Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Transporter T5 Doka versus Vito Mixto
Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto
Het is niet altijd om nog sneller te kunnen rijden dat er geopteerd wordt voor de beproefde 3.0 V6 motor van de Viano.
Het gaat ook om de degelijkheid,betrouwbaarheid,levensduur,van een lichte 2.0 diesel motor voor zo een zware wagen als de T5, Multivan.
Het gaat ook over het feit van de Bi turbo: zowel bij lage toeren als hoge toeren werkt er een turbo:resultaat op langere termijn?
Het gaat ook over de DSG tegenover een klassieke automaat. DSG heeft koppelingsplaten die ook onderhevig zijn aan slijtage: nadeel tegenover automaat? Ook miste ik de zachtheid van de automaat bij het rijden met een DSG.
Het gaat ook om de degelijkheid,betrouwbaarheid,levensduur,van een lichte 2.0 diesel motor voor zo een zware wagen als de T5, Multivan.
Het gaat ook over het feit van de Bi turbo: zowel bij lage toeren als hoge toeren werkt er een turbo:resultaat op langere termijn?
Het gaat ook over de DSG tegenover een klassieke automaat. DSG heeft koppelingsplaten die ook onderhevig zijn aan slijtage: nadeel tegenover automaat? Ook miste ik de zachtheid van de automaat bij het rijden met een DSG.
Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto
Ik zou mij het liefst een nieuwe T5 (Multivan) aanschaffen: is een dijk van een wagen; maar het is geen 2.5 met 5cylinder meer.
Ben wat terughoudend voor de nieuwe 2.0 bi turbo motor; die zijn degelijkheid nog moet bewijzen?
Ben wat terughoudend voor de nieuwe 2.0 bi turbo motor; die zijn degelijkheid nog moet bewijzen?
Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto
180 pk uit een 2 cilinder is wel veel
maar toen de 110 (115?) pk golf 3 tdi uitkwam werd er ook gezegd dat het niet goed kon gaan
en dat die motoren de 2 ton niet zonder problemen zouden halen
maaarrrrr..... dat deden ze toch en wél zonder problemen
dus misschien herhaalt de geschiendenis zich wel (of niet)
het is gewoon afwachten hoe de motor zich houd
maar toen de 110 (115?) pk golf 3 tdi uitkwam werd er ook gezegd dat het niet goed kon gaan
en dat die motoren de 2 ton niet zonder problemen zouden halen
maaarrrrr..... dat deden ze toch en wél zonder problemen
dus misschien herhaalt de geschiendenis zich wel (of niet)
het is gewoon afwachten hoe de motor zich houd
Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto
Afwachten? Ik ben aan vervanging toe en dringend.
Anders zou ik zeker wachten op duurzaamheidstests en op een zwaardere TDI in de Multivan.
Anders zou ik zeker wachten op duurzaamheidstests en op een zwaardere TDI in de Multivan.
Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto
heel even een reactie op trebor,, dat er misschien tectiel vergeten zou zijn ?
kijk dat zou idd best kunnen in een geval maar als je het forum leest is het geen geval op zich maar een lange lijst met gevallen.
wat je zegt dat een forum alleen maar negatieve mensen zijn met problemen dat snap ik,, als iets goed is hoor je mensen vaak niet,, wel als er klachten zijn
niet voor niets heeft de vito op dit form een lijst van 25 pagina's met klachten
.
De tijd dat ik een vito had ligt ver achter ons,, was ergens in 2001,, maar ook die roeste al heel behoorlijk op steeds weer de zelfde plekken je herkende de vito's op straat van het zelfde bouwjaar niet aan het kenteken maar aan de roest plekken
.
ik was iig dol gelukkig dat ik hem na hem splinternieuw gekocht te hebben na 3 jaar armoede echte armoede kon verkopen,,, en me een heerlijke
heb laten aan meten.
en onder tussen weer een
.
grt Paddy
kijk dat zou idd best kunnen in een geval maar als je het forum leest is het geen geval op zich maar een lange lijst met gevallen.
wat je zegt dat een forum alleen maar negatieve mensen zijn met problemen dat snap ik,, als iets goed is hoor je mensen vaak niet,, wel als er klachten zijn
niet voor niets heeft de vito op dit form een lijst van 25 pagina's met klachten


De tijd dat ik een vito had ligt ver achter ons,, was ergens in 2001,, maar ook die roeste al heel behoorlijk op steeds weer de zelfde plekken je herkende de vito's op straat van het zelfde bouwjaar niet aan het kenteken maar aan de roest plekken


ik was iig dol gelukkig dat ik hem na hem splinternieuw gekocht te hebben na 3 jaar armoede echte armoede kon verkopen,,, en me een heerlijke

en onder tussen weer een

grt Paddy
Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto
Ik heb dus te kiezen, ofwel:
- Multivan met de zekerheid van een degelijke comfortable wagen met goede wegligging, goede tractie met 4x4,goede afwerking, kortom TOP; maar met de onzekerheid (veel ?????) wat betreft de "uitgeknepen" 2.0 TDI met Bi turbo en DSG
- Viano met de zekerheid van een oerdegelijke, beproefde, fluisterstille, super rijdende TDI 3.0 V6, kortom TOP; maar met de onzekerheid over alle andere punten waar de Multivan zeker in uitblinkt (alle minpunten kunnen met zijn facelift verbeterd zijn?).
- Multivan met de zekerheid van een degelijke comfortable wagen met goede wegligging, goede tractie met 4x4,goede afwerking, kortom TOP; maar met de onzekerheid (veel ?????) wat betreft de "uitgeknepen" 2.0 TDI met Bi turbo en DSG
- Viano met de zekerheid van een oerdegelijke, beproefde, fluisterstille, super rijdende TDI 3.0 V6, kortom TOP; maar met de onzekerheid over alle andere punten waar de Multivan zeker in uitblinkt (alle minpunten kunnen met zijn facelift verbeterd zijn?).
- Rafke 108
- Berichten: 691
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
- Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België
Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto
tja...anmichel schreef:Ik heb dus te kiezen, ofwel:
- Multivan met de zekerheid van een degelijke comfortable wagen met goede wegligging, goede tractie met 4x4,goede afwerking, kortom TOP; maar met de onzekerheid (veel ?????) wat betreft de "uitgeknepen" 2.0 TDI met Bi turbo en DSG
- Viano met de zekerheid van een oerdegelijke, beproefde, fluisterstille, super rijdende TDI 3.0 V6, kortom TOP; maar met de onzekerheid over alle andere punten waar de Multivan zeker in uitblinkt (alle minpunten kunnen met zijn facelift verbeterd zijn?).
je zit hier natuurlijk op een VW-fan-Forum hé...
moet eerlijk zeggen dat als mijnen baas zou gezegd hebben VW ik meteen zou tekenen terwijl ik hier bij de VIANO wat terughoudend ben... Vooral de achtertractie in winterse omstandigheden en gewoon ook de iets minder ruime dubbele cabine houden me bezig...
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07
Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster

Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07
Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto
Niet alleen de Vito heeft een roestprobleem , ook de Sprinter roest als gek . Ik zie hier dagelijks Sprinters passeren op het werk , die amper 2-3-4 jaar oud zijn , maar zo'n roestplekken hebben dat ik beschaamd zou zijn om er zelf mee te moeten rijden . Mercedes heeft gewoon al jaren een roestprobleem bij zijn bestelwagens (vooral bij de witte) . Kijk gewoon eens rond op straat en je ziet ze wel passeren her en der , de witte MB's met kankerplekkenpaddy schreef:heel even een reactie op trebor,, dat er misschien tectiel vergeten zou zijn ?
kijk dat zou idd best kunnen in een geval maar als je het forum leest is het geen geval op zich maar een lange lijst met gevallen.
wat je zegt dat een forum alleen maar negatieve mensen zijn met problemen dat snap ik,, als iets goed is hoor je mensen vaak niet,, wel als er klachten zijn
niet voor niets heeft de vito op dit form een lijst van 25 pagina's met klachten![]()
.
De tijd dat ik een vito had ligt ver achter ons,, was ergens in 2001,, maar ook die roeste al heel behoorlijk op steeds weer de zelfde plekken je herkende de vito's op straat van het zelfde bouwjaar niet aan het kenteken maar aan de roest plekken![]()
.
ik was iig dol gelukkig dat ik hem na hem splinternieuw gekocht te hebben na 3 jaar armoede echte armoede kon verkopen,,, en me een heerlijkeheb laten aan meten.
en onder tussen weer een.
grt Paddy

My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Rafke 108
- Berichten: 691
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
- Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België
Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto
Kan raar zijn, maar denk da het van het gebruik afhangt...Pascal-141 schreef:Niet alleen de Vito heeft een roestprobleem , ook de Sprinter roest als gek . Ik zie hier dagelijks Sprinters passeren op het werk , die amper 2-3-4 jaar oud zijn , maar zo'n roestplekken hebben dat ik beschaamd zou zijn om er zelf mee te moeten rijden . Mercedes heeft gewoon al jaren een roestprobleem bij zijn bestelwagens (vooral bij de witte) . Kijk gewoon eens rond op straat en je ziet ze wel passeren her en der , de witte MB's met kankerplekkenpaddy schreef:heel even een reactie op trebor,, dat er misschien tectiel vergeten zou zijn ?
kijk dat zou idd best kunnen in een geval maar als je het forum leest is het geen geval op zich maar een lange lijst met gevallen.
wat je zegt dat een forum alleen maar negatieve mensen zijn met problemen dat snap ik,, als iets goed is hoor je mensen vaak niet,, wel als er klachten zijn
niet voor niets heeft de vito op dit form een lijst van 25 pagina's met klachten![]()
.
De tijd dat ik een vito had ligt ver achter ons,, was ergens in 2001,, maar ook die roeste al heel behoorlijk op steeds weer de zelfde plekken je herkende de vito's op straat van het zelfde bouwjaar niet aan het kenteken maar aan de roest plekken![]()
.
ik was iig dol gelukkig dat ik hem na hem splinternieuw gekocht te hebben na 3 jaar armoede echte armoede kon verkopen,,, en me een heerlijkeheb laten aan meten.
en onder tussen weer een.
grt Paddy
Wij hebben maar 1 sprinter waar roestplekken op zijn, de rest heeft er geen last van...
Nu zijn ze meestal maar maximum 3 jaar oud...
Maar idd die mannen van DPB enzo da hier komen leveren hebben er keiveel last van...
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07
Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster

Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07
Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto
Nou weet ik waarom je die bussen van jou zo ontzettend laag op de wielen zet!!Pascal-141 schreef:Niet alleen de Vito heeft een roestprobleem , ook de Sprinter roest als gek . Ik zie hier dagelijks Sprinters passeren op het werk , die amper 2-3-4 jaar oud zijn , maar zo'n roestplekken hebben dat ik beschaamd zou zijn om er zelf mee te moeten rijden . Mercedes heeft gewoon al jaren een roestprobleem bij zijn bestelwagens (vooral bij de witte) . Kijk gewoon eens rond op straat en je ziet ze wel passeren her en der , de witte MB's met kankerplekken
Dan kun je het haast niet zien dat ze roesten



...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto
Multivan Generation schreef:Nou weet ik waarom je die bussen van jou zo ontzettend laag op de wielen zet!!Pascal-141 schreef:Niet alleen de Vito heeft een roestprobleem , ook de Sprinter roest als gek . Ik zie hier dagelijks Sprinters passeren op het werk , die amper 2-3-4 jaar oud zijn , maar zo'n roestplekken hebben dat ik beschaamd zou zijn om er zelf mee te moeten rijden . Mercedes heeft gewoon al jaren een roestprobleem bij zijn bestelwagens (vooral bij de witte) . Kijk gewoon eens rond op straat en je ziet ze wel passeren her en der , de witte MB's met kankerplekken
Dan kun je het haast niet zien dat ze roesten![]()
![]()
mijn bussen zijn roestvrij hoor



My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Harry4motion
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02
Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto
Waarom noemen ze dat ding Sprinter?
Ik rij zo van ze weg bij het stoplicht
Conclusie tot nu toe:
Mercedes heeft een mooie motor, dat staat vast, ik wou dat die in de transporter kwam, maar ze roesten en ze hebben alleen achterwiel aandrijving, of je moet genoegen nemen met een minder vermogend exemplaar als je toch 4 wiel aandrijving wil.
Maar als ik eventueel zou overstappen zou het voor de motor zijn, en 4 wiel aandrijving wil ik ook niet opgeven.
Ook twijfel ik aan het comfort van de stoelen in de benz. Die van de transporter vind ik echt top, je zit nog lekkerder dan thuis
Dus bussie lekker houden, mooie 5 cilinder nix mis mee, en wachten op de rode T
Ik rij zo van ze weg bij het stoplicht

Conclusie tot nu toe:
Mercedes heeft een mooie motor, dat staat vast, ik wou dat die in de transporter kwam, maar ze roesten en ze hebben alleen achterwiel aandrijving, of je moet genoegen nemen met een minder vermogend exemplaar als je toch 4 wiel aandrijving wil.
Maar als ik eventueel zou overstappen zou het voor de motor zijn, en 4 wiel aandrijving wil ik ook niet opgeven.
Ook twijfel ik aan het comfort van de stoelen in de benz. Die van de transporter vind ik echt top, je zit nog lekkerder dan thuis

Dus bussie lekker houden, mooie 5 cilinder nix mis mee, en wachten op de rode T
Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto
Liever vandaag nog de rode T dan morgen.
Maar ik zit nu met een delemma: ik heb nu geen T5 met 5 cilinder 4 motion om te kunnen wachten op de rode T
Kan ook moeilijk afstand doen van 4x4 en dat gecombineerd met een V6
Denk dat ik nog eens ge proefrijden met de Multivan 2.0 DSG 180 PK 4 motion en de merc 3.0 V6 aut. die nu een facelift kreeg en dan de knoop doorhakken. Zou wel balen als ik vandaag zou bestellen en morgen zou blijken dat de rode T er kortelings zou zijn
Maar ik zit nu met een delemma: ik heb nu geen T5 met 5 cilinder 4 motion om te kunnen wachten op de rode T
Kan ook moeilijk afstand doen van 4x4 en dat gecombineerd met een V6
Denk dat ik nog eens ge proefrijden met de Multivan 2.0 DSG 180 PK 4 motion en de merc 3.0 V6 aut. die nu een facelift kreeg en dan de knoop doorhakken. Zou wel balen als ik vandaag zou bestellen en morgen zou blijken dat de rode T er kortelings zou zijn

- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto
zou je dat extra vermogen echt nodig hebben dan?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto
Misschien niet, maar ik ben bang van de uitgeknepen 2.0 diesel en voor minder dan een 3.0 ga ik zeker niet naar de concurentie.
Een V6 lijkt me aangenamer rijden, altijd reserve, de zekerheid dat je de motor nooit te veel gaat belasten, nooit op de limiet rijden,..
Eigenlijk hoop ik dat de testrit met de Merc lelijk tegenvalt op alle andere vlakken dan de motor (van deze ben ik zeker), ... dat zou de beslissing erg vergemakkelijken.
Een V6 lijkt me aangenamer rijden, altijd reserve, de zekerheid dat je de motor nooit te veel gaat belasten, nooit op de limiet rijden,..
Eigenlijk hoop ik dat de testrit met de Merc lelijk tegenvalt op alle andere vlakken dan de motor (van deze ben ik zeker), ... dat zou de beslissing erg vergemakkelijken.