- velgen schoonmaken
- banden leeg laten lopen en afplakken onder de rand (band ietsjes terug duwen)
- beschadigde delen grof opschuren
- ontvetten
- met alu/staalplamuur beschadigingen wegwerken
- terugschuren naar originele vorm
- geheel opschuren in stapjes bv 120-240-480
- vullende primer (dagje laten uitharden)
- strak schuren 400-800 -> 1000/1200 nat
- Motip velgenlak 1 laag (laten drogen en een dag uit laten harden)
- nogmaals Motip velgenlak met na 10 min nog nat in een laag blanke lak zetten (meerdere lagen met wat tijd er tussen zodat t mooi vloeit maar niet druipt)
- 2 dagen laten drogen bij kamer temperatuur
- spuitnevel glad poetsen met bv Commadant 4 (anders wordt je velg snel weer vies op microniveau)
- nog een of ander wax poetsmiddeltje erover voor de eerste tijd
Reken voor 4 velgen op 1 bus primer, 2x velgen lak en 2x blanke lak.
en vervolgens zorgen dat er nooit brandstof of oplismiddel op je velgen komt..... spuitbuslak is niet brandstofbestendig, daar moet je 2K lak voor gebruiken
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden.... Tyraps, Tape en Telefoon
Mooi lijstje Roger
Edit: de credits gaan natuurlijk naar J. Jolliffe ... hoe blond kan ik zijn
Er bestaat inmiddels wel 2k spuitbuslak (blanke lak). Er is een fabrikant die spuitbussen maakt met een aparte ruimte onderin de spuitbus waarin de harder zit. Eenmaal geactiveerd kun je deze bussen dan (dacht ik) maximaal 3-4 dagen gebruiken. Het merk is SprayMax, volgens mij niet bij de bouwmarkt te verkrijgen maar wel bij de betere verfzaak.
2k is aan te raden omdat deze lak harder is (en minder vocht doorlaat).
Verder zou bij het ontvetten ook nog een siliconenreiniger gebruiken.
Succes!
Laatst gewijzigd door odorf op 03 apr 2011, 08:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994 >>projecten<<
die met harder in apart vakje in de spuitbus kende ik nog niet, wel op kleur gemaakte 2k lak spuitbussen, maar die moet je binnen 2 dagen gebruiken anders wegknikkeren (na aanmaak, dus niet na eerste gebruik)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden.... Tyraps, Tape en Telefoon
Lekker ding ben jij. Eerst registreren voor je wat kunt zien, dus ik denk oké ik registreer mijzelf wel.
Krijg je vervolgens de melding de administrator wenst geen nieuwe aanmeldingen meer.
Zet dat forum toch gewoon open man. Op deze manier komt er géén hond (ach die kunnen ook niet internetten)
Groeten,Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-) WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Lekker ding ben jij. Eerst registreren voor je wat kunt zien, dus ik denk oké ik registreer mijzelf wel.
Krijg je vervolgens de melding de administrator wenst geen nieuwe aanmeldingen meer.
Zet dat forum toch gewoon open man. Op deze manier komt er géén hond (ach die kunnen ook niet internetten)
bedankt dat je dit meld zal het gelijk ff doorgeven
ik zou je adviseren geen!!! spuitbussen te gebruiken.
1k lak werkt niet op velgen,(waarop wel?)remstof/velgenreiniger enz vreet erin,en krijg je nooit meer schoon.
ik zou ze met 2k lak (laten)spuiten.
het is alleen maar advies,maar ik weet het uit ervaring omdat ik 10 jaar autospuiter/hersteller ben.
ik hoop dat je er wat aan heb.gr remco
2K spuitbus, SprayMAX (echt 2K blanke lak met harder in apart deel van de spuitbus) zoals ik eerder schreef
zijn rond de 25,- tot 30,- voor denk ik 400ml. dus grofweg meer dan dubbele prijs.
Edit:
Pieter heeft het hieronder nog veel mooier onder woorden gebracht ... en goedkope aanbieder dus
Laatst gewijzigd door odorf op 15 feb 2011, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994 >>projecten<<
2K KOMPONENTEN LAK IN EEN SPUITBUS ... ?
Tot voor kort diende spuitbussen verf zich te beperken tot 1K lakken. Het was immers niet mogelijk verharder toe te dienen in deze verpakkingsvorm. Toch is de 2K kwaliteit nu binnen handbereik. Auto-K brengt in de SprayMax een vinding die dat mogelijk maakt.
Hoe werkt dat dan….?
In de bodem van de spuitbus is een drukventiel gemaakt, waaraan een aluminium kokertje met verharder is bevestigd. Op deze manier blijven de lak en verharder zorgvuldig gescheiden. Met de rode drukknop is de afdichting van het verharderkokertje te openen, waardoor beide componenten zich kunnen mengen. Na menging is de aangemaakte 2-K lak minstens 24 uur te verwerken. Afhankelijk van omgevingsfactoren (temperatuur) kan dit ook veel langer zijn, maar 24 uur is gegarandeerd. ( bij 2K Primers is de gegarandeerde verwerkingstijd 8 uur).