Wat is het hier lange tijd stil geweest... tijd voor een update !
Ondertussen rijd ik al iets meer dan 2 jaar met de bus, ongeveer 45.000 kilometer gedaan, en geen noemenswaardige problemen ondervonden. We zijn ook al verschillende keren op reis geweest, tijdelijke slaap- en woonconfiguratie gebouwd, maar nu is het tijd voor het definitieve werk!
Wat is er allemaal gebeurd:
- gelijkvormigheidsattest aangevraagd bij D'Ieteren, ongeveer 100 euro en een uurtje wachten.
- keuring, geen opmerkingen !
- vraagbaak ontvangen, danku Jurgen VH
- stuur vw golf
- eibach veren
- remschijven + blokken achteraan
- koppeling + vliegwiel
- stuurstangen + rubbers
- elektriciteit laten nakijken: binnenverlichting, centrale vergrendeling, zoemer deuren openen,... alles werkt nu !
Wat staat er nog te gebeuren:
- roest en deuken wegwerken (2 lichte aanrijdingen gehad)
- schuren en plamuren
- schilderen (met de roller), wou de bus eerst laten spuiten, maar dit valt buiten het budget...
- nieuwe ramen, de oude staan vol met krassen
- terug opbouwen
- inrichten (bed, elektriciteit, verwarming, enz...)
Mijn verlanglijstje van onderdelen is ook wat korter... schuifdakjes, instapbak, middenconsole, lichten, enz. zijn ondertussen allemaal verzameld.
Ook de meeste kampeerspullen zijn al in mijn bezit: koelbox, vuurtje, waterreservoir, 2de batterij... enkel de elektriciteit en verwarming staan nog niet vast...
Het nadenken over hoe en wat zit erop, tijd voor actie !
Het demonteren:
De binnenbumper vooraan is algemeen in goede staat, enkel de verbindingen met het frame zijn al aan het roesten, op één punt zelfs doorgeroest!
De spatborden vooraan met de bekende "compostbak". De roest valt hier nog mee...
De achterbumper is redelijk rot, valt deze nog te lassen?? Of eerder een nieuwe steken, wat denken jullie?
Ook de bevestiging aan het frame is aan de rechterzijde aan het wegroesten...
De buitenbumper achteraan is ook in slechte toestand, gescheurd en vol met krassen... maar ga toch eens proberen of ik deze niet kan redden.
En ondertussen maar schuren... !
Het is allemaal nieuw voor mij, maar heb al veel geleerd op dit geweldige forum, dit geeft mij ook de moed om het aan te pakken! Ik ga proberen elke week te updaten zodat jullie mijn progressie kunnen volgen en af en toe een beetje helpen... alvast bedankt