Bij deze wil ik iedereen nog even bedanken voor het meedenken en zelfs nog nabellen voor onderdelen om mijn bus weer in topstaat te brengen! Echt super, heb deze spirit op veel forums nog niet meegemaakt.

en respect!
De bus rijdt weer zoals het hoort. Superlekker en desondanks het maar een 2.4D is gaat hij als de brandweer. Het is toch een zware bak van bijna 1500 kilo.
Nu alles motorisch en technisch in orde is ga ik me volledig op het interieur en extrieur werpen.
Van binnen moet er zeker een nieuwe mat in komen, want deze is compleet gescheurd en vooral smerig. Ook ga ik de stoelen een flinke poetsbeurt geven, want deze zijn zo zwart als roet. Op sommige plekken kan je nog net het profieltje zien van wat het hoort te zijn. En er moeten wat kapjes vervangen worden, omdat deze gescheurt zijn bij de ophangpunten. Daarnaast ga ik er een mooi setje speakers en een mp3 radio inbouwen.
Van buiten wou ik hem eerst een facelift geven, maar daar heb ik toch vanaf gezien, omdat het een oude bus is en deze look steeds schaarser wordt wil ik hem zijn uiterlijk laten houden. Wel krijgt hij over een tijdje een nieuw fris kleurtje. De kleur hou ik nog even voor mezelf, want ik twijfel nog tussen een paar kleuren. Wel ga ik langzaam per deel alle roest verwijderen en alvast in de grondlaag zetten. Verders wil ik hem zo origineel mogelijk houden. Wat betreft de bak die achterop zit, wordt compleet in het wit bestickerd. De bak is van een soort gelamineerd spul, dus dat kan niet gespoten worden. Voordeel hiervan is dat ik hem niet hoef te schuren. ;)
Ik ga jullie op de hoogte houden in dit topic!
Gr. Daniel