Hallo mensen,
omdat ik nogal druk was met van alles en nog wat, heb ik niet meer gereageerd.
Iedereen bedankt voor zijn reactie, kzal daar later op terugkomen ivm andere aktuele problemen.
Startproblemen!!!
Momenteel zit ik met het probleem van de zg lekstroom.
Als ik mijn auto een paar dagen(4dgn) niet gebruik dan start de auto niet of nauwelijks.
De autoaccu aan de omvormer en lader gezet en na 1 nacht stond ie op druppelladen.
Dus ik dacht, accu is weer geladen!!
Ik alles weer afgesloten en opgeruimd en dacht te kunnen starten, niet dus.
Daarna de bus aangesloten op externe campingstroomcontactpunt en lader op sigarettencontact.
(Mijn sigaretten aansteker geeft continue stroom ook bij niet draaiende motor). Na ca. 4 uur stond ie op druppelladen.
Starten:
Het ledje van de voorgloeispiraal bleef branden, maar toch kan ik later doorstarten en automatisch geef ik dan toch iets gas, zoals ik mijn hele leven al doe bij slechte starters(benzinemotoren).
Vandaag naar een accuhandel geweest die eea doorgemeten heeft, conclusie:
Aanzienlijke lekstroom: op de meter iets van 0,5 A.
Hun advies; spoor eerst de lekstroom op!
Inmiddels ben ik via internet verder gekomen.
Het volgende ga ik doen:
Ik haal de min(-) los en meet tussen de min-pool en min kabel als alle stroomgebruikers uit zijn.
Daarna, indien nodig, haal ik een voor een de zekeringen er uit.
Dit geeft dan een indicatie waar de lekstroom zit.
Als iemand nog andere ideeen heeft of wil helpen, stuur dan svp een mail.
Alle hulp is welkom.gr.
