Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

elek ramen

vragen over de T4
Plaats reactie
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

elek ramen

Bericht door j.d.hukema »

Ik ben nu al geruime tijd bezig om de ingebouwde elek ramen aan de loop te krijgen.
Tot nu toe niet gelukt. Als ik de stroomdraad [rood] en de aarde rechtstreeks op de accu aansluit gebeurd er niets [testen]. Wel de schakelaars er op aangesloten.En wat is de hoofd motor . die van de bestuurderskant of de andere. Moet ik nog een stuur draad aansluiten. En in de stroomdraad zit een plat ding wat op een zekering of relais lijkt. Ik heb de bedrading van de spiegels er af gehaald. Wie weet het antwoord. :ikrij :ikrij


Dick :driveT4
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: elek ramen

Bericht door Oskar 725 »

Hallo Dick,
dat platte ding is een "automatische" zekering: bij overbelasting gaat ie uit, en als de boel weer afgekoeld is werkt 'ie weer!
Duur woord: thermische beveiliging.
De rest van je verhaal is wat warrig, ik weet niet wat je nou wel en niet hebt en wat wel en niet werkt, iets meer details graag :toppie
Groet, Oskar.
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

Re: elek ramen

Bericht door ailko vos »

dick je had mij al eens gevraagd om het bij mijn auto af te kijken.dat aanbod staat nog hoor.ik ben tegenwoordig alle dagen thuis .dus kom maar eens langs dan halen we de deur bekleding eraf en sluiten de boel even aan als het mogelijk is
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: elek ramen

Bericht door j.d.hukema »

Oskar ik heb een volledige set elek ramen overgenomen. Dus alles ook de motoren / bedrading en bedienings knoppen.hierbij zat ook de bedrading voor elek spiegels .die kabels heb ik er afgehaald omdat ik die niet heb. De kabelboom aangebracht van links naar rechts. Dus ook de bediengings knoppen aangesloten. Toen de stroom draad [rood die met zekering] en de bruine [nul] draden aangesloten. Maar niets werkt.Er hangen ook nog een paar dunne draden los . Een zw/bl met groene stekker een br/wit en een br/bl in de kabel boom.
Die zullen ook aangesloten moeten worden. En daar kom ik niet uit.
Hoop dat het zo duidelijker is anders mail me even je telf nr dan bel ik je. :ikrij : :ikrij


Dick :driveT4
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: elek ramen

Bericht door Egbert&Manon »

Kun je hier iets mee?

http://www.t4-wiki.de/wiki/Fensterheber" onclick="window.open(this.href);return false;

Zw/bl moet ook +12V hebben.
Br/wt is deurcontact.
Br/bl is verbindingskabel tussen links en rechts.

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: elek ramen

Bericht door Oskar 725 »

Zoals Egbert al schreef moet de zwart/blauwe aan de + na contact (15A) de bruin/witte op het deurcontact (TK.m.L.) en de grijs/blauwe is voor je verlichting in de schakelaars (KL 58b) de dikke rode op constant + (KL 30).
DSC00101.JPG
Als je zo'n stekkerlijst boven op je zekeringkast hebt zitten staan daar de KL nrs. en kleurtjes van de stekkers.
Stekkerlijst op zekeringkast
Stekkerlijst op zekeringkast
Succes. :toppie
Groet, Oskar.
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: elek ramen

Bericht door j.d.hukema »

Hier kan ik iets mee. Ik zal de komende dagen het eens gaan uit proberen.
Alvast bedankt. :ikrij :ikrij

Dick :driveT4
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: elek ramen

Bericht door j.d.hukema »

Jongens bedankt het werkt. Klopt precies.
Toch weer via de site opgelost. Klasse. :yes :yes


Dick :driveT4
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: elek ramen

Bericht door j.d.hukema »

Vandaag alles ingebouwd en het werkt bere goed . alles klopt ook de zekeringen op het nummer.

Egbert en Oskar bedankt en jack voor het helpen inbouwen.

Misschien iets om deze schema,s en uitleg op tips en trucs te zetten. :ikrij :ikrij


Dick :driveT4
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: elek ramen

Bericht door Oskar 725 »

Hallo Dick,
ben op verzoek bezig een topic over de zekering kast te maken, zitten wat verschillen in. ben dus info aan het verzamelen en dingen aan het uit zoeken. Nog even geduld, wordt aan gewerkt :knipoog
Groet, Oskar.
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: elek ramen

Bericht door Egbert&Manon »

Ik had hetzelfde eind vorig jaar toen ik de electrische ramen van Roger overgenomen had.
Matje had nog 2 deurpaneeldoppen voor mij.


@ Oskar : Goed idee :klappen
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: elek ramen

Bericht door j.d.hukema »

Ben zeer benieuwd. dan wordt er wat de zekeringkast en aansluitingen duidelijkheid geschapen.Wordt het een stuk makkelijker. Hopelijk is de T4 wat de onderdelen betreft geen uitstervend iets. Het probleem met de slopers hier is[en dat zijn er niet zo veel in Groningen stad] dat ze te weinig t4 binnen krijgen.Zo zeggen ze. Ze zijn tegoed volgens hen.
Er stond er een en die zag er niet uit maar was toch voor de export verkocht.Zeer veel roest en ontbrekende delen.Snappen jullie het nog? :ikrij :ikrij



Dick :driveT4
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: elek ramen

Bericht door sgsdebruijn »

Oskar 725 schreef:Hallo Dick,
ben op verzoek bezig een topic over de zekering kast te maken, zitten wat verschillen in. ben dus info aan het verzamelen en dingen aan het uit zoeken. Nog even geduld, wordt aan gewerkt :knipoog
Goeie actie, ben niet handig maar ook niet onhandig zeg maar dus wat duidelijkheid met de draadjes zou mooi zijn, :jumpklap
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Plaats reactie