jan2009 schreef:Bedankt voor de info
Voorlopig niet dus bij ons
Wel chekken met een spaak of pink of er genoeg inzit......zou zonde zijn ....inbus 14 dus ...
zat bij mij nog 2 liter in en er hoort 2,5 l in ...
zie project van mij ...
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Ja ook ik heb van de week de olie ververst bij 130.000km maar er zit wel verschil in vul hoeveelheid in de bakken en ook de div soorten olie dus laat dat goed nakijkken .
voor de nieuwe aftapringen kan je onderdeel nummer N 0438092 bij de dealer halen
moet zeggen dat hij volgens mij een stuk stiller is en zeker ook lekkerder schakeld ondanks dat de mijne al heerlijk soepel schakelde
dus zeker niet onnodig
grt rob
Laatst gewijzigd door heartbeat op 25 apr 2011, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Kan me alleen maar aansluiten bij bovenstaande WeetjeWellers.
Ook ik heb de bak ververst bij 282.000. Bak schakelde toen zeer hakerig en absoluut niet fijn.
Bij mijn bak zat er ook maar 2 ltr in. Zou deze standaard af fabriek zo afgevuld zijn?
Heb wel effe de oude olie door een zeef gehaald. Kwam toch wel wat fijne gruis tegen.
Ook ik ervaar dat ie nu veel fijner schakelt.
Heb Valvoline Synt Power 75W90 Vol Syntheet gebruikt.
Gr, Geert
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Reagerend op een oud topic: de aftap en vulplug zijn bij de 02g bak van de 2.5tdi dus dezelfde?
En de nieuwe olie moet met zo'n extra slang ingeheveld worden?
- Er zijn verschillende baken, ook in het bouwjaar zit verschil. Ik vond de duitse t4 wiki een goede bron om vast te stellen welke bak ik heb en dus hoeveel olie, en welke maat inbus op de vul- afttapplug.
- Als je olie hebt uit flessen met een schenktuit kan het ook prima zonder zo'n extra slang. Ik heb het staand onder een brug gedaan. Zelfs liggend onder de bus moet lukken, wel wat geklieder lijkt me
- sommige bakken vul je tot ze overlopen uit de vulplug, andere tot 10mm onder dat gat.
- en een gouden tip: zorg dat je eerst je vulplug los krijgt, en draai daarna pas je aftapplug er uit! (Stel dat die eerste echt niet los komt en je hebt al je bakolie er al uit laten lopen, dan kan je echt niks meer met je bus ;)
- andere tip: in plaast van een dure inbusdop, kan je ook een zgn koppelmoer gebruiken, werkt perfect! Voorzover ik weet is die er wel in 14mm, maar niet in 17.
Bedankt voor het vlotte antwoord... had ook de t4-wiki gevonden, daarin werd geschreven dat de 2.5's allemaal de 02g bak hebben. ..
En achteruit zit dan ook rechts beneden
Zonet al even onder de wagen gekeken ter voorbereiding op het vervangen... maar zie namelijk alleen de aftapplug (centraal onderop)
Denk dat ik het al weet: heb de vulopening voor de aftap uitgescholden
Chewbacca schreef: 25 nov 2019, 13:55
Bedankt voor het vlotte antwoord... had ook de t4-wiki gevonden, daarin werd geschreven dat de 2.5's allemaal de 02g bak hebben. ..
En achteruit zit dan ook rechts beneden
Zonet al even onder de wagen gekeken ter voorbereiding op het vervangen... maar zie namelijk alleen de aftapplug (centraal onderop)
Denk dat ik het al weet: heb de vulopening voor de aftap uitgescholden
En dat klopt dus niet, dat iedere 2.5 een 02G bak heeft.
De 88 pk TDI heeft een 02B versnellingsbak.
De 2.5 benzine heeft ook een 02B versnellingsbak.
Er staan wel meer foutjes op T4 wiki hoor..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Vandaag de tijd en mogelijkheid gevonden om de olie te verversen.
Voorwielen met oprijbokjes 10cm omhoog, gaf voldoende werkruimte
Bij lossen van de vulopening kwam er direct al een golf olie uit (terwijl hij toch echt achterover stond)... uiteindelijk bleek er 3 liter (!) nog in te zitten
Nu met 2.3-2.4 weer bijgevuld, gelukkig hadden ze een schenktuit want via de aquariumslang die ik had duurde het een eeuwigheid
Maar wat een verschil maakt het... schakelt makkelijker en rijdt ook een stuk stiller/rustiger