Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

banden merk

vragen over de T4
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: banden merk

Bericht door bartt4 »

Endebendebus schreef:Ik ben erg tevreden over Kleber:

http://ssl.delti.com/cgi-bin//rshop.pl? ... sowigan=So" onclick="window.open(this.href);return false;

Lekker stil en confortabel
:gekte
de kleber is een 100%dochter van michelin de tronspro van kleber is zelfs 100 % michelin alleen andere letters
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: banden merk

Bericht door bartt4 »

Harry62 schreef:Alle adviezen over Michelin en/of Conti gaat voor topicstarter ook niet op.
Hij heeft er 215/60-16 onderzitten. En daar is niet zo veel keus in "verzwaard"
Er is een Agilis 215/60-16 Alleen die kost bijna € 200,-!!

Ik denk dat er een Conti onderzit met 99H of V loadindex/snelheid
Als dit voldoende is zou ik voor de Michelin HP 99V XL gaan.

Maar er zijn ook genoeg alternatieven met een zelfde loadindex
Vind 200 wel erg duur zo rond de 175 incl montage zijn ze wel mee betaald.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: banden merk

Bericht door bartt4 »

odorf schreef:Ik heb er net een week geleden Kleber Transpro's 195-70-15 onder laten schroeven.
BartT4 had zoooo vaak geroepen dat ze goed zijn :lach :lach :lach
En ik moet zeggen je hoort ze niet zo (boven het motorgeweld van mijn 1.9TD :bifun )
Ze rijden -voor zover ik het nu na een week kan zeggen- goed.
En ze waren ongeveer 10,- per band goedkoper dan de gelijke Michelin Agilis 81

Groetjes,
Odorf
Goeie keus.

heb zelf nieuwe primacy hp's van michelin onder de volvo gezet. gewoon205-55R 16 91w nu. Ben er nog niet uit wat van zomer velg het moet gaan worden.
Denk dat het 18 inch gaat worden en wel deze http://www.alcar.nl/AlcarKonfigurator/p ... _key=16499
RUBBEREXPRESS
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: banden merk

Bericht door Rico »

Ik heb "vroeguh" onder m'n Vivaro Michelin Agilis 61 (215 65 R16C) gehad. Prima banden, aardig wat tractie op b.v. nat gras (op een camping). Het waren wel, toen al, vrij prijzige banden.

Onder m'n T4 had ik als zomerband Vanco's (195 70 R15C). Superslijtvast, tikkie lawaaiig, en bij regen leek je zo van de weg te spoelen. Nul tractie op nat gras.

Sinds afgelopen vrijdag heb ik onder m'n Vito Continental Vanco 2's (205 65 R16C). De enige reden dat ik die gekozen heb is dat de Vito een bandenvreter is, en ik nu even gekozen heb voor banden waarvan ik zeker weet dat ze slijtvast zijn. Eerste indruk is dat ze behoorlijk wat stiller zijn dan de oude Vanco's. Heb helaas nog geen regenbui gezien de afgelopen dagen, dus weet nog niet hoe ze het doen met glad weer. Gezien het profiel vermoed ik dat ze het op nat gras wat beter zullen doen dan de oude Vanco's, hoewel ik er geen wonderen van verwacht. Men claimt dat de Vanco 2 nog slijtvaster is dan de Vanco.

Groet,

Rico
Gebruikersavatar
ron.h
Berichten: 108
Lid geworden op: 10 mei 2009, 10:01

Re: banden merk

Bericht door ron.h »

ik heb 235ers 17 inch eronder liggen merk hercules loadindex voor verzwaard transport mooi profiel vrij geluidsarm incl btw en montage 115e.p st laatst betaald per vier stuk gunstiger maar ja.... slechte veer en een bandje slijt dus moest wel http://www.all-tyre.nl" onclick="window.open(this.href);return false; eindhoven kunnen je meer info erover geven geen binding mee groetjes
Gebruikersavatar
Erwin L
Berichten: 383
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:15
Locatie: Assendelft

Re: banden merk

Bericht door Erwin L »

Dus de reden dat ik de eerste de beste keer dat ik op een camping grasveld stond niet meer weg kwam ligt volgens jullie in de Vanco's ?

Er zit bij mij nog aardig wat profiel op dus vervangen zou wat dat betreft wel zonde zijn. Maar een beetje normaal weg kunnen rijden op een grasveld is toch wel een beetje een vereiste voor een campertje.........
T5 1,9 Tdi 2004
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: banden merk

Bericht door Harry62 »

[quote="Erwin L"]Dus de reden dat ik de eerste de beste keer dat ik op een camping grasveld stond niet meer weg kwam ligt volgens jullie in de Vanco's ?"
[quote]

Dat is klinklare onzin :muur

Dat kan meer oorzaken hebben. Bv je rechtervoet :ie Maar ook de natheid ven het gras!
Hoeveel gewicht er op je vooras zit tov je achteras! Hoe groot de aanhanglast is!
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Gebruikersavatar
Erwin L
Berichten: 383
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:15
Locatie: Assendelft

Re: banden merk

Bericht door Erwin L »

"Dat is klinklare onzin :muur "

Zie de tekst van Rico.
T5 1,9 Tdi 2004
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: banden merk

Bericht door Rico »

@ Erwin,

Ik maak alleen het vergelijk tussen de Vanco's en de Agilis. Wij kamperen uitsluitend in voor- en najaar, dus staan vaak op "natte" campings. Dan kun je goed het verschil tussen een Vanco en de Agilis merken.

Dat de rechter voet hier invloed op heeft moge duidelijk zijn. Als je maar een beetje loopt te gassen, dan slip je door en trek je de grasmat van de campingbaas naar de knoppen. Dat hebben we een aantal jaar geleden met eigen ogen kunnen zien. We kwamen op een camping in de Pyreneeën aan waar het aardig nat was. Er was een bestraat hoofdpad, maar naar de plekjes moest licht omhoog over het gras. We hadden toen nog onze Berlingo, ook met Agilis er onder. Zonder wielspin de caravan naar boven getrokken en op z'n plek neergezet. Komt de volgende dag iemand met een Vito (een voorwielaandrijver) en die reed met geweld over het gras naar boven. Nou, daar was de campingbaas niet blij mee, die Vito liet een mooi modderspoor achter.

Heb bij onze Vito een tijdje met vierseizoenenbanden gereden. In de winter en op nat gras gaat het prima, alleen het zachtere rubber in combinatie met een achterwieluitlijning om op te schieten levert snel slijtende banden op. Hopelijk gaat dat nu beter.....

Groet,

Rico
Gebruikersavatar
Erwin L
Berichten: 383
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:15
Locatie: Assendelft

Re: banden merk

Bericht door Erwin L »

Na een hele lange tijd toch maar weer eens met de bus naar de camping. Droog gras lukt goed. Maar na een dagje regen weer dezelfde ellende...... normaal rijd ik weg alleen op de koppeling, en pas als-ie rolt doe ik een streepje gas erbij. Geen schijn van kans echter, linker voorwiel draaide direct door en dan is het einde verhaal. Dit alles overigens met een vrijwel lege bus en zonder aanhanger.

Volgend jaar wil ik ermee naar Noorwegen, dan wil ik dit dus niet meemaken..... nu wil ik graag bij de standaard bandenmaat blijven, wat is dan een goede vervanger ? Ik heb wel een beetje voorkeur richting Michelin.
T5 1,9 Tdi 2004
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: banden merk

Bericht door frank884 »

Met Michelin Achilles en Bridgestone heb ik goede ervaringen kwaliteit geen verschil tussen die 2 merken
Continetal zou ik niet kopen slijten ongelijk af.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: banden merk

Bericht door frank884 »

Erwin L schreef:Na een hele lange tijd toch maar weer eens met de bus naar de camping. Droog gras lukt goed. Maar na een dagje regen weer dezelfde ellende...... normaal rijd ik weg alleen op de koppeling, en pas als-ie rolt doe ik een streepje gas erbij. Geen schijn van kans echter, linker voorwiel draaide direct door en dan is het einde verhaal. Dit alles overigens met een vrijwel lege bus en zonder aanhanger.

Volgend jaar wil ik ermee naar Noorwegen, dan wil ik dit dus niet meemaken..... nu wil ik graag bij de standaard bandenmaat blijven, wat is dan een goede vervanger ? Ik heb wel een beetje voorkeur richting Michelin.
Dat heeft niks met het merk te maken maar met het profiel
zomerbanden hebben een lengte-profiel en die kunnen de klei enz zand niet opzij kwijt
winterbanden wel (die zijn gemaakt om de sneeuw af te voeren)maar zomerbanden zijn daar in tegen veel en veel slijtvaster
en rollen een stuk beter (zuiniger)

dan moet je geen zomerbanden rijden maar iets van all weather
iig profiel wat van het midden naar de zijkant loopt
(extreem voorbeeld zoals bij tractorbanden) ze moeten de prut afvoeren.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
robstof
Berichten: 271
Lid geworden op: 31 jul 2010, 21:44
Locatie: Dinteloord Noord-brabant

Re: banden merk

Bericht door robstof »

Ik rij al jaren met winterbanden ook in de zomer en met zware lading,en bevalt goed beetje zweverig in het begin maar wend snel ,super met nat weer,heb altijd vanco winter contact van continentaal gehad nu over gegaan op nokian dat is in Noorwegen een een van de beste banden, hier niet zo bekend en daar door ook niet zo duur gekocht bij autobandenmarkt.nl gewoon goed, btw bon netjes op tijd geleverd, rijd super, strakker dan de conti en stil en goed ook met een zware lading 130 km geen probleen, niet zweverig ,een aanrader .

Rob
2.5 tdi acv wijsneus 1998 dubbelcabine zwart, 495.000 km eerste eigenaar.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Gebruikersavatar
Erwin L
Berichten: 383
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:15
Locatie: Assendelft

Re: banden merk

Bericht door Erwin L »

Klinkt goed Rob, wil je voor mij de type-aanduiding ff opschrijven dan ga ik daarnaar op zoek.
T5 1,9 Tdi 2004
arjantdi
Berichten: 247
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:49

Re: banden merk

Bericht door arjantdi »

dunlop sp lt30 doen het erg goed bij mij. veel stiller als alle andere banden onder andere t4's gaan ook lang mee, bij heftige regen geen aquaplanning, en de max qua grip nog nooit bereikt (nu rij ik vrij normaal met de bus)
Plaats reactie