Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
onbruikbare achteruitkijkspiegel bij regen
onbruikbare achteruitkijkspiegel bij regen
bij hevige regen kan de linkse spiegel door het water welke over de zijruit stroomt niet gebruikt worden. heeft iemand daar een oplossing voor behalve het raam open zetten.
xavier

Re: onbruikbare achteruitkijkspiegel bij regen
Hallo Xavier,
Heb zelf mijn zijruiten behandeld met rain-X.
Hierdoor loopt het water er zeer snel en makkelijk af waardoor je er redelijk goed doorheen kunt kijken.
Flesjes kosten niet zo heel veel en wellicht helpt het je voldoende.
Grtzzz,
Han
Heb zelf mijn zijruiten behandeld met rain-X.
Hierdoor loopt het water er zeer snel en makkelijk af waardoor je er redelijk goed doorheen kunt kijken.
Flesjes kosten niet zo heel veel en wellicht helpt het je voldoende.

Grtzzz,
Han

Han
T5 128kw 2006 lwb dc aut km:286xxx and stopped counting

-
enkel rijen als de zon schijnt ?
John

John
Inderdaad, Rain-X (of soortgelijk) is perfect op alle ramen, spiegels, schuifkanteldak en lampen van je auto, maar smeer het NOOIT op je voorruit !
Waarom niet ?Guus NLB schreef:maar smeer het NOOIT op je voorruit !
-
Waarom geen rain X op je voorruit ?
Heb je daar slechte ervaring mee ?
John
Heb je daar slechte ervaring mee ?
John
- Pascal-141
Daarvoor dient het product nou net ...Guus NLB schreef:Inderdaad, Rain-X (of soortgelijk) is perfect op alle ramen, spiegels, schuifkanteldak en lampen van je auto, maar smeer het NOOIT op je voorruit !
Wanneer je Rain-X aanbrangt op de voorruit zoals het hoort , dan hoef je de ruitenwissers niet zo vaak te gebruiken . Eens boven de 60km/u waait de regen er zo vanaf .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Ik heb het ook eens gebruikt, nadeel vindt ik wel dat wanneer bij matige regen toch de wissers gebruikt er een soort waas van hele fijne waterdruppeltjes ontstaat alsof het mistig is. Het zelfde effect wanneer je net je auto door de wasstraat hebt gereden.
Je moet als je X-rain gebruikt na het aanbrengen juist de X-rain met een spuitnevel juist nat maken en dan met een droge doek oppoetsen. Zo voorkom je de waas die ontstaat (beetje groene waas).heemskerk schreef:Ik heb het ook eens gebruikt, nadeel vindt ik wel dat wanneer bij matige regen toch de wissers gebruikt er een soort waas van hele fijne waterdruppeltjes ontstaat alsof het mistig is. Het zelfde effect wanneer je net je auto door de wasstraat hebt gereden.
X-rain voor op de vooruit is super. Sla maar eens een plekje over met het aanbrengen en je ziet het verschil. Boven de 60 km/h heb je geen ruitenwisser meer nodig.

@ inbouwer:
Ik bedoel niet een waas ( van het matriaal zelf) na het aanbrengen van de X-rain maar een waas van minuscule waterdruppeltjes - een soort mist - die ontstaat bij het gebruik van de wissers wanneer de voorruit nat is. Soms, bijvoorbeeld bij het inhalen van een vrachtauto tijdens een regenbui is het niet overbodig om de wissers erbij aan te zetten, juist dan onstaat die mistige film op de voorruit door de adhesieve werking van Rain-x waardoor de waterdruppeltjes 'gebroken' worden.
Wanneer ik m'n auto gewassen heb in de wasstraat ontstaat door de wax een vergelijkend resultaat.
Ik bedoel niet een waas ( van het matriaal zelf) na het aanbrengen van de X-rain maar een waas van minuscule waterdruppeltjes - een soort mist - die ontstaat bij het gebruik van de wissers wanneer de voorruit nat is. Soms, bijvoorbeeld bij het inhalen van een vrachtauto tijdens een regenbui is het niet overbodig om de wissers erbij aan te zetten, juist dan onstaat die mistige film op de voorruit door de adhesieve werking van Rain-x waardoor de waterdruppeltjes 'gebroken' worden.
Wanneer ik m'n auto gewassen heb in de wasstraat ontstaat door de wax een vergelijkend resultaat.
- Harry4motion
Het is eigenlijk net als met vrouwen.
Hoe natter ze zijn hoe minder ze piepen.
Hoe natter ze zijn hoe minder ze piepen.