Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hefdak beste prijs/kwaliteit/snelheid en meer.

vragen over de T4
Plaats reactie
Pieter van de Rest
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2010, 20:49

Hefdak beste prijs/kwaliteit/snelheid en meer.

Bericht door Pieter van de Rest »

Beste T4 fanaten,

Vorige week heb ik een 1/1999 T4 2.5 tdi automaat! 102pk Multivan met veel opties (clima, tempomat, radio cd wisselaar, standkachel 2x, stoelverwarming uit Duitsland gehaald, Mooie bus, slechts 137000 km. Interieur is tadelos ;-) De hemel met Climatronic is eigenlijk te mooi, maar er moet een hefdak op om op camperkenteken te kunnen rijden. Nu heb ik me georienteerd: Ik vind zo'n ultraplat dak van FSL wel mooi maar ook wel duur en Frans heeft op korte termijn geen tijd. Atrion is goedkoper, minder kwaliteit maar heeft wel tijd. Daarnaast zijn er nog andere bouwers op de markt, bijv, Aart camperinbouw, Sprinter, Quickcamp, etc. Ik zou graag enige functie van de airco/clima achterin willen behouden, evenals 1 of 2 plafondlichten. Duurt overigens best lang voordat het vocht uit de bus verdwenen is. Maar de clima doet het fantastisch, standkachel ook.

1) Wie kan mij zeggen bij wie ik het beste mijn Bus kan brengen voor een dak?

De bus staat op dit moment nog voor de deur zonder geldige platen. Ik moet nog langs de RDW en douane. Maar die #$%#% TNT staakt, dus de nazending van de papieren laat op zich wachten. Heb de bus van een particulier die pas na het weekend kon afmelden. Normaal gesproken had ik de papieren eergisteren al binnen.

Ik heb er al trouwens al een keukentje/kastje inzitten. Een stoel opgeofferd. Nu nog 6 zitplaatsen = genoeg.

2) Wat doet de BPM voor deze bus? Maakt het voor de prijs uit of ik hem als camper of als personenbus laat registereren? Stel dat ik hem als personenbus invoer en ik bouw hem later pas om (bijv, ik wacht op FSL), krijg ik dan nog hoge extra kosten voor mijn camperkenteken?

3) Waar zal ik de bus verzekeren? liefst all risk.

4) Wie zou mijn bus kunnen taxeren?

5) Ik wil de bus chiptunen naar 135 pk ivm rijden in de alpen. Beetje extra power is dan wel fijn. Bij wie zal ik dat laten doen?

Dat zijn mijn voorlopige vragen van een man die geheel nieuw is in T4-land, maar niet kan wachten om in de bus te rijden. :driveT4

Beste groet,
Pieter
gijsplas
Berichten: 344
Lid geworden op: 19 sep 2010, 17:21
Locatie: Katwijk ZH

Re: Hefdak beste prijs/kwaliteit/snelheid en meer.

Bericht door gijsplas »

Voor wat betreft de verzekering en taxatie heb ik zelf goede ervaringen met Camperpolis http://www.camperpolis.nl
Hele redelijke premie, goede voorwaarden en bovendien kun je via hun de bus laten taxeren en dat kost je dan slechts 35 Euro (iets wat normaal, meer dan 100 Euro kost) - deze taxatie is bovendien 5 jaar geldig.
Ik heb (gelukkig) nog geen schade hoeven te claimen - en dan kom je er natuurlijk pas echt achter of je de goede keus voor verzekering hebt gemaakt - maar tot nu toe goede ervaringen: goedkoop, overzichtelijk, goede voorwaarden (ook goede dekking bij "niet recreatief"gebruik, let daar op bij andere verzekeringen !) snelle communicatie en een goede en goedkope taxatie.
Succes met je bus !!!

Gijs
Laatst gewijzigd door gijsplas op 26 nov 2010, 08:09, 1 keer totaal gewijzigd.
1995 VW T4 Multivan 1.9TD
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Hefdak beste prijs/kwaliteit/snelheid en meer.

Bericht door Multivan Generation »

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Hefdak beste prijs/kwaliteit/snelheid en meer.

Bericht door Pascal-141 »

Pieter van de Rest schreef: 5) Ik wil de bus chiptunen naar 135 pk ivm rijden in de alpen. Beetje extra power is dan wel fijn. Bij wie zal ik dat laten doen?

Dat zijn mijn voorlopige vragen van een man die geheel nieuw is in T4-land, maar niet kan wachten om in de bus te rijden. :driveT4

Beste groet,
Pieter
Wat betreft het hefdak : ik zou alleen een origineel Westfalia hefdak erin willen , maar da's persoonlijke mening natuurlijk.

Wat betreft het chippen : ik zou het zeker NIET aanraden , gezien het feit dat je met een automaatbak zit (die nu niet echt een voorbeeld van betrouwbaarheid zijn , en een lange levensduur is hen ook niet bekend ...) Wanneer je gaat chippen , dan gaat de automaat het nog harder op zijn donder krijgen , en ga je nog sneller (dure) reparaties moeten incalculeren ...
En chippen om te rijden in de Alpen ? Met een 102PK TDI is dat helemaal niet nodig , die heeft trekkracht genoeg om je heel vlot iedere berghelling op te sleuren . :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Hefdak beste prijs/kwaliteit/snelheid en meer.

Bericht door Multivan Generation »

Oja, westfaliadak en dubbele climatronic, zou je moeten kunnen vinden met de zoekfunctie.
Is al een paar keer een hele discussie over geweest...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2028
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Hefdak beste prijs/kwaliteit/snelheid en meer.

Bericht door Mickel Moen »

Ik heb er een SCA-dak op laten zetten bij JWG-campers in Grootegast

Iets duurder dan Reimo maar hele mooie kwaliteit.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Plaats reactie