Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
temperatuurmeter
temperatuurmeter
temperatuur meter schommelt van o tot90graden computer geeftgeen storingaan blijftbij warmemotorop 90 gradenstaan bij stationer draaien gaat de meter weer schommelen geen koelvloeistof verlies heeft iemand ervaringen hier mee t5 2.5 130pk
Re: temperatuurmeter
beste heb net hetzelfde voor met men t5 2.5 130PK hebt u hier een oplossing voor gevonden
mvg sven
mvg sven

Re: temperatuurmeter
Ik heb eens een keer de koelvloeistofvoorverwarmer defect gehad. Bij buitentemperaturen onder het vriespunt duurde het toen heel lang eer de motor op temperatuur was (25 km!!!).
De temperatuurmeter stond alleen op 90 graden wanneer ik de motor belastte op de autoweg. Bij 80 km/u zakte de temperatuurmeter al een stukje en bij stationair draaien zakte de temperatuurmeter helemaal. Na resetten van de koelvloeistofvoorverwarmer door de dealer werd de motor weer goed warm en gaf de meter constant 90 graden aan. Hieruit blijkt dat een koelvloeistofvoorverwarmer bij een T5 eigenlijk onmisbaar is.
De temperatuurmeter stond alleen op 90 graden wanneer ik de motor belastte op de autoweg. Bij 80 km/u zakte de temperatuurmeter al een stukje en bij stationair draaien zakte de temperatuurmeter helemaal. Na resetten van de koelvloeistofvoorverwarmer door de dealer werd de motor weer goed warm en gaf de meter constant 90 graden aan. Hieruit blijkt dat een koelvloeistofvoorverwarmer bij een T5 eigenlijk onmisbaar is.
Re: temperatuurmeter
bij mij was het begin dit jaar bij een 174 pk uit 2009
de koelvin bleef constant draaien en bij stationiar draaien zakte de temperatuurmeter ook naar 0 en als ik hem niet belaste
hooguit tot een temperatuur van 30 graden warmer werd ie niet alleen als ik flink doorijdt
bij de dealer laten resetten en alles was weer goed
de koelvin bleef constant draaien en bij stationiar draaien zakte de temperatuurmeter ook naar 0 en als ik hem niet belaste
hooguit tot een temperatuur van 30 graden warmer werd ie niet alleen als ik flink doorijdt
bij de dealer laten resetten en alles was weer goed
Re: temperatuurmeter
hmm de vin blijft niet draaien bij mij zal em is resetten maar weet niet of het hiermee opgelost is
ik denk eerder de tempsensor iemand ervaring mee?
ik denk eerder de tempsensor iemand ervaring mee?

- T5austria
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 06 mei 2010, 21:46
- Locatie: Avenhorn & Bad Kleinkirchheim
- Contacteer:
Re: temperatuurmeter
Het kunnen 2 dingen zijn.
1. de temperatuur sensor die in verbinding staat met het metertje in je dashboard.
2. de waterpomp.
in het licht gemaakte gedeelte bevindt zich de kabel aansluiting van de temperatuur sensor van het dashboard.
de sensor zelf bevind zich boven de oliekoeler en tussen inlaat 1 en 2 in.
en wordt geborgd door een snel sluit klip zoals op de turbo slangen.

1. de temperatuur sensor die in verbinding staat met het metertje in je dashboard.
2. de waterpomp.
in het licht gemaakte gedeelte bevindt zich de kabel aansluiting van de temperatuur sensor van het dashboard.
de sensor zelf bevind zich boven de oliekoeler en tussen inlaat 1 en 2 in.
en wordt geborgd door een snel sluit klip zoals op de turbo slangen.

Laatst gewijzigd door T5austria op 29 nov 2010, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: temperatuurmeter
zou hem dan ook niet lekken
en ik denk als de waterpomp niet juist zou werken dat hij dan warm zou lopen...
en ik denk als de waterpomp niet juist zou werken dat hij dan warm zou lopen...