Vroeger bestond dat zelfs helemaal niet , een 2-massavliegwiel , en toen reden die auto's ook comfortabel hoor .markomoordrecht schreef:Maar om nou met alleen koppelingsplaten te gaan rijden en een vast vliegwiel???
Nee dat komt het comfort zeker niet ten goede.
Misschien is er een aangepast vliegwiel???
Het voelbare verschil tussen een 2-massavliegwiel en een vast vliegwiel zit alleen tussen je oren (en in je portemonnee)

Wanneer je praat over motortuning , hoog vermogen , en het in 1 keer goed doen : dan denk ik daarbij zeker NIET aan een 2-massa-vliegwiel .
En wil je écht gaan tunen , dan begin je met het behandelen van de cilinderkop : grotere kleppen en een aangepaste nokkenas om te beginnen . Word tegenwoordig niet zo vaak meer gedaan bij de diesels , maar échte tuning vereist zo'n dingen. Ook de "ademhaling" verbeteren is noodzakelijk. En als je wil SS-er worden (SS-er : StoplichtSprinter

Een chipje (laten) plaatsen kan iedereen .
