
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Project “van 2.4D naar 2.5TDi” en nu spuiten
- Multivan Generation
- Berichten: 34478
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”
welgemeende beterschap 

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”
Gisteren de wielkasten en gedeelte van motorruimte getectyleerd
, er zit nu ruim een halve centimeter tectyl tegen aan,meteen ook goed voor de geluidsisolatie
.
de draadbomen onder het dashboard zitten nu ook allemaal zo goed als, verder navigatie unit + gps-antenne ingebouwd bleutooth en microfoontje er op aangesloten.
En de kachelbediening weer aangesloten, zaterdag de grote dag als jeroen het niet de druk heeft met de vw 24 uurs storingsdienst, dan gaat het motortje er in.


de draadbomen onder het dashboard zitten nu ook allemaal zo goed als, verder navigatie unit + gps-antenne ingebouwd bleutooth en microfoontje er op aangesloten.
En de kachelbediening weer aangesloten, zaterdag de grote dag als jeroen het niet de druk heeft met de vw 24 uurs storingsdienst, dan gaat het motortje er in.
Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”
Tot de volgende keer.
Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”
Nogmaals; gaaf project om te volgen.
Ga zo door!
Maar een vraagje;
Op de foto's lijkt het of de rechterkant van de motorruimte binnenin -waar de accu zit- ook is getectyleerd?
Waarom is dat? Of is hier iets anders zwarts voor gebruikt??
Groeten
Odorf
Ga zo door!
Maar een vraagje;
Op de foto's lijkt het of de rechterkant van de motorruimte binnenin -waar de accu zit- ook is getectyleerd?
Waarom is dat? Of is hier iets anders zwarts voor gebruikt??

Groeten
Odorf
Laatst gewijzigd door odorf op 16 nov 2010, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”
Ja is getectyleerd, en dit hebben we gedaan als alternatieve geluidsisolatie, tectyl is een dikke bitumentectyl van 3M en aangeraden als bescherming maar ook omdat het er bijna een centimeter dik op zit als geluidsreductie. Bij de automaterialen zaak waren ook bitumen panelen verkrijgbaar voor motorruimte, deuren, kofferbak als geluidsreductie middel. Ik heb het op deze manier gedaan. effect zal ik niet weten omdat de "nieuwe" motor zowiezo al veel stiller is.
Rinke
Rinke
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”
Ik denk dat de 2.4 stiller is dan de TDI.......
Egbert
Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”
He Rinke, schiet al aardig op.......Ben benieuwd wanneer je er mee de straat op kan, is toch weer eff spannend. Blijf doorgaan met de foto's, behalve die van Leo......:):):):)
SUCCES !!!!!
Spreek je snel weer, mzzl Ernst.
SUCCES !!!!!
Spreek je snel weer, mzzl Ernst.


Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”
Qua geluid doen ze niet voor elkaar onder. De 2.5 nagelt meer omdat het een antieke direct ingepspoten blok is en een 2.4 heeft wat dieselklop en galmt meer omdat hij geen turbo heeft.
Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”
Toen de bussen naast elkaar stonden was toch wel de 2.4 de luidere motor toen we aan de buiten kant stonden, de loop van een 2.5TDi is vind ik ook veel rustiger en klinkt prettiger in het gehoor.
Daarna als je binnen in luistert is de 2.5TDi veel beter geïsoleerd, dat bijelkaar maakt de 2.5TDi de betere qua geluid reductie.
Daarna als je binnen in luistert is de 2.5TDi veel beter geïsoleerd, dat bijelkaar maakt de 2.5TDi de betere qua geluid reductie.
Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”
Zaterdag en nu waren/zijn we/ze (verwarrend he) bezig de motor te monteren nu blijkt, wat ook te verwachten was we hadden het al een keer gelezen, dat de steun aan de bijrijderskant te lang is en de motor daar dus naar beneden hangt, motorsteun is een paar centimeter langer
.
Word even puzzelen als iemand nog een idee heeft.............
Up-date
Word net gebeld door Jan en Jeroen.......... (ja ook ik moet af en toe centjes verdienen)
Motor hangt erin en recht...
Wat gegoochel met motorsteunen maar nu hangt ie dan ook echt recht
Heb alles zoals ik het aan het typen was maar laten staan zodat jullie ook deelgenoot worden van mijn
moment.
Later weer foto's
Groet Rinke



Word even puzzelen als iemand nog een idee heeft.............
Up-date
Word net gebeld door Jan en Jeroen.......... (ja ook ik moet af en toe centjes verdienen)






Wat gegoochel met motorsteunen maar nu hangt ie dan ook echt recht



Heb alles zoals ik het aan het typen was maar laten staan zodat jullie ook deelgenoot worden van mijn

Later weer foto's
Groet Rinke
- René
- Berichten: 5293
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”
Is stil aan het front. Niets meer gedaan?
Het is er koud zat voor in ieder geval.
René
Het is er koud zat voor in ieder geval.
René
Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”
Werk, werk, werk en af en toe klussen
, maar kan op mijn werk geen foto's bewerken en plaatsen.
Morgen avond weer een update met foto's
.
Ondertussen ook nog wat met RogerB aan het uitbroeden
daarover later meer
.

Morgen avond weer een update met foto's

Ondertussen ook nog wat met RogerB aan het uitbroeden


Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”
Werk, werk, werk ?? Ik zie je nooooooit, zal wel zijn zoals René zegt.....TE KOUD !!! :):):)
Oh ja, sterkte maandagmorgen, het wordt -11 en heftige sneeuwval bij windkracht 5 uit het Oosten.........goh wat sneu......
Of toch maar
??

Oh ja, sterkte maandagmorgen, het wordt -11 en heftige sneeuwval bij windkracht 5 uit het Oosten.........goh wat sneu......
Of toch maar












