Vanuit het hoveniersbedrijf uit rijden we T5, nog een enkele in een T4... We hebben ook een crafter en een LT. We zijn allemaal best zuinig op de bussen.
Ik rijd zelf een T5, 105 pk. De bus is 3 jaar oud, zit 75.000 km op de teller.
Nu reed ik vorige week bij Castricum, buiten vroor het, bus netjes warm gereden zoals altijd en opeens een ratel onderuit de motor.... VW gebeld, bus is altijd netjes in onderhoud, altijd beurtjes gehad en vorige maand nog een hele grote.
Ratel ratel dus, bus aan de kant, wachten op de anwb. 2,5 uur in de kou zitten wachten. De anwb wilde me weg hebben van de snelweg, dus gesleept naar Alkmaar, waar de bus nu staat.
Alles opengehaald, conclusie van de monteur nu, kappote krukaslager.

Hoe kan dat nou? Ik kan er op internet weinig over vinden en hier ook niet in het forum. Volgens de garage is het een slecht onderdeel. Kan gebeuren. De garage neemt de helft van de reparatie op zich en wij moeten de andere helft betalen.

Maar ik vind het een raar verhaal. Ik rijd altijd netjes warm, ben zuinig met mijn bussie omdat ik er bijna in woon.....
Een enkele keer een aahanger erachter met een kraan, maar alleen met warme motor. Pon geeft niet thuis. Bus is ouder dan 3 jaar (3 weken) dus zoek et uit.....
Wie weet hoe dit kan.... De garage kan (wil) ook geen uitspraak hierover doen....
Thanks....