Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
knuppel in het hoenderhok
knuppel in het hoenderhok
Ok bij deze dan: Vito v6 cdi automaat 202 pk of een T5 174pk automaat?
Re: knuppel in het hoenderhok
Stel deze vraag ook eens op het Vito-forum...............................willy schreef:Ok bij deze dan: Vito v6 cdi automaat 202 pk of een T5 174pk automaat?
Wel eens het verschil in weggedrag en geluid getest tussen de minste uitvoeringen?
Dan staat de keuze voor de sterkste uitvoering wel vast.
Leuk rijden met 85 pk bij 140KM h: oordoppen verplicht bij MB (radio niet nodig kan toch niet concureren) geen probleem met VW rijdt "gemakkelijk".
Weggedrag van VW is veel beter: midden klasse personen auto kwaliteit, MB busjes kwaliteit:.
Groet EricP
Dan staat de keuze voor de sterkste uitvoering wel vast.
Leuk rijden met 85 pk bij 140KM h: oordoppen verplicht bij MB (radio niet nodig kan toch niet concureren) geen probleem met VW rijdt "gemakkelijk".
Weggedrag van VW is veel beter: midden klasse personen auto kwaliteit, MB busjes kwaliteit:.
Groet EricP
Re: knuppel in het hoenderhok
Ik heb een tijdje terug ook hierover getwijfeld, uiteindelijk toch voor de Caravelle (nr244) gekozen. De VW rijdt veel gemakkelijker, inderdaad veel minder "bus" en ik vind de VW gewoon veel mooier. Op alle fronten vond ik de VW beter, op 1 ding na: de motor van de Mercedes is zeer goed. Echt beresterk, veel sneller dan een gechipte 174 pk en veel stiller. Ook de automaat schakelt erg goed. Maar met die Mercedes in de stad rijden is ongemakkelijk met die mini spiegeltjes en met inparkeren is het echt een lomp ding. Maar ieder z'n ding natuurlijk
!

met vriendelijke groet,
Wilco 244
Wilco 244
v6???
Een V6 is qua mechanische balans in het nadeel ten opzichte van een lijnmotor, zeker als de V6 een blokhoek van 90 graden heeft.maartent5 schreef:niet vergeten de merc. is een V6, vw diesel is 5 in lijn; normaal gezien draait een V6 zachter. Als ik moest kiezen tussen de 4 cilinder in de vito en de 5 cilinder TDI is de keuze snel gemaakt!
Dat de VW 5-cilinder minder soepel loopt ligt niet aan het aantal cilinders, maar aan het pompverstuiversysteem. Als ze commonrailinspuiting op de 5-cilinder zouden monteren en nog eventueel een paar balansassen in het carter, dan zou deze motor waarschijnlijk mooier lopen dan die V6 van Mercedes. Volvo zweert niet voor niets bij 5-cilinder lijnmotoren in hun topdiesels. BMW gaat nog een stap verder en bouwt sublieme 6-cilinder lijnmotoren.
- De Bloemenman 211
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 10:19
- Locatie: Kaatsheuvel / Tilburg
- Contacteer:
Ok bij deze dan: Vito v6 cdi automaat 202 pk of een T5 174pk
Hallo alle,
Ik ben een mercedes man in hart en nieren geloof het of niet maar ik heb echt al 17 jaar niets anders gereden dan een echte Mercedes eerst de TN 207/307 en daarna heb ik Mercedes Vito gereden echt super auto's echt waar durf ik hier te zeggen.
ik heb er erg goed mee gereden.
Maar het geen wat je zeker niet moet doen is in een VW T5 stappen je kunt die auto echt niet vergelijken met een Mercedes. Het is iets wat ergens boven staat. De VW T5 is een klasse apart echt.
Nog steeds denk ik terug aan mijn Vito's en ook hoe de nieuwe rijd, maar als ik heel eerlijk ben over de eigenschappen van de VW dan is de nieuwe Mercedes Vito geen aanfluiting echt niet waar maar hij komt wel iets te kort.
Ik heb gereden met de nieuwe automaat van zowel de Vito als de T5 dan is de keuze echt niet moelijk.
En als je het financieel bekijkt dan kost het ook ietsje meer niet veel hoor.
Ik ben een mercedes man in hart en nieren geloof het of niet maar ik heb echt al 17 jaar niets anders gereden dan een echte Mercedes eerst de TN 207/307 en daarna heb ik Mercedes Vito gereden echt super auto's echt waar durf ik hier te zeggen.

Maar het geen wat je zeker niet moet doen is in een VW T5 stappen je kunt die auto echt niet vergelijken met een Mercedes. Het is iets wat ergens boven staat. De VW T5 is een klasse apart echt.
Nog steeds denk ik terug aan mijn Vito's en ook hoe de nieuwe rijd, maar als ik heel eerlijk ben over de eigenschappen van de VW dan is de nieuwe Mercedes Vito geen aanfluiting echt niet waar maar hij komt wel iets te kort.
Ik heb gereden met de nieuwe automaat van zowel de Vito als de T5 dan is de keuze echt niet moelijk.
En als je het financieel bekijkt dan kost het ook ietsje meer niet veel hoor.