Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Knipperlicht relais/automaat model 2003
- Wim T4 935
Knipperlicht relais/automaat model 2003
Naar aanleiding van een topic over het plaatsen van LED knipperlampjes werd de suggestie geopperd om het bestaande relais/automaat te vervangen door een lastonafhankelijk exemplaar zoals bijvoorbeeld:
Ik heb lopen zoeken, zowel in mijn T4 als op het forum, maar kan niet vinden waar het oorspronkelijke exemplaar zich bevindt.
Heeft iemand wellicht een foto en/of een goede beschrijving?
Ik heb lopen zoeken, zowel in mijn T4 als op het forum, maar kan niet vinden waar het oorspronkelijke exemplaar zich bevindt.
Heeft iemand wellicht een foto en/of een goede beschrijving?

Groeten van Wim

Re: Knipperlicht relais/automaat model 2003
ik vermoed dat hij in de gevarenlichtschakelaar zit.
gr remco
gr remco
- René
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Klopt
René
René
- Wim T4 935
En dat betekent dat vervanging door een lastonafhankelijk exemplaar NIET mogelijk is? Of heeft VW een alternatief?

Groeten van Wim

Denk wel dat het mogelijk is, maar niet door eenvouding een ander relais te plaatsen.je zult de interne relais buiten moeten sluiten en je ledrelais extern moeten plaatsen.mogelijk is het lijkt mij, maar niet makkelijk.
gr remco
gr remco
@Remco,
het probleem waar je dan tegen aanloopt is dat het of/of wordt: dus OF Richtingaanwijzers met LED en geen waarschuwings functie OF waarschuwings functie en richtingaanwijzers maar dan zonder LED's
Je gaat dus je gehele R.A.W systeem overhoop halen alleen om je lampjes te kunnen vervangen voor LED'S???
maar alles kan 
het probleem waar je dan tegen aanloopt is dat het of/of wordt: dus OF Richtingaanwijzers met LED en geen waarschuwings functie OF waarschuwings functie en richtingaanwijzers maar dan zonder LED's
Je gaat dus je gehele R.A.W systeem overhoop halen alleen om je lampjes te kunnen vervangen voor LED'S???

Groet, Oskar.
- HenkK
- Contacteer:
Paralel aan de LED's moet een weerstand geplaats worden van bv 21 watt, De ohmsewaarde is afhankelijk van de stroom die er loopt, ff meten dus met universeelmeter.
Volgens de wet van Ohm = R=U/I , zal wel iets van 3 ohm zijn.
Gr. Henk
Volgens de wet van Ohm = R=U/I , zal wel iets van 3 ohm zijn.
Gr. Henk
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
www.hrwerkplaats.nl
- Peter 887
Deze weerstanden heb ik ook zien staan bij leds buy.
Diverse waardes, en diverse vermogens
Diverse waardes, en diverse vermogens
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.
El groeto uit Sjikago
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.
El groeto uit Sjikago
-
goedkopere oplossing, en overal voorhanden: een 21 watt lampje ergens achter de lichten wegmoffelen.....
Zoals ik al eerder vermelde in mijn topic over led knipperlichten is 6.8 ohm een prima waarde voor de knipperfrequentie.
Enige nadeel is dat de led knipperlichten bij niet draaiende motor ( in mijn versie) ( te ) zwak branden ook als is mijn accu volledig geladen !
Blijkbaar is de spanningsstijging met een draaiende alternator perfect voor het goed functioneren van deze leds ...
Enige nadeel is dat de led knipperlichten bij niet draaiende motor ( in mijn versie) ( te ) zwak branden ook als is mijn accu volledig geladen !
Blijkbaar is de spanningsstijging met een draaiende alternator perfect voor het goed functioneren van deze leds ...
- HenkK
- Contacteer:
Ik heb eventueel nog wat weerstanden in een bakje liggen, 25 Watt - 3,3 Ohm
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
www.hrwerkplaats.nl
-
thierry v schreef:Zoals ik al eerder vermelde in mijn topic over led knipperlichten is 6.8 ohm een prima waarde voor de knipperfrequentie.
en dit fenomeen veroorzaakt dan ook gelijk een apk afkeur. De verlichting moet ook optimaal werken als de motor uitgevallen is. (denk aan gevaarlicht op de vluchstrook bij motorstoring)
Wel ik hoop dat ze die dag bij de keuring stekeblind zijn, slim zijn ze daar in elk geval al niet