Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Probleem met sturen
Probleem met sturen
Ik plaatste gisteren een bericht over wegvallen van vermogen, waar ik een aantal zinvolle reacties op kreeg, bedankt!
Een ander raar probleem heb ik met mijn stuur.
Ik merk sinds een aantal weken dat tijdens het sturen (vooral kleine bewegingen) de weerstand van het sturen langzaam meer wordt en dan ineens er een gevoel van blokkeren is bij het sturen naar links, niet naar rechts. Dan moet je door een soort weerstand heeft, ik voel een soort tikje, en dan stuurt het weer soepel? Iemand hier ervaringen mee, de garage, en ik zelf, vond het een raar en onbekend probleem. Ik kan daar over anderhalve week terecht..
Bij voorbaat dank voor reacties!
Een ander raar probleem heb ik met mijn stuur.
Ik merk sinds een aantal weken dat tijdens het sturen (vooral kleine bewegingen) de weerstand van het sturen langzaam meer wordt en dan ineens er een gevoel van blokkeren is bij het sturen naar links, niet naar rechts. Dan moet je door een soort weerstand heeft, ik voel een soort tikje, en dan stuurt het weer soepel? Iemand hier ervaringen mee, de garage, en ik zelf, vond het een raar en onbekend probleem. Ik kan daar over anderhalve week terecht..
Bij voorbaat dank voor reacties!
Re: Probleem met sturen
Misschien heeft het iets te maken met de snelheid? meestal werkt de bekrachtiging wanneer je beneden de 20km rijdt? kan ook minder zijn, maar misschien moet je het in die richting zoeken.
- Jeroen T5 204
- Contacteer:
Bij mij stuurde hij opeens anders nadat ik mijn stuurverstelling had los gehad en het stuur hogerop heb gedaan.
Misschien eens met de stuurverstelling spelen, want er zit nogal wat speling in de stuurkolom.
Misschien eens met de stuurverstelling spelen, want er zit nogal wat speling in de stuurkolom.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-BearLock, Opti-Coat Pro
Jeroen, nu je het zegt, ik heb die klachten inderdaad sinds ik het stuur hoger gezet heb!!! Nooit aan dit verband gedacht!! Ik ga meteen checken of hier het probleem zit, thanks!!!!
- Multivan Generation
- Contacteer:
en? was dat de oplossing?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Helaas, het is nog niet weg...
- harry t5 191
Er waren in de de bouwjaren van de t5 tot ik geloof 2007 problemen geweest met kruiskopjes bij het stuurhuis.
Dit gaf ook een knakkend geluid.
Deze zijn bij mij ook 2 keer vervangen onder garantie. (er zijn gemodificeerde!)
Misschien is dit bij jou ook de oorzaak?

Dit gaf ook een knakkend geluid.
Deze zijn bij mij ook 2 keer vervangen onder garantie. (er zijn gemodificeerde!)
Misschien is dit bij jou ook de oorzaak?

groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
- Jeroen T5 204
- Contacteer:
Bij mij stuurde hij na het verstellen van het stuur even licht. Nu een paar 100 km verder weer zwaar sturen.
Misschien moet ik er ook een andere kruiskop op laten zetten.
Misschien moet ik er ook een andere kruiskop op laten zetten.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-BearLock, Opti-Coat Pro
-BearLock, Opti-Coat Pro
Bedankt, ik ga het maar even melden bij de garage!