Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Tech spec T4 Benzine

vragen over de T4
Plaats reactie
JZ-design
Berichten: 73
Lid geworden op: 24 jan 2010, 12:45

Tech spec T4 Benzine

Bericht door JZ-design »

IK ben op zoek naar een technische specificatie van mijn T4 2,5 liter benzine uitvoering van 95
IK vraag me af of bepaalde delen zoals koppeling en dergelijke zijn uit te wissellen met andere (diesel) modellen. Eigenlijk zoek ik een online WPH van de 95er multivan.
Is er ergens een site waar ik aan de hand van het chassisnr dit kan nakijken???

Ben al even aan het zoeken geweest, maar kom vooral de diesel versie's tegen. Wat logisch is natuurlijk.

:zwaai
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Tech spec T4 Benzine

Bericht door Roger B. (11)61 »

en wil je dan onderdelen van diesels in de 2,5 benzine zetten of andersom?

lijkt me dat een koppelingsplaat van een diesel sterker is omdat die meestal een hoger koppel hebben bijvoorbeeld.

het zijn verder geen motoren die van elkaar afgeleid zijn volgens mij, dus elke compatibiliteit is lauter geluk en toeval denk ik
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
JZ-design
Berichten: 73
Lid geworden op: 24 jan 2010, 12:45

Re: Tech spec T4 Benzine

Bericht door JZ-design »

Waar het mij omgaat is de uitwisselbaarheid. Je kunt vaak voor een diesel wel goeie gebruikte spullen kopen maar voor een benzine versie zelden.

En aangezien ik toch een hollander ben is het een sport van me de kosten zoveel mogelijk in de hand te houden als dat kan.
En als het niet kan heb ik pech.

:zwaai
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Tech spec T4 Benzine

Bericht door Roger B. (11)61 »

sorry, maar een koppeling is wel het laatste wat ik gebruikt in een auto zou bouwen......veel te veel werk om niet de volle levensduur te willen benutten
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
JZ-design
Berichten: 73
Lid geworden op: 24 jan 2010, 12:45

Re: Tech spec T4 Benzine

Bericht door JZ-design »

Maar terug naar de basis, weet iemand of dit type T4 ergens op het web staat vermeld met alle gegevens.

:zwaai
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Tech spec T4 Benzine

Bericht door Roger B. (11)61 »

dat vind je waarschijnlijk nergens, dan moet je partscatalogs gaan vergelijken en hopen dat gelijke of uitwisselbare artikelen gelijke nummers hebben

of er moet een of andere idioot geweest zijn die al die benzine-onderdelen geprobeerd heeft op een diesel of omgekeerd en daar een compatibiliteitslijstje van gemaakt heeft...... ik geef je weinig kans........

oude onderdeel meenemen naar een sloop en vergelijken met het nieuw gebruikt te kopen onderdeel van het andere motortype
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie