Ik neem aan dat na een dikke 130.000 km geen grote vuildeeltjes meer zullen voor komen. Dit pompje komt uit deTsX schreef:blijkbaar al te laat, maar olie verversen doe je toch niet met zo een pompje ?
moesten er vuildeeltjes op de bodem van je oliepan liggen krijg je die er
toch helemaal niet uit ?
olie aflaten doe je toch via de voorziene opening, en dat is de aftapplug onderaan.
oliefilter heb ik geen idee bij de 1.9
maar bij de 2.5 (niet bij 4motion) zit die op een heel slechte plaats !
moet je langs bovenaan aan werken en zit vrij diep in de motorruimte,
dicht tegen allerlei leidingen.
om visueel te kunnen volgen moet ik ook het stuurbekrachtigingsreservoir demonteren.
mijn dop is 36, maar je hebt bijna geen bewegingsruimte. heeft VW daar een tool voor ofzo ???
boten wereld, waar men niet zo makkelijk een olieopvang er onder kan doen. Met gebruik van een pomp moet je
de auto goed warm rijden en daarna een 10 min laten staan, dan de pomp z'n werk laten doen.
Ik heb nog geen olie ververst, rij nog ff door.(Misschien na wat goede argumenten van jullie dat ik het toch nog op de oude manier doe.)

Olie filter is redelijk goed bereikbaar.
Ik heb al gezien dat ik door de garage wel wat beter ingelicht had kunnen worden,ik liet bij elk grote beurt(30.000km) een brandstof filter vervangen, en die kost toch zo'n €75,-. Dus bedankt pim328.Pim 328 schreef:Om de 120.000 km moet het brandstoffilter worden vervangen.

Wat doen jullie nog meer met een grote beurt?