Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

lek diesel pomp

vragen over de T4
Plaats reactie
TRANSPRTER
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29

lek diesel pomp

Bericht door TRANSPRTER »

hoi


ik heb gezien dat mijn diesel pomp begint te lekken,maar ze lekt langs de polie (waar de getande riem op draait)..
nu is mijn vraag .is het met en dichting die ik er zo kan uittrekken.of moet ik de pomp volledig demonteren....

type: 2.4d
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: lek diesel pomp

Bericht door repelsteeltje »

bosch afdichting revisiekitje (ebay???) kopen, dan de pomp uitbouwen, keerrring er uit trekken en vervangen.
TRANSPRTER
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29

Re: lek diesel pomp

Bericht door TRANSPRTER »

dus kan ik probleemloos de keering er uithalen..zou ik bij vw dealer ook aan de keering geraken???
repelsteeltje schreef:bosch afdichting revisiekitje (ebay???) kopen, dan de pomp uitbouwen, keerrring er uit trekken en vervangen.
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: lek diesel pomp

Bericht door repelsteeltje »

TRANSPRTER schreef:dus kan ik probleemloos de keering er uithalen..zou ik bij vw dealer ook aan de keering geraken???
repelsteeltje schreef:bosch afdichting revisiekitje (ebay???) kopen, dan de pomp uitbouwen, keerrring er uit trekken en vervangen.

nee, vw levert alleen ruilpompen, of splinternieuwe....

kitje kun je ook bij elke bosch service halen hoor, zitten alle afdichtingen in. (meestal lekt de gashefboom ook.)
TRANSPRTER
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29

Re: lek diesel pomp

Bericht door TRANSPRTER »

de gashefboom is over 2j vervangen geweest-...
repelsteeltje schreef:
TRANSPRTER schreef:dus kan ik probleemloos de keering er uithalen..zou ik bij vw dealer ook aan de keering geraken???
repelsteeltje schreef:bosch afdichting revisiekitje (ebay???) kopen, dan de pomp uitbouwen, keerrring er uit trekken en vervangen.

nee, vw levert alleen ruilpompen, of splinternieuwe....

kitje kun je ook bij elke bosch service halen hoor, zitten alle afdichtingen in. (meestal lekt de gashefboom ook.)
gait
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 jan 2009, 19:26

Re: lek diesel pomp

Bericht door gait »

Al een keer gehad dat de keerring daarna weer begon te lekken, maar misschien toen verkeerde montage. Trouwens, nog steeds t4? Dacht usa bus?
TRANSPRTER
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29

Re: lek diesel pomp

Bericht door TRANSPRTER »

ik kan er moeilijk afstand van doen :T44EVER
en usa pick-up staat ook voor de deur!!!
Plaats reactie