Sinds kort hapert en stottert m'n bus als ik op benzine rij (2,5 liter 5 cilinder)
Als ik op LPG rij is er niets aan de hand, loopt-ie als een zonnetje.
Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Dank alvast voor jullie antwoord(en)
Groeten,
Marcel
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
pruttelbus
Re: pruttelbus
Is het een carburateur motor?
Zo ja, dan is de venturi uitgedroogd en zit er speling op de busjes. Oftewel.....een uitgelodderde carburateur.
Gas smeert niet, benzine wel.
Ter voorkoming met een goed functionerende carbi......gastank leegrijden......op benzine naar de gaspomp. Dan blijft de zaak heel.
Die paar km op benzine geeft dan net voldoende smering.
Gr, Geert
Zo ja, dan is de venturi uitgedroogd en zit er speling op de busjes. Oftewel.....een uitgelodderde carburateur.
Gas smeert niet, benzine wel.
Ter voorkoming met een goed functionerende carbi......gastank leegrijden......op benzine naar de gaspomp. Dan blijft de zaak heel.
Die paar km op benzine geeft dan net voldoende smering.
Gr, Geert
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Re: pruttelbus
Tegen mij is altijd gezegd 5 tanken gas daarna een halve tank benzine .
Geert G schreef:Is het een carburateur motor?
Zo ja, dan is de venturi uitgedroogd en zit er speling op de busjes. Oftewel.....een uitgelodderde carburateur.
Gas smeert niet, benzine wel.
Ter voorkoming met een goed functionerende carbi......gastank leegrijden......op benzine naar de gaspomp. Dan blijft de zaak heel.
Die paar km op benzine geeft dan net voldoende smering.
Gr, Geert
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Re: pruttelbus
@koos 890
Vaker kort is beter als 1x lang. Het is maar dat de carbi effe doorgespoelt wordt, zodat alles gangbaar blijft.
Vaker kort is beter als 1x lang. Het is maar dat de carbi effe doorgespoelt wordt, zodat alles gangbaar blijft.

ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat