Roger B. (11)61 schreef:maar van een lekstroom die in een week je accu leeg trekt gaat niet 1.2.3. je accu naar zijn grootje....
Ja dat kan kloppen Roger, maar als ik het sticker'tje moest geloven waren ze allebei al meer als 5 jaar oud, het overkwam me in de winter (2j terug) een paar keer dat de batterij plat was, en heb ik ze preventief vervangen...
Kwestie van alles te vernieuwen (toen na de aanschaf) om een 'bedrijfzekere bus te krijgen'.
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 -
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km VW - Das Auto
Dank voor jullie reactie. Ik heb hem laten doormeten door 2 garages en beide konden niets vinden. Kan ik daar uit opmaken dat ik heb betaald voor werk wat ze niet hebben verricht, of dat er iid ergens een lichtje is blijven branden?
Dat was wat ze mij beide zeiden. 'mevrouwtje, u heeft vast een lampje laten aanstaan'.
Nu heb ik 'm zaterdag weer goed gereden, opgeladen en maandag ochtend was het al weer rottigheid. Kan 'm dus alleen nog maar starten met startkabels als hij een dag heeft stilgestaan.
Ik heb 'm ondertussen losgekoppeld en toen bleef de accu goed. Er moet dus ergens een lek zitten. Iemand ideeen wie er in de buurt van Utrecht kan helpen of kan ik 'm gewoon het beste naar een VW dealer brengen?
Zelf geen idee hoe ik het moet doormeten maar als het makkelijk is, hoor ik graag hoe en welk apparaatje ik daarvoor moet aanschaffen.
Het kan toch niet een moeilijk/groot probleem zijn te verhelpen????
Als je wilt kan ik je eventueel helpen, maar dan zul je ff naar mij toe moeten komen, mogelijk dat er nog iemand anders naar de auto kan kijken die dichterbij zit, maar Heerhugowaard is ook weer niet zo ver weg.
Wat hebben ze nu dan gemeten bij die garages, de accu zelf, of hebben ze op lekstroom gemeten?
Want als je de accu echt ontkoppeld zoals je zegt, heb je het probleem dus niet?
Dan moet er toch echt te veel stroomverbruik zijn van "stille" verbruikers,
of de dynamo laadt de accu toch niet met de juiste capaciteit.
Lekstroom meten doe je als volgt: Meter op Ampere zetten. Een pool losmaken. Dan stroom meten tussen de accupool en de aansluiting. Zorg dat alle verbruikers uit zijn!
Dan kun je door een voor een, de zekeringen los te koppelen herleiden waar er stroom lekt.
Weet niet of je bus alarm heeft, maar daar kan ook het probleem van stroomverbruik liggen.
Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan
Wat onwijs fijn dat jullie willen helpen!!!!
Eric, mag ik j hulp inschakelen aangezien jij "om de hoek woont"?
Wanneer komt het j het best uit?
Ik ben qua tijd flex, moet alleen n andere auto vinden om 'm t kunnen starten voordat ik naar je toe kan komen maar dat moet wel lukken.
Ben nu al blij :-)
het makkelijkste is voor mij is na vijfen op mijn werk.ik kan daar binnen staan en heb alle spullen bij de hand.
stuur me maar een pb,dan spreken we wel wat af.
groetjes erik
van alles wat ik in mijn leven ben kwijtgeraakt,mis ik mijn verstand het meest
ik ben nieuwsgierig naar de oplossing van het probleem. Ik heb nl. een collega met een T4 uit '92 - diesel - met hetzelfde probleem. Is al een paar keer door de Wegenwacht geholpen met een nieuwe accu (de eerste betaald en de volgende twee keer onder garantie vervangen). Metingen: geen lekstroom, maar toch na 4 dagen geheel dood. De dynamo laadt op, alleen één keer is geconstateerd dat de rimpelspanning (?) een veel te grote uitslag had - bji een volgende meting was alles weer netjes. Lekstroom gementen: 0,0 A (maar ook weer één keer wel een lekstroom die de volgende dag weer spontaan was verdwenen.)
Kan dit geheel misschien liggen aan een aftandse spanningsregelaar? waar soms 'iets' blijft hangen?
@ HenkK,
klepje open en je weet het...
Werkt met een tuimel schakelaartje wat je zelf moet bedienen,
maar als een dashboardkastje heel vol zit,
dan zou de inhoud van het kastje er voor kunnen zorgen,
dat het lampje aangestoten wordt.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Mhhh, het verklaart wel een probleem wat ik enkele jaren terug had.
Had toen de auto twee weken op het vliegveld staan, en toen ik terug kwam was de accu helemaal plat.
Zelfs de CV deed het niet meer.
Mbv starthulp van parkeerbeheer daar de auto weten te starten, en naar huis gereden.
Maar zelfs na een rit van anderhalf uur bleef de accu plat, na het stoppen van de motor was het weer helemaal gebeurt met de stroomvoorziening.
Heb mij sinds die tijd zitten afvragen wat de oorzaak kon zijn, ik bedoel, zelfs een matige accu (tot die tijd geen problemen gehad, maar het was zomer, dus misswchien dat de accu al minder was dan gedacht) hoor je nog wel iets van leven te hebben.
Nu vermoed ik dat het wel eens het lampje in het dashboardkastje geweest kan zijn.
na wat doormeet werk aan de bus van marit(proeflampje tussen de massa),bleek dat er een forse verbruiker in zat.1 voor 1 de verbruikers uitgesloten,en toen kwamen we bij de dynamo uit.nu blijken er 2 soorten dynamos gemonteerd te kunnen zitten,een valeo of een bosch.bij valeo zit er om de koolborstels heen,een kapje om het vuil weg tehouden.alleen kan het stof van de koolborstels kan dan ook niet meer weg.met als gevolg dat je min of meer korssluiting gaat maken.dit verklaard ook waarom de klacht steeds erger werd.
na het monteren van een nieuwe dynamo was het probleem opgelost.
inmiddels zijn we weer een paar weken verder,en heb ik begrepen van marit dat de problemen over zijn.
groetjes erik
van alles wat ik in mijn leven ben kwijtgeraakt,mis ik mijn verstand het meest