Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

2.0 benzine

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RPS
Berichten: 144
Lid geworden op: 10 aug 2010, 18:09
Locatie: Schiedam

2.0 benzine

Bericht door RPS »

Ben ergens een T4 2.0 benzine uit 1997 tegengekomen. Wat kan ik verwachten kwa verbruik en prestaties, zijn er ook nog speciale problemen bij dit type?
En eventueel met de versnellingsbak?
alvast bedankt voor de reacties.
Het gaat om een 9 persoons uitvoering.
Ik snap het wel maar begrijp het niet!
wiel t5
Berichten: 215
Lid geworden op: 14 dec 2008, 12:36
Locatie: vijlen

Re: 2.0 benzine

Bericht door wiel t5 »

Oei oei oei :ie
ik heb er een gehad,de prestatie viel zeker heel erg mee,maar helaas het verbruik ook,nu ben ik geen gemiddelde rijder ,bij mij gaat het gas erop zal ik maar zeggen, maar bij 500 km moest ik 80 liter tanken,en das janken.heb nu voor mijn bedrijf een t5 1,9 tdi en die presteerd bijna hetzelfde met een aanzienlijk ander verbruik,maar dat mag je eigenleik niet men elkaar vergelijken mijn t4 was van 1991 en m'n huidige t5 van 2008, daar naast hebben we voor gedeeltelijk zakelijk en gedeeltelijk privé een t4 2.4 d van 1996 maar ik kan je vertellen dat mij de prestatie zeer tegen valt,en overweeg dan ook om over te stappen naar een t4 2,5 tdi,mja die is volgens mij weer motorisch gezien weer wat gevoelliger ,en dan komt weer de wegen belasting om de hoek kijken die moet je ook weer mee wegen dus ja ik zou zeggen ga maar eens lekker zitten rekenen en heeeel diep nadenken en nog eens nadenken en nog maar eens na rekenen,om dan maar de denken de kot op met al die getallen en gewoon te doen waar je zin in hebt en gewoon kopen die kar en lekker genieten van je :driveT4
ik wens je veel wijheid toe en zeker heel veel rij plezier.
groetjes wiel.
Gebruikersavatar
Ramon
Berichten: 136
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:27
Locatie: Krimpen a/d IJssel

Re: 2.0 benzine

Bericht door Ramon »

Ik heb alleen maar benzine T4 gehad en met name diverse 9 persoons.
Qua verbruik...grote auto, dus kleine stukjes erg onzuinig +/- 1op 7, lange stukken
snelweg ( +/- 100km/uur) redelijk 1 op 12 / 13.
Prestatie's, het is geen personenauto met een 2.0 motor, het is maar net wat je ervan
verwacht. Het is in ieder geval geen auto om langdurig hard mee te rijden, rijd zelf nooit
harden dan +/- 115 in het uiterste geval, vaak gewoon net iets boven de 100.
Verder zijn het ideale auto's, veel ruimte, degelijk, makkelijk te onderhouden en weinig
problemen.
Heb zelf een verlengde Dubbel cabine 2.0 benzine nu, stuk gunstiger in de wegenbelasting ( 136/ kwartaal tegen 245,= 9 pers.),
giga veel bergruimte en toch van alle gemakken voorzien, elektr. ramen + spiegels, ABS, airco,
2 x airbag en ruimte voor 6 personen.
T4 2.0 dubbel cabine 1996 benzine, airco, airbags,Abs.
Zoals het klokje thuis tikt,tikt het ook in de kroeg,
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: 2.0 benzine

Bericht door repelsteeltje »

mijn eerste actie zou zijn: G3 installatie plaatsen :toppie
Gebruikersavatar
RPS
Berichten: 144
Lid geworden op: 10 aug 2010, 18:09
Locatie: Schiedam

Re: 2.0 benzine

Bericht door RPS »

wat is de max. snelheid van een 2.0 benz.?
ik ga natuurlijk liever voor een 2.5 tdi maar die zijn er in het huidige budget niet zoveel en omdat ik hem deze zomervakantie al nodig heb ga je naar alternatieven zoeken. ik maak voldoende km voor de diesel dus dat is geen probleem.
Ik snap het wel maar begrijp het niet!
wiel t5
Berichten: 215
Lid geworden op: 14 dec 2008, 12:36
Locatie: vijlen

Re: 2.0 benzine

Bericht door wiel t5 »

De max snelheid lag volgens mij rond de 140 150 dat weet ik niet meer,maar optrekken als de beste.
en wat het budget betreft,dat klopt 2,5 tdi zijn wel aan de prijs,vind ik ook, maar ja je hebt dan ook wat he.
en idd wat repelsteeltje zegt een g3 installatie,maar dat kost ook weer pkaatjes. en natuurlijk ook euries.
maar zou idd wel eens gunstiger kunnen zijn dan diesel.
Gebruikersavatar
RPS
Berichten: 144
Lid geworden op: 10 aug 2010, 18:09
Locatie: Schiedam

Re: 2.0 benzine

Bericht door RPS »

De km stand is 240dkm. met een distributiewissel op 197dkm.
heeft natuurlijk alles te maken met hoe hij gebruikt is, maar zijn deze motoren verder bedrijfszeker?
alvast bedankt voor reacties.
Ik snap het wel maar begrijp het niet!
wiel t5
Berichten: 215
Lid geworden op: 14 dec 2008, 12:36
Locatie: vijlen

Re: 2.0 benzine

Bericht door wiel t5 »

voor de distributie riem staat bij elke motor een bepaalde interval,maar 240000 vind ik voor een benzine motor tamelijk veel hoor denk dat die bij zo'n 3 ton wel op is,verder heb ik nooit ergens problemen mee gehad de motoren zijn gewoon goed,
in elk geval zou ik persoonlijk bij deze km stand zeker niet meer overwegen om er een gas installatie in te leggen.
groetjes wiel
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: 2.0 benzine

Bericht door repelsteeltje »

wiel t5 schreef:voor de distributie riem staat bij elke motor een bepaalde interval,maar 240000 vind ik voor een benzine motor tamelijk veel hoor denk dat die bij zo'n 3 ton wel op is,verder heb ik nooit ergens problemen mee gehad de motoren zijn gewoon goed,
in elk geval zou ik persoonlijk bij deze km stand zeker niet meer overwegen om er een gas installatie in te leggen.
groetjes wiel

deze motor gaat net zo lang mee als een diesel hoor...... Alles gaat of staat bij gebruik en onderhoud. Kun je met een beetje geluk nog jaren lol van hebben.
lammy1
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2008, 16:58

Re: 2.0 benzine

Bericht door lammy1 »

Ik rij sinds twee jaar in een T4 benzine.
De houderschapsbelasting is niet leuk meer om een diesel als tweede auto te hebben.
Ik gebruik de T4 veelal om mijn motoren te vervoeren naar treffens of races.
gemiddeld verbruik met 120 kmh op de teller is dan 1:10
Met een kleine caravan van 750 kG erachter en 100 op de teller 1:8
Alleen constant korte stukjes, tot +/- 5km, erg onzuinig door automatische choke.
In de stad een verbruik van 1:8 a 9
vind ik toch best wel meevallen voor zo een voertuig.
Of benzine of diesel goedkoper is is gewoon een rekensom.

Een benzine is best degelijk de mijne heeft al 260.000 km gereden.

Voor typische benzine kwalen zie http://www.t4-wiki.de/wiki/Bardi's_Liste

Frank
Minovin
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jul 2011, 10:27

Re: 2.0 benzine

Bericht door Minovin »

Dag allemaal,

Vorig jaar heb ik een fantastische vakantie in Portugal beleefd met een verlengde T4 benzine. Ik ben nu in Nederland opzoek naar hetzelfde, ik heb er ook een gevonden, maar ik vraag me af of het een wijs besluit is om er een te kopen uit 96 met 280.000 op de teller. Het gaat om een 2.0 benzine waaraan het nodige is vernieuwd de laatste tijd.

Het plan is om de DC + stoelen te verwijderen zodat er 1 grote ruimte ontstaat waar ik zelf een campertje van maak. Er komt geen hefdak in omdat de maandelijkse kosten van een benzine wat mij betreft opwegen tegen het compleet ombouwen van een diesel.

Vraag is dus: gaat deze T4 benzine 2.0 nog lang mee? Ik heb zo'n 2.000,- boven de vraagprijs om te laten versleutelen.

Dank jullie wel!

Minovin
Plaats reactie