herkent en hopelijk ook een oplossing weet... al was het maar een hint waar verder te zoeken..

Afbeelding

Bij voorbaat dank!
Hans
Egbert&Manon

Re: Lekkage perikelen

Bericht door Egbert&Manon »

Lekkage langs achterkleprubber?
Lekkage bij een achterlicht?

Tijdens het remmen kan water over de bodem naar voren stromen.

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
peter 882

Bericht door peter 882 »

Hans zijn de twee laatste zijruiten nog steeds goed afgekit,dit probleem had ik ook.
Even proberen met de water rondom de ruiten laten lopen ,en dan binnen even nakijken.

Gr Peter 882 :wjw
P.Donker Metselwerken voor al uw Metsel en voegwerken
Roger B. (11)61

Bericht door Roger B. (11)61 »

volgens mij ligt een T4 doorgaans IETS voorover, en dus loopt alle water onder je houten vloer altijd naar voren, je lekkage kan dus (bijvoorbeeld) je achterkleprubber zijn..... denk dat je weer de hele bus leeg moet halen, en dan met de tuinslang van buitenaf spuiten en binnenin iemand kijken waar het vandaan komt
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Harry62
Contacteer:

Bericht door Harry62 »

Achter je achterspatborden aan de binnenkant moeten luchtafvoerroosters zitten.
Zijn deze misschien verwijderd?

Is je afvoerslang van het wasbakje helemaal waterdicht? Of uberhaupt aangesloten?

Condens van de koelkast?
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
hnzz

Bericht door hnzz »

Hi weetjewellers, veel dank voor alle suggesties! Ik had er inderdaad niet bij stilgestaan dat eea ook heel goed van achter zou kunnen komen. Ik ga een en ander testen en bericht natuurlijk hier terug met de resultaten! En als er iemand nog meer ideeën/oplossingen heeft: heel graag!

Hans
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Als het een T4 met dubbele cabine was? ---> gaten in de vloer dichtgemaakt?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie