Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
verliefd en houden van op de eerste date
Re: verliefd en houden van op de eerste date
dat zou kunnen bij 120 op de cruise rijd ik nu 122 op denavigatie..
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00
Re: verliefd en houden van op de eerste date
Ok, dan heb je in feite een langere overbrenging gecreëerd. Dus met minder toeren behaal je nu dezelfde snelheid. Dat geeft iets trekkracht verlies aan de wielen. Daarbij het bredere rubber en het waarschijnlijk flink zwaardere wiel wat op gang moet worden geholpen en gehouden. Ik denk dat dit al een stuk verklaring geeft voor de ietwat tegenvallende prestaties en het verbruik. Ik zou het toch eens proberen om een weekje met standaard wielen rond te rijden, kijken wat je daar van merkt.
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: verliefd en houden van op de eerste date
Ik heb met de ouwe 5 cilinder 174Pk en 20 inch(275) een verbruik van rond de 12,3l/100Km en met 18inch zit ik rond de 1 op 10
Maar die 20inch staat wel errrrrg dik
Ik heb ook een tijdje winterbanden op 17inch staal gehad maar die verbruikte net zoveel als de 20inch deed
Maar die 20inch staat wel errrrrg dik

Ik heb ook een tijdje winterbanden op 17inch staal gehad maar die verbruikte net zoveel als de 20inch deed

-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: verliefd en houden van op de eerste date
@ Raymondo
Die 275 is die dan in de 40 of de 35 serie. Met 275/40 kom je niet aan je topsnelheid toe. En zal ie bovenin niet tot de gewenste snelheid komen.
Tevens heb je de bus verlaagd, is de uitlijning erg sportief (negatief) gezet? Wanneer dit het geval is dan scheelt dat ook een aantal kilometers op topsnelheid. En natuurlijk ook in verbruik
Je ervaringen met je DSG vind ik erg bedroevend, zou toch van mijn dealer verlangen dat ie hier zeer snel met een goede oplossing voor komt. En anders gelijk maar software modificeren zodat ook de Dsg een ander karakter krijgt.
En stel je dealer een termijn waarbinnen ze dit gaan oplossen; van opmerkingen "het komt allemaal goed" gaan bij mij mijn nekharen overeind staan.
Wanneer je een nieuw produkt koopt mag je toch verwachten dat er geen gebreken meer zijn. Of mag je nu tijdelijk ook wat van je aanschafbedrag op je rekening terug ontvangen :zodenkikerookover
Suc6 met je dealer/ Pon
Jammer dat Pon nog steeds struisvogel politiek bedrijft............kop in het zand steken en hopen dat het probleem weg gaat
Die 275 is die dan in de 40 of de 35 serie. Met 275/40 kom je niet aan je topsnelheid toe. En zal ie bovenin niet tot de gewenste snelheid komen.
Tevens heb je de bus verlaagd, is de uitlijning erg sportief (negatief) gezet? Wanneer dit het geval is dan scheelt dat ook een aantal kilometers op topsnelheid. En natuurlijk ook in verbruik

Je ervaringen met je DSG vind ik erg bedroevend, zou toch van mijn dealer verlangen dat ie hier zeer snel met een goede oplossing voor komt. En anders gelijk maar software modificeren zodat ook de Dsg een ander karakter krijgt.
En stel je dealer een termijn waarbinnen ze dit gaan oplossen; van opmerkingen "het komt allemaal goed" gaan bij mij mijn nekharen overeind staan.
Wanneer je een nieuw produkt koopt mag je toch verwachten dat er geen gebreken meer zijn. Of mag je nu tijdelijk ook wat van je aanschafbedrag op je rekening terug ontvangen :zodenkikerookover
Suc6 met je dealer/ Pon
Jammer dat Pon nog steeds struisvogel politiek bedrijft............kop in het zand steken en hopen dat het probleem weg gaat

BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Re: verliefd en houden van op de eerste date
hallo.. ik rijd op 275 bij 35... gisteren getest in duitsland.. handmatig naar de 7...wanneer ik top in in de 6 haal. doet die niks mee.. gaat echt niet harder als 180.. heb al contat gehad met jd.... dus... eerste effe volgende week me garantie dingetjes laten helpen en dan naar jd.... kijken of het dan beter is met die bak....
uitlijning is neutraal gezet toen ik de banden er nieuw onder deed maar merk ook het probleem wat in een ander topic staat nu 7000 km later dat die scheef staat...... dus na het vervangen van de veerschotel lagers kan de dealer hem uitlijn. laat ze de topics hier wel lezen. kunnen ze hun best doen...
uitlijning is neutraal gezet toen ik de banden er nieuw onder deed maar merk ook het probleem wat in een ander topic staat nu 7000 km later dat die scheef staat...... dus na het vervangen van de veerschotel lagers kan de dealer hem uitlijn. laat ze de topics hier wel lezen. kunnen ze hun best doen...
- Multivan Generation
- Berichten: 34476
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: verliefd en houden van op de eerste date
raymondo schreef:hierbij de eerste fotos !!
ik rijd op vredestijn dus dat zit wel goed....
fotos van interieur komen nadat het leer is gemonteerd
Heb ik die foto's nu gemist?

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: verliefd en houden van op de eerste date
fotos heb je niet gemist...... word nog aan gewerkt..... haha... sorry maar komt goed. binnenkort gaat het gebeuren
- Multivan Generation
- Berichten: 34476
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: verliefd en houden van op de eerste date
als het zo door gaat (wat ik al allemaal heb gelezen
) lijkt het wel, alsof je die bus al k#t$-beu bent..

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: verliefd en houden van op de eerste date
Mijn ervaring met nwe veren en een nwe bus is dat wanneer je uitgelijnd bentraymondo schreef:hallo.. ik rijd op 275 bij 35... gisteren getest in duitsland.. handmatig naar de 7...wanneer ik top in in de 6 haal. doet die niks mee.. gaat echt niet harder als 180.. heb al contat gehad met jd.... dus... eerste effe volgende week me garantie dingetjes laten helpen en dan naar jd.... kijken of het dan beter is met die bak....
uitlijning is neutraal gezet toen ik de banden er nieuw onder deed maar merk ook het probleem wat in een ander topic staat nu 7000 km later dat die scheef staat...... dus na het vervangen van de veerschotel lagers kan de dealer hem uitlijn. laat ze de topics hier wel lezen. kunnen ze hun best doen...

Ook wel logisch dat er verandering optreedt; evt betimmering, rubbers die zich zetten en veren die nog nazakken onder het gewicht ( al dan niet met belading).
De achteras kun je neutraal zetten en zal dan de bocht goed volgen, staat ie te negatief dan word ie nerveus in de bocht, je voelt de auto dan lichtjes huppen.
Je kunt de vooras iets negatief zetten 0,2 a 0,3 graad voor een vaste koers. De standaard uitlijning voorgeschreven door Vw rijd erg zoekerig.
Suc6 Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat