Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

benzine getankt in 174kw :-(

vragen over de T5
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

benzine getankt in 174kw :-(

Bericht door robertTREBOR »

vanavond drama avond.
shell V-power diesel heet ook V-power bij de benzine.
je raad het al.
bus staat nu in parkeervak in schiedam met de taxi naar huis gegaan.
enig idee van de kosten >?
kon nix vinden in de zoekfunctie's hier , lijkt me sterk dat ik de eerste ben die dit overkomt.

baal als een stier
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: benzine getankt in 174kw :-(

Bericht door emil »

niet laten lopen
(of heb je er al mee gereden???)
aftappen (tank)en eventueel nieuw brandstof filter
dan zou er niet veel aan mis hoeven te zijn
sucses
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: benzine getankt in 174kw :-(

Bericht door Danny »

Pompje 12v meenemen en enkele jerrycans, leegzuigen voor 't filter en opnieuw tanken, een nieuw filter is natuurlijk een must... Als ie gelopen heeft dan is 't best laten takelen en effe 't verdict van de garage afwachten.

in 't andere geval kan je gelijk weer rijden na 't pompen :toppie
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: benzine getankt in 174kw :-(

Bericht door Henk250 »

Als je lid bent van de Anwb,komen ze dat ter plaatse doen.

Succes........


:ikrij
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
BigRuud
Berichten: 486
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:49
Locatie: Fryslan

Re: benzine getankt in 174kw :-(

Bericht door BigRuud »

Qua pk's is het niet verkeerd om V-power benzine te tanken, hij heeft nu al 174KW (237 PK) zie ik :lach Kan JD niet tegen op. :toppie
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: benzine getankt in 174kw :-(

Bericht door robertTREBOR »

in vlaardingen getankt met de tankpas van de shell betaald
dat stomme wijf achter de kassa zal ook niet zeggen , mijnheer u heeft benzine getankt ipv diesel.
dat had me duizenden euro's bespaard zon opmerking.
weggereden na 3 km begon de motor te stotteren/.
toen begon ik al een vermoeden te krijgen van shittttttttttt neeej heh !
gestopt en me neus in die tankhals gestopt en dat was benzine foute lucht.
gelijk in parkeervak gezet , heb ff gekeken op google . klus van misschien 4000 euro kosten kuttt !

ik wil nu op die tankpas een blokkade voor benzine om herhaling te voorkomen want we tanken alleen diesel en nooit benzine
tank je dan verkeerd kom je er bij het betalen achter, en kan je de anwb bellen en die haalt je tank leeg en tank je alsnog diesel,
je staat dan toch nog bij die pomp en is de schade beperkt.

verder;
al die tankpistolen zaten vol onder de sneeuw vanavond bij die k.. shell pomp

en V-pover heer zowel benzine als diesel , lekker slim van k.. shell

ik ben er dooodziek van....................
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
BigRuud
Berichten: 486
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:49
Locatie: Fryslan

Re: benzine getankt in 174kw :-(

Bericht door BigRuud »

Kan je shell en dat stomme wijf achter de kassa wel de schuld geven(er zijn trouwens ook Transporters op Benzine), maar je hebt het zelf gedaan. :nuts
Eigen schuld hele dikke dure bult. :bonk
In je postings weet je ook altijd precies hoe het moet, maar tanken is al te moeilijk. Steek je hand in eigen boezem, wie zijn kont brand moet op de blaren zitten.
Laat anders voortaan je vrouw tanken, misschien kan zij wel goed lezen.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
klungel
Berichten: 86
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:50
Locatie: roden
Contacteer:

Re: benzine getankt in 174kw :-(

Bericht door klungel »

Als je volgende keer weer gaat tanken kun je net zo goed normale diesel tanken, is laatst nog de radar of kassa geweest, er is totaal geen verschil tussen premium benzine/diesel of dat van de witte pomp.
Het komt van dezelfde rafinaarderij. (kijk maar eens op uitzending gemist)
Mensen die zeggen dat hun auto er wel beter op loopt hebben het placebo effect, geef ze een pilletje wat niks doet en ze voelen zich een stuk lekkerder :muur
Gebruikersavatar
Rolf T5 54
Berichten: 133
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:55
Locatie: Drenthe!!

Re: benzine getankt in 174kw :-(

Bericht door Rolf T5 54 »

Robert, heb nergens iets van mobiliteitsgarantie? Lees wel eerst de kleine lettertjes, het kan zijn dat je uiteindelijk de rekening gepresenteerd krijgt. Wat je ook kunt doen is lid worden langs de weg van de Anwb, het kost effe wat maar je wordt wel gelijk geholpen, de tank is leeg en je kunt weer diesel tanken. Je loopt echter de kans om niet geholpen te worden omdat het druk is en geweigerd word omdat je verkeerd getankt hebt en deze klussen erg veel tijd kosten.
Suc6!!

P.S. Het is mij opgevallen in de tijd dat ik ook in die gele auto's reed zelfs de grootste schreeuwlelijken een keer aan de beurt kwamen, wat niet wegneemt dat je zelf verantwoordelijk bent. En wat betreft Shell heb je gelijk, verkeerd tanken kwam in mijn tijd het meeste voor bij dit merk...... En niet alleen omdat ze zoveel pompen hebben..... Ik had zelf een keer een motorrijder die V-Power diesel in zijn CBR600F deed.....
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: benzine getankt in 174kw :-(

Bericht door Pim 328 »

Dan ben maar blij dat je geen commenrail diesel hebt van de nieuwste generatie.
Als je daar benzine in gooit en je gaat er met rijden en de motor slaat af dan weet je zeker dat je voor en paar duizend euro schade hebt.

Bij deze motoren moet namelijk alles wat te maken heeft met brandstofsysteem vervangen worden.
Te weten :

- Tank
- Leidingen
- Verstuivers
- Inspuitrail
- Retourleidingen
- Brandstofpomp
- Vlotter

Hebben op het werk dit nu al 3x meegemaakt, 1x een audi a5 ( schade was 17.000,- euro), en 1x Passat CC (zal ook rond dat bedrag zitten), Tevens een zwitser met een a4 maar die hebben we alleen leeg mogen halen en afvullen met diesel , deze is in duitsland weer gestrand (kapotte verstuivers en brandstofpomp)

De Brandstofpomp van deze motoren kunnen niet zonder smering van de diesel en hierdoor komen allemaal metall splinters in het systeem terecht waar door alles vervangen moet worden.

Gelukkig heb je bij een pompverstuiver motor hier geen last van deze kan iets meer hebben.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: benzine getankt in 174kw :-(

Bericht door emil »

hee pim is dat alles wat je schrijft ook van toepassing als je alleen getankt zou hebben
en de motor niet gelopen heeft ??
ik neem toch aan dat je dan nog steeds alleen kunt volstaan met tank leeglaten en diesel vullen ??
want dan is de verdunning wel zo gering dat daar de motor toch niets van zou merken ??
en dat van die zwitser daar zou de motor toch ook van gelopen hebben neem ik aan??
emil
Gebruikersavatar
Gerrit354
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mei 2009, 16:30

Re: benzine getankt in 174kw :-(

Bericht door Gerrit354 »

De oplossing om dit soort ellende te voorkomen: http://www.solodiesel.eu/?Kat=02&Jezik= ... elect.y=34
Jay
Berichten: 109
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:11

Re: benzine getankt in 174kw :-(

Bericht door Jay »

@ robert Trebor
je doet het voorkomen alsof het de schuld is van de caissière van de shell pomp in Vlaardingen. Moet zij bij iedere klant opletten wat voor auto de klant rijdt en dan vragen of de klant zelf wel weet wat hij getankt heeft en of het wel de juiste brandstof is ?

Je bent zelf -denk ik- redelijk blond want
1e lees je niet welk vul- / tank- pistool je pakt
2e voor de analfabeten onder ons (jij ook ?) is er bij Shell een verschil in kleuren
3e kijk je tijdens het tanken niet op de meter van de pomp ?
Daar zou je oa kunnen zien (en wellicht opgevallen zijn) dat de literprijs van de diesel wel erg hoog is
4e had je op het bonnetje kunnen zien, die je van de vriendelijke caissière hebt ontvangen, dat je benzine hebt getankt in plaats van diesel.

Dus wie is hier nou een stomme … ?
en door je verwijten mbt “al die tankpistolen zaten vol onder de sneeuw” en “V-power voor zowel benzine als diesel “probeer je alleen je eigen onnozelheid goed te praten en de schuld van je beperkingen (of analfabeet of kleurenblind) bij een ander te leggen.

Maxima zou zeggen; “je bent een beetje dom geweest”

en nou niet meer zeuren,
je verlies slikken en volgende keer beter opletten of inderdaad vragen of je vrouw voor je wil gaan tanken.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: benzine getankt in 174kw :-(

Bericht door heemskerk »

BigRuud schreef:Kan je shell en dat stomme wijf achter de kassa wel de schuld geven(er zijn trouwens ook Transporters op Benzine), maar je hebt het zelf gedaan. :nuts
Eigen schuld hele dikke dure bult. :bonk
In je postings weet je ook altijd precies hoe het moet, maar tanken is al te moeilijk. Steek je hand in eigen boezem, wie zijn kont brand moet op de blaren zitten.
Laat anders voortaan je vrouw tanken, misschien kan zij wel goed lezen.

Hey keukenboer! still alive? Zwarte tapijtje zit er in, de Mv stootstrippen erop. Echt mooi!

P.s. kookt je bloed al? :lach
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: benzine getankt in 174kw :-(

Bericht door Roel »

Hey Jay en Big Ruud

hebben jullie toevallig een vrouw die bij de Shell in Vlaardingen werkt ??????? :bifun
Haal effe adem en tel tot tien (of 100) , :yingyang
En denk zoals het bekende gezegde..........
" Het kan iedereen overkomen, maar de stomste het eerst !"
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Plaats reactie