Beste weetjewellers,
Ik heb even een vraag over de automatische versnellingsbak van mijn T5 uit 2005 131 PK met 150.000 km op de klok.
Met een koude motor vind ik 'm namelijk een beetje ''raar'' schakelen. Dit omdat als de bak opschakelt, vliegt de toerenteller soms wel 1000 tmp omhoog voordat hij in de volgende versnelling gaat.
is dit normaal bij een koude motor of hoort dit niet? Het gebeurd namelijk alleen als de motor nog koud is, als de motor op temperatuur is schakelt hij nagenoeg gevoelloos over naar de volgende versnelling.
Weet iemand overigens of de bus zoals die van mij een zogenaamde DSG bak heeft? Ik heb hier namelijk wel eens iemand wat over horen zeggen maar zoals je al in de gaten zult hebben, heb ik hier niet zo veel verstand van.
graag hoor ik van jullie!
mvrgr, Frank
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Automaat vraagje
Automaat vraagje
http://www.ReflexPromotions.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Uw bedrijfskleding en PBM specialist
Uw bedrijfskleding en PBM specialist
Re: Automaat vraagje
Precies hetzelfde had ik met mijn T5 van 2009, paar keer bij de dealer geweest maar was volgens de monteur normaal bij een koude motor. Dit geblèr van de koude motor was de enige reden dat ik de auto al snel zat was en heb ingeruild voor een T5 GP van 2010 met DSG-automaat, nu rij ik tenminste met plezier.
In 2005 had de Transporter nog geen DSG-automaat.
In 2005 had de Transporter nog geen DSG-automaat.
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Automaat vraagje
Dat fenomeen hebben er wel meerdere , zie dit topic : viewtopic.php?f=3&t=31352#p210158" onclick="window.open(this.href);return false;Frank T schreef:Beste weetjewellers,
Ik heb even een vraag over de automatische versnellingsbak van mijn T5 uit 2005 131 PK met 150.000 km op de klok.
Met een koude motor vind ik 'm namelijk een beetje ''raar'' schakelen. Dit omdat als de bak opschakelt, vliegt de toerenteller soms wel 1000 tmp omhoog voordat hij in de volgende versnelling gaat.
is dit normaal bij een koude motor of hoort dit niet? Het gebeurd namelijk alleen als de motor nog koud is, als de motor op temperatuur is schakelt hij nagenoeg gevoelloos over naar de volgende versnelling.
Weet iemand overigens of de bus zoals die van mij een zogenaamde DSG bak heeft? Ik heb hier namelijk wel eens iemand wat over horen zeggen maar zoals je al in de gaten zult hebben, heb ik hier niet zo veel verstand van.
graag hoor ik van jullie!
mvrgr, Frank
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper