Sinds een paar dagen hoor ik een tikkend/ratelend geluid van de motor komen het gaat met meer toeren ook sneller tikken maar niet harder het volume blijft t zelfde de km stand is 168000 Heeft iemand een idee?
Groet
Mic
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
tikktnd ratelend geluid motor
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: tikktnd ratelend geluid motor
Ik denk een nokkenas met een 10 versleten klepstoters
Suc6 Edje

Suc6 Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Re: tikktnd ratelend geluid motor
Ik was vergeten te vertellen dat het een 2.5 174 pk automaat is
Wat gaat zo,n grap kosten?
Wat gaat zo,n grap kosten?

-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: tikktnd ratelend geluid motor
De hoogte van het bedrag gaat bepaald worden door degene waar je de bus heen brengt. Ik zou vooraf een prijs afspreken.
Kun je gelijk vragen of ze dan de tandwielen van de distributie ook afstellen. Daar zit met deze kmstand ook de nodige ruimte op.Je hoort het verschil duidelijk. Heb dit klusje bij JB autoservice laten doen. Kan je de prijs niet noemen, zat in een hele grote reparatie erbij in
.
Suc6 Edje
Kun je gelijk vragen of ze dan de tandwielen van de distributie ook afstellen. Daar zit met deze kmstand ook de nodige ruimte op.Je hoort het verschil duidelijk. Heb dit klusje bij JB autoservice laten doen. Kan je de prijs niet noemen, zat in een hele grote reparatie erbij in

Suc6 Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Re: tikktnd ratelend geluid motor
Hey Ed.
Je gaat me toch niet vertellen dat de tandwiel gedreven distributie zoveel speling gaat vertonen dat die buiten de marge gaat vallen toch??
Dit zou dan ook gelijk betekenen dat het inspuitmoment later komt toch??
Of blijft dit door de elektronica op tijd en wordt de opbrengst wat minder??
Nou ja ik begrijp het ongeveer maar niet helemaal.
Kun je me nog wat leren? dank alvast.
Je gaat me toch niet vertellen dat de tandwiel gedreven distributie zoveel speling gaat vertonen dat die buiten de marge gaat vallen toch??
Dit zou dan ook gelijk betekenen dat het inspuitmoment later komt toch??
Of blijft dit door de elektronica op tijd en wordt de opbrengst wat minder??
Nou ja ik begrijp het ongeveer maar niet helemaal.
Kun je me nog wat leren? dank alvast.
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: tikktnd ratelend geluid motor
Hallo Pieters,pieters schreef:Hey Ed.
Je gaat me toch niet vertellen dat de tandwiel gedreven distributie zoveel speling gaat vertonen dat die buiten de marge gaat vallen toch??
Dit zou dan ook gelijk betekenen dat het inspuitmoment later komt toch??
Of blijft dit door de elektronica op tijd en wordt de opbrengst wat minder??
Nou ja ik begrijp het ongeveer maar niet helemaal.
Kun je me nog wat leren? dank alvast.
Zo groot zal de spelling idd niet zijn, maar wanneer je de tandwielen weer onder spanning zet ( volgens Vw specs) ga je het verschil echt wel horen.
Wat ik aangaf in de vorige mail was niet gerelateerd aan het probleem van een tikkende/ ratelende motor maar meer als extra wanneer je toch aan de nokkenas aan het sleutelen bent.
Ben ook benieuwd of dit het probleem ook is (nokkenas/klepstoters)
Hoop dat je ongeveer begrijpt wat ik bedoel

Gr Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat