Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Supertech Fuel Energy Saver

vragen over de T4
Plaats reactie
peterklaassen
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 mei 2010, 10:46
Locatie: Schagen tel.06-22574211
Contacteer:

Supertech Fuel Energy Saver

Bericht door peterklaassen »

Heeft iemand al ervaring met dit fenomeen?
Het zou 10-13% brandstofbesparing opleveren.
Aanschaf voor 50-70 liter tank rond de € 150,-
http://www.greeninnovations.nl/c-561681 ... rtech-efs/" onclick="window.open(this.href);return false;
--
groet, Peter
Blauwe T4 2,5 TDI DC type 70X02A 102 pk bj 2001 model 2002
per feb 2011 door FSL omgebouwd tot camper met 5 zitplaatsen op kenteken.
spike
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 feb 2008, 19:37

Re: Supertech Fuel Energy Saver

Bericht door spike »

ik heb er deze week ook iets over gelezen in de krant
en ben effe gaan google en vond dit artikel
http://www.delta.tudelft.nl/nl/wetensch ... fuel/21819" onclick="window.open(this.href);return false;
weet het nu dus niet, of het een soort powerbalence bandje voor de auto is
maar de meningen zijn dus verdeelt
frits k

Re: Supertech Fuel Energy Saver

Bericht door frits k »

Hallo,
Is enige tijd geleden al eens geprobeerd bij scheepsmotoren van vrienden.
Heeft niets opgelevert
Giel
Berichten: 86
Lid geworden op: 22 jun 2007, 08:33

Re: Supertech Fuel Energy Saver

Bericht door Giel »

Ik heb ook nog een device in de aanbieding.
Kost maar 75 euro en levert 30% minder verbruik op.
Mensen geloof toch niet in dat soort verhalen.
De motor op water, die ons 40 jaar geleden beloofd werd, is ook nog niet in de handel.
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: Supertech Fuel Energy Saver

Bericht door repelsteeltje »

catagorie raceventieldopjes en doosje bougievonkjes... als je er in geloofd komt het allemaal goed. :bifun
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Supertech Fuel Energy Saver

Bericht door Roger B. (11)61 »

peterklaassen schreef:Heeft iemand al ervaring met dit fenomeen?
Het zou 10-13% brandstofbesparing opleveren.
Aanschaf voor 50-70 liter tank rond de € 150,-
http://www.greeninnovations.nl/c-561681 ... rtech-efs/" onclick="window.open(this.href);return false;
als ik op die link klik:

Not Found
The requested document was not found on this server.


--------------------------------------------------------------------------------

Web Server at greeninnovations.nl


is het dat fabeltje over waterstofgas produceren en in de inlaatlucht bijmengen?

is hier al eens een topic over geweest, was toen iemand die beweerde fors zuiniger te rijden... ik geloof er niet in.

als je middels electrolyse watersof moet produceren kost dat dus energie, die energie moet je motor ook weer opwekken (met alle verliezen die daarbij horen) en het lijkt me dat je steenrijk zou worden als je daarmee dan 30% winst kon bereiken
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: Supertech Fuel Energy Saver

Bericht door olle griese »

Helaas werk de link niet (meer)
Jammer, ik ben erg geïnteresseerd in dit soort dingen.
Maar waarom zou waterstof niet werken Roger?
Koeler, meer compressie.
Zomaar een paar steekwoorden.
RickyT5
Berichten: 945
Lid geworden op: 07 apr 2009, 11:29

Re: Supertech Fuel Energy Saver

Bericht door RickyT5 »

Elvis leeft ook nog :zwaai
Rick
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Supertech Fuel Energy Saver

Bericht door Roger B. (11)61 »

olle griese schreef:Helaas werk de link niet (meer)
Jammer, ik ben erg geïnteresseerd in dit soort dingen.
Maar waarom zou waterstof niet werken Roger?
Koeler, meer compressie.
Zomaar een paar steekwoorden.
waarom koeler en meer compressie? er werd niets aan de motor veranderd, enkel een vaatje water dat middels electrolyse waterstof en zuurstof creëerde en dat in het inlaattraject bijvoegde.

de enige winstmaker is dus extra brandstof en zuurstof. Maar daarvoor moet je motor eerst de energie leveren om die electrolyse te verzorgen, en dat komt van de dynamo en kost dus energie. Aangezien elke vorm van energieomzetting een verlies zal opleveren zegt de wet van behoud van energie dat je nooit meer energie uit die verbranding van dat waterstof en zuurstof kunt genereren dan het kost om water te splitsen in waterstof en zuurstof atomen.

je hebt eerst verlies in de omzetting van energieinhoud van diesel naar electrische energie uit je dynamo
dan verlies uit het omzetten van energie uit water naar waterstof en zuurstof middels electrolyse
en hoe wil je dan meer energie in je aandrijving stoppen (=km's/liter diesel rijden) met dat systeem dan zonder?


ALs je meer energie uit de verbranding van waterstof zou halen dan je er in moet stoppen om water om te zetten in waterstof, dan zou waterstof een oneindige energiebron zijn, en alle energie- en milieuproblematiek zo opgelost zijn.... maar helaas.....

je moet exact net zoveel energie in de splitsing van water in waterstof en zuurstof stoppen dan dat er vrij komt bij de verbranding van waterstof
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: Supertech Fuel Energy Saver

Bericht door olle griese »

Het luchtvolume neemt toe naarmate de lucht kouder is.
Maar we halen nu 2 dingen door elkaar heen.
Jullie hebben het over "energy saver" en ik zat te denken aan vermogenswinst. :bonk
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Supertech Fuel Energy Saver

Bericht door Roger B. (11)61 »

en jij dacht aan WATER injectie en niet aan WATERSTOF toevoeging :jump

vermogenswinst bij waterstofinjectie komt grotendeels van afkoelen van de inlaatlucht door het verdampen van het toegevoegde water (en de extra brandstof die je dan kunt bijmengen) maar levert geen verbruiksdaling op.

het energysavergebeuren dat toen op dit forum gepromoot werd door een lid hier was het door mij geschetste verhaal en kan ik niet verklaren noch geloven. :knipoog
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Supertech Fuel Energy Saver

Bericht door Pascal-141 »

dure lucht in pakjes ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: Supertech Fuel Energy Saver

Bericht door GerJol 716 »

Inderdaad Roger heeft hier gelijk, om water te splitsen in Zuurstof en Waterstofgas, heb je veel energie nodig.
Dat komt door het fenomeen waterstofbruggen in water, deze verbindingen zijn behoorlijk sterk.

Ik heb trouwens even gegoogled op Supertech Fuel blablla...
En zoals reeds verwacht, veelal omschreven als een broodje aap verhaal..
Je lacht je een bult om de meest uiteenlopende reacties. :lach

Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Plaats reactie