Dat had ik dus ook al vermeldRoger B. (11)61 schreef:De originele aansturing van de turbodruk (middels het N95 ventiel) kun je niet gebruiken omdat je motor geen motormanagement heeft, dus moet je dat mechanisch afregelen (turbodruk op membraanklep zetten) maar een ander probleem dat je tegen komt is de verrijking van het mengsel....
Bij de TDI wordt er afhankelijk van de vulling (gemeten met oa de druk in je inlaatcircuit) meer diesel ingespoten.
bij een mechanishce pomp zit er dan vaak een extra actuator op de brandstofpomp die reageert op de turbodruk en daarmee meer diesel geeft als de turbo meer druk geeft.
Als jij een Turob op je 2,4D met mechanische pomp zonder turbodrukafhankelijke verrijking schroeft blaas je alleen maar meer lucht in je motor, gevolg zal zijn dat je niets wint of misschien door de hogere inlaatluchttemperatuur zelfs verlies krijgt.
Een dieselmotor draait op luchtoverschot, meer lucht erin pompen zonder ook meer brandstof geeft geen vermogenswinst.
Wat je dan zou kunnen doen is de pomp altijd iets meer diesel laten geven, maar dat geeft dan weer teveel diesel op de momenten dat de turbo nog niet veel doet..........
het is niet zo simpel als "even " een turbo er op schroeven.....
als je niet exact weet wat je doet is de kans redelijk groot dat je je motor vroegtijdig naar zijn grootje helpt..
een 2,4D is niet snel, en daar is bitterweinig op een verstandige en vooral langdurige manier aan te veranderen

Er is veel kans toe dat je aan de oliefiltersteun niks moet veranderen , omdat bij vele 2.4D al de gaatjes erin zitten (er zit dan een afsluitschroef in)
En indien niet voorzien , dan zet je er gewoon de oliefiltersteun op vd TDI .