Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
kosten distributie
- Multivan Generation
- Berichten: 33866
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: kosten distributie
waarom Peter?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00
Re: kosten distributie
Een Gates riem is 4X zo sterk als een EOM riem.Multivan Generation schreef:waarom Peter?
Dit komt omdat Gates heeft ingespeeld op de nieuwe(re) motoren die meer toeren maken en waar de poelies kleiner zijn.
Gates gebruikt glasvezel en Kevlar.
Ga maar kijken naar race motoren die extreem worden belast, die gebruiken bijna allemaal Gates riemen.
Ik heb mijn Gates riemen in Amerika besteld en waren nog goedkoper dan de OEM riemen.
- Multivan Generation
- Berichten: 33866
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: kosten distributie
ik heb een spiksplinternieuwe gates multiriem gemonteerd,
meteen piepen.
Nadat ik hem vervangen had door een contitech was het geluid meteen weg..
Nu jij weer
meteen piepen.
Nadat ik hem vervangen had door een contitech was het geluid meteen weg..
Nu jij weer
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: kosten distributie
de riem die VW levert voor de TDI kan het interval dat VW opgeeft makkelijk halen (anders hadden ze zelf ook een probleem in hun werkplaatsen) is dus prima voor die motor geschikt.
of een contitech (dat is volgens mij de fabrikant die de original-vw-teile-riem maakt) minder sterk is dan een gates.... geen idee, ziet er gewoon hetzelfde uit.
de stukgelopen riem in mijn motor was een gates..... stuklopen was niet mankement aan de riem, maar bijna een cm speling op de waterpomp (PEX) waardoor de riem erafgelopen is, gedurende de 40k die de riem er op gezeten heeft geen probleem geweest die riem. De 50k die ik daarna met wederom gates gereden heb ook geen probleem met de riem gehad (ook niet met de bij VW gekochte pomp trouwens)
of een contitech (dat is volgens mij de fabrikant die de original-vw-teile-riem maakt) minder sterk is dan een gates.... geen idee, ziet er gewoon hetzelfde uit.
de stukgelopen riem in mijn motor was een gates..... stuklopen was niet mankement aan de riem, maar bijna een cm speling op de waterpomp (PEX) waardoor de riem erafgelopen is, gedurende de 40k die de riem er op gezeten heeft geen probleem geweest die riem. De 50k die ik daarna met wederom gates gereden heb ook geen probleem met de riem gehad (ook niet met de bij VW gekochte pomp trouwens)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
-
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00
Re: kosten distributie
Ik denk dat oorzaak van een piepende Gates multiriem is dat hij iets stugger is.
- Multivan Generation
- Berichten: 33866
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: kosten distributie
zou kunnen, maar ik ben allergisch voor on-nodige piepende dingen..
Ik kan je het geluid nog wel een keer laten horen hoor...
Ik kan je het geluid nog wel een keer laten horen hoor...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00
Re: kosten distributie
Maar dat wil niet zeggen dat alle Gates multiriemen piepen
Bij mij piept er niks.
Misschien was je spanner niet optimaal
Bij mij piept er niks.
Misschien was je spanner niet optimaal
- Multivan Generation
- Berichten: 33866
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: kosten distributie
alles spiksplinternieuw he
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: kosten distributie
Nee, das waar, maar bij de Discovery 300TDI hadden we ook vooral met GATES riemen heel veel problemen met bijgeluiden, weet niet meer welk ander merk we toen zijn gaan gebruiken, maar daarmee was 90% van de klachten verholpen destijds.........................olle griese schreef:Maar dat wil niet zeggen dat alle Gates multiriemen piepen
Bij mij piept er niks.
Misschien was je spanner niet optimaal
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
-
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00
Re: kosten distributie
Idee waar dat van kwam Roger?
Toch de stugheid?
Maargoed, piepende distributieriemen zul je geen last van hebben
Toch de stugheid?
Maargoed, piepende distributieriemen zul je geen last van hebben
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: kosten distributie
nee, geen idee, de originele (gates destijds) riemen waren ook niet echt stug, zeker niet als ze er een paar duizend op gezeten hadden..
maar ook al waren we officieel landrover dealer, de multibelt van de 300TDI kochten we, nadat we ontdekt hadden dat die wel stil bleven, bij de automaterialenzaak in, en niet bij de importeur
maar ook al waren we officieel landrover dealer, de multibelt van de 300TDI kochten we, nadat we ontdekt hadden dat die wel stil bleven, bij de automaterialenzaak in, en niet bij de importeur
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: kosten distributie
Nog bij de garage geweest en die zei dat hij gates monteerde,nooit problemen mee gehad zo zei hij.Roger B. (11)61 schreef:skf is een lager fabrikant, dan zijn de rollen dus van SKF, maar de riemen zijn dan meestal gates of continental allemaal geen punt SKF leek mij goed, maar bgreep laatst op het forum hier dat iemand zijn SKF pomp ook stukgelopen had (de riem nog niet stuk) na 40.000km, mijn aftermarket pomp liep met 40.000 ook stuk (en riem eraf met 100kmh)
imitatiesetje koop je doorgaans voor een 250 euro bij de automaterialen zaak, een garage krijgt daar meestal korting op..................
tja, als je het moet laten doen kost het geld, als je het zelf kan en doet kost eht pakweg 250 euro en een zaterdag......
Afspraak gemaakt voor 5 okt, en ook weer afgezegd ,vanmiddag de knoop door gehakt mijn bussie is over 1 week niet meer van mij.
Over een week rij ik (voorsprong door techniek)
Re: kosten distributie
Volgens mij heeft het piepen met de lengte van de riem te maken. Als een originele riem bijvoorbeeld 2210 mm is, kan het best zijn dat gates deze niet levert. Dan krijg je bijv. een 2213. Als je een complete skf multiriemset koopt zit er volgens mij wel een riem in met originele lengte. Het merk weet ik zo niet.