Pluuke ja door belastings wisselingen aan de ene kant opgevangen door het 2MV en aan de andere kant door je trillings demper. Is deze stuk dan heeft je 2MV vrij spel.pluuke schreef:OK !Oskar 725 schreef:oude bout met D-plaatje om te proberen kan maar niet te lang, zou geen enkel risico nemen, wordt anders een duur plaatje en bout(je)
Klopt uiteraard.Oskar 725 schreef:Maar als je de trillingsdemper los hebt kun je toch zien (voelen) of deze stuk is???
Maar even nog over de trillingsdemper.
Stel dat die "kapot" is, en de oorzaak is van het geluid.
Zou het dan zo zijn, dat het geluid nu weg is, omdat de belasting door de aggregaten er niet is ?
Zou de trillingsdemper niet net zo goed het geluid maken door belastingswisselingen ?
Het laatste lijkt mij waarschijnlijker.
Dan zou het ook niet aan de trillingsdemper liggen.
Deze heb ik met een klein koevoetje geprobeerd te bewegen, zit geen beweging in.
Wat me wel opviel was dat ik de Multi V-riem er dit maal relatief makkelijk over de poelie van de servopomp kon krijgen. (2 handen aan weerszijden, flinke ruk naar beneden, en hup over de poelie)
Vorige keer lukte dat nog niet, en heb ik de 3 boutjes uit de poelie gedraaid en de riem zo met poelie en al losgemaakt.
Dus wordt de spanner toch weer hoofdverdachte ?
Ik heb een riemspanner voor een AXG liggen compleet met het dempertje kun je lenen om te proberen als dit het euvel is en die spanner van mij lost je probleem op worden we het altijd eens,
Hoor wel.