Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Deurvergrendeling gaat na tijdje weer OPEN

vragen over de T4
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: Deurvergrendeling gaat na tijdje weer OPEN

Bericht door Pieter E »

Na dinsdag zal ik hopelijk meer weten, want dan gaat mn bus naar de garage voor de vergrendeling en startprobleem. En nu ook nog voor deurgreep van de bijrijder, want gisteravond wilde mn passagier de deur open doen en nu hangt het greepje op half 7... :muur
Portuvier
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:29
Locatie: Nederhorst den Berg

Re: Deurvergrendeling gaat na tijdje weer OPEN

Bericht door Portuvier »

Hoi Pieter,
Weet je al wat?
Lees in een andere topic (Vergrendeling) dat het een temperatuur gerelateerd probleem kan zijn.
Dan denk ik meteen weer aan condens, slechte contacten, etc.

Mvg,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust Niet
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: Deurvergrendeling gaat na tijdje weer OPEN

Bericht door Pieter E »

Ha Eric,

Inmiddels is mn bus terug maar ben ik wat betreft de CV niet veel wijzer. Het startprobleem was timing van de brandstofpomp volgens garage, maar ze hebben de bedrading en contacten gecontroleerd en niks vreemds gevonden. (ps de garage is t5 benschop, verkopen nu alleen t5 en voorheen alleen t4's)

Hij dacht dat er misschien iemand anders heel toevallig op dezelfde frequentie zat als mij en dat daardoor de bus ontgrendelde, dus ik moet ns proberen met de bus ergens anders te parkeren. Hij wist alleen geen manier om de frequentie te veranderen mocht dit het geval zijn.
Nu zat ik te denken of het mogelijk is de afstandsbediening in dat geval uit te zetten, dus dat je wel met 1 slot alle sloten kan ont/ver grendelen, maar dus niet met afstandsbediening. Maar allereerst maar ns even kijken of het inderdaad een kou/buurman probleem is...
Portuvier
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:29
Locatie: Nederhorst den Berg

Re: Deurvergrendeling gaat na tijdje weer OPEN

Bericht door Portuvier »

Tja, daar wordt je idd niet veel wijzer van.
Het vreemde is wel dat, sinds de temperaturen weer boven nul zijn, bij mij het probleem niet meer voorkomt.

Ik houd jullie op de hoogte,
Mvg,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust Niet
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: Deurvergrendeling gaat na tijdje weer OPEN

Bericht door Pieter E »

Weet iemand misschien hoe je de afstandsbediening kunt uitschakelen, dus dat je alleen met je sleutel de deur kunt openen, maar dat dan wel alle sloten ontgrendelen.

En/of weet iemand welke contacten je kunt schoonmaken als dit een contactprobleem is (ik ga van het weekend de zekering er weer inzetten en ergens anders parkeren, maar ik heb er weinig vertrouwen in dat het dat is).
Plaats reactie