Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vw lt

vragen over de T4
TRANSPRTER
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29

Re: vw lt

Bericht door TRANSPRTER »

als ik voor en c gaan.kleine 1000€ als je geslaagd bent
vracht wagen kopen
wegen tax-licht vrij hoog voor vracht wagens
en verbruik licht ook hoger
ondehoud -hoog van prijs....

daar voor is het nog wat te vroeg-ben nog maar opgestart
RickyT5
Berichten: 945
Lid geworden op: 07 apr 2009, 11:29

Re: vw lt

Bericht door RickyT5 »

Ik heb een LT 46 die 3 ton op kenteken mag trekken. Heb hem laten chippen van 110 naar ik geloof 135 pk.

Rijd best wel pittig en het is gewoon een lekkere degelijke werkbus zonder luxe.

Heb hiervoor een superdikke Chevrolet Express Van gehad met een 5,3 v8 op benzine / LPG. Is ook goed voor het trekken van een aanhanger, maar als je voor een Amerikaan gaat, zou ik voor een diesel gaan. Is gewoon veel sterker onderin, en zwaarder afgeveerd.
Rick
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: vw lt

Bericht door repelsteeltje »

Ik mis een groot nadeel van de LT.... die koets komt van mercedes het neusje van vw..... Nou is het neusje dan ook het enige waar het roestspook geen vat op krijgt. De rest van die bus zit in no-time onder de exzeem.....
RickyT5
Berichten: 945
Lid geworden op: 07 apr 2009, 11:29

Re: vw lt

Bericht door RickyT5 »

Geen last van, hij is net over "geblazen" :toppie
Rick
Gebruikersavatar
roadje36
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 apr 2009, 22:06
Locatie: Delden (Overijssel)

Re: vw lt

Bericht door roadje36 »

Hoi hoi,

Ik heb dit dit onderwerp eens op mijn gemak zitten doorlezen, als ik het goed begrijp rij je dus 700 km per dag met 3500 kg achter je T4? Als ik het kentekenbewijs van mijn T4 er even bijpak dan mag ik geremd 1820 kg slepen. Ik persoonlijk zou zeker op dagelijkse basis, en dan ook nog voor mijn eigen bedrijf het risico op de boetes voor het te hoge sleepgewicht niet willen riskeren! In Nederland is dat namelijk meteen een economisch delict, je zou eigenlijk 2 keer moeten rijden ipv 1 keer, dus je bent valse concurentie voor collega's...
Ik ga nu iets héél lelijks :ie roepen op dit forum, maar ik doe het om je een redelijk alternatief te geven voor je vervoersprobleem; kijk eens naar een Nissan Patrol o.i.d. die mogen max 3500 kg slepen, dus kan je met het normale rijbewijs B en E volstaan.
Ik rij persoonlijk ook 10 x liever in mijn trouwe T4, maar goed, vanuit jou zakelijke oogpunt is een deze oplossing misschien de beste.....

groetjes
Volkswagen Transporter (T4) bouwjaar 1999 75 KW donkerblauw metallic wijsneus
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: vw lt

Bericht door Jurgen VH »

Als je dan nog is uitrekend als boven vermelde 1820kg mag trekken en jij trekt 3000kg = dit 1180kg te veel zelfs al wordt je in B tegen gehouden kan je het zaakje laten staan en iemand bellen om een heel deel over te laden voor je terug mag vertrekken.
En de bijhorende boete zal ook wel ni mals zijn denk ik, ik ga er geen bedrag op plakken maar ne maat van mij heeft het al is voorgehad en was toch niet zo blij toen hij iemand moest bellen om een moto overladen te laden :nuts
En als uw beestje u lief is zal hij ook wel blij zijn met wat minder aan de kont :knipoog
Met de veiligheid in gedachten hoop ik ook wel dat je nooit iets ernstig aan de hand krijgt want met deze toestand breng je niet alleen jezelf in gevaar maar alle weggebruikers :muur

Ik hoop dat je iets vind naar je zin :ikrij

NIet dat ik zelf zo een moraalridder ben maar toch !

Grtz J
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

Re: vw lt

Bericht door Coen220 »

Ik vraag me af of je trekhaak van je T4 wel gekeurd is voor 3 ton of meer.
Als je een keer in een fuik terecht komt dan ben je ook het haasje.
de meeste trekhaken zijn voor ca 1000 tot 1500 kg
Kijk een op het plaatje dat op de trekhaak zit.
Groeten
Coen220
Gebruikersavatar
roadje36
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 apr 2009, 22:06
Locatie: Delden (Overijssel)

Re: vw lt

Bericht door roadje36 »

Jurgen VH schreef:Als je dan nog is uitrekend als boven vermelde 1820kg mag trekken en jij trekt 3000kg = dit 1180kg te veel zelfs al wordt je in B tegen gehouden kan je het zaakje laten staan en iemand bellen om een heel deel over te laden voor je terug mag vertrekken.
En de bijhorende boete zal ook wel ni mals zijn denk ik, ik ga er geen bedrag op plakken maar ne maat van mij heeft het al is voorgehad en was toch niet zo blij toen hij iemand moest bellen om een moto overladen te laden :nuts
En als uw beestje u lief is zal hij ook wel blij zijn met wat minder aan de kont :knipoog
Met de veiligheid in gedachten hoop ik ook wel dat je nooit iets ernstig aan de hand krijgt want met deze toestand breng je niet alleen jezelf in gevaar maar alle weggebruikers :muur

Ik hoop dat je iets vind naar je zin :ikrij

NIet dat ik zelf zo een moraalridder ben maar toch !

Grtz J


Precies, ik wil ook niet als het braafste jongetje van de klas overkomen, het is meer een tip. Ik heb privé ook wel eens meer dan de toegestane lading achter de bus gehad, maar dan is het één keertje, en niet te ver. Op regelmatige basis zoals in het topic staat zou ik persoonlijk niet aandurven, die bekeuringen zijn echt mega en inderdaad, het teveel direct afladen en door iemand anders laten ophalen...
veel succes!!
Volkswagen Transporter (T4) bouwjaar 1999 75 KW donkerblauw metallic wijsneus
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: vw lt

Bericht door rick_k »

110 haal je trouwens ook niet met 3 ton achter een 2.4; been there, done that.

Tenminste, ik haalde het niet. Bij de 90-95 was het echt helemaal over met het oude beestje.

4 ton achter mijn T4 ging ook prima. Nu is dat dan een 102 pk TDI en de vut was er wel uit, maar de motor was wel goed schoon daarna... Beetje fatsoenlijke remmen op de aanhanger scheelt een hoop ellende.

mvg Rick
TRANSPRTER
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29

Re: vw lt

Bericht door TRANSPRTER »

trekhaak mag 2ton slepen.in totaal trek ik 3ton.aanganger met materiaal
110 is zeker geen probleem.ik heb en zeer goede moter in mijn t4 liggen.de dieselpomp is wel bewerkt....en de aanganger is zeer degelijk afgesteld.....
rick_k schreef:110 haal je trouwens ook niet met 3 ton achter een 2.4; been there, done that.

Tenminste, ik haalde het niet. Bij de 90-95 was het echt helemaal over met het oude beestje.

4 ton achter mijn T4 ging ook prima. Nu is dat dan een 102 pk TDI en de vut was er wel uit, maar de motor was wel goed schoon daarna... Beetje fatsoenlijke remmen op de aanhanger scheelt een hoop ellende.

mvg Rick
Gebruikersavatar
Adrie 260
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Sommelsdijk G.O.

Re: vw lt

Bericht door Adrie 260 »

Als ik deze topic even door lees, krijg ik het idee dat je beter een aansluiting op het waterleidingnet kunt aanvragen, iedere dag 2 kuub water vervoeren over een afstand van 700km. Lijkt me een beetje overdreven, en als je een beetje gaat rekenen ben je misschien nog wel goedkoper uit.
Of ga je iedere dag naar een andere locatie?
Wat doe je voor de kost dat je iedere dag zoveel water nodig hebt.
De groewten uut Sommersdiek
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10822
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: vw lt

Bericht door Pascal-141 »

Coen220 schreef:de meeste trekhaken zijn voor ca 1000 tot 1500 kg
Kijk een op het plaatje dat op de trekhaak zit.
Een trekhaak van 1000tot 1500kg op een TRANSPORTER ?? We hebben het hier niet over een Ford Fiesta of een VW Lupo hé :muur
Ik heb nog nooit een trekhaak gezien op een T4 die geen 2000kg mag slepen . (En ik heb er al veel door mijn handen zien gaan )
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: vw lt

Bericht door Donald4Motion »

Pascal-141 schreef:
Coen220 schreef:de meeste trekhaken zijn voor ca 1000 tot 1500 kg
Kijk een op het plaatje dat op de trekhaak zit.
Ik heb nog nooit een trekhaak gezien op een T4 die geen 2000kg mag slepen . (En ik heb er al veel door mijn handen zien gaan )
Viespeuk :knipoog
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: vw lt

Bericht door hendrikus »

TRANSPRTER schreef:trekhaak mag 2ton slepen.in totaal trek ik 3ton.aanganger met materiaal
110 is zeker geen probleem.ik heb en zeer goede moter in mijn t4 liggen.de dieselpomp is wel bewerkt....en de aanganger is zeer degelijk afgesteld.....
rick_k schreef:110 haal je trouwens ook niet met 3 ton achter een 2.4; been there, done that.

Tenminste, ik haalde het niet. Bij de 90-95 was het echt helemaal over met het oude beestje.

4 ton achter mijn T4 ging ook prima. Nu is dat dan een 102 pk TDI en de vut was er wel uit, maar de motor was wel goed schoon daarna... Beetje fatsoenlijke remmen op de aanhanger scheelt een hoop ellende.

mvg Rick
en mag je raden wat je verzekeraar zegt als jij ( al dan niet door een ander zn schuld ) betrokken raakt bij een ongeluk en blijkt dat je een veel te zware aanhanger trekt...
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: vw lt

Bericht door SCOTT »


en mag je raden wat je verzekeraar zegt als jij ( al dan niet door een ander zn schuld ) betrokken raakt bij een ongeluk en blijkt dat je een veel te zware aanhanger trekt...
Dan is zijn pas opgestarte zaakje meteen opgedoekt, met een hoop schulden(-last) :knipoog
(Dan hoef je nog nietmeer te gaan voor rijbewijs C :knipoog )

Hou het gewoon veilig, voor jou en anderen !
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Plaats reactie