edwin850 schreef:heb de dynamo vervangen en nu gaat als ik niet meteen een beetje gas geef na het starten blijft het accu lampje branden en gaat het olie lampje knipperen en piepen
ook heb ik olie filter vervangen en olie ververst
luchtfilter vervangen en interieurfilter vervangen
en nu maakt de motor een "zwaarder"geluid en lijkt het of hij hoger in de toeren draait stationair maar hij draait gewoon 900 toeren
rara waar kan het aan liggen
hoor het wel alvast bedankt

Lijkt wel of je twee verschillende probelemen hebt.
Zoals eerder beschreven kan het je diode brug zijn van de dynamo.
Maar een knipperend olielampje heeft denk ik niets direct met de dynamo te maken. Je schrijft dat je ook het oliefilter hebt vervangen. Is het wel de juiste ?? door de nieuw olie . .. neem even aan dat dit er ook in gegaan is kan hij anders gaan klinken en soepeler gaan lopen . . .
Volgenmij is het knipperen van het lampje een teken dat het olie nivo te laag is . . . als het nivo goed is en hij blijft knipperen dan kan het wel eens de sensor zijn.
Als hij knippert omdat de oliedruk te laag is moet je even het filter weer demonteren en kijken of er niets in het filter zit . . . afdicht dopje van het filter bijvoorbeeld, willen ze nog wel eens vanuit de fabriek er in stoppen zodat er niets tijdens fabrikage/transport in kan komen !!!
Suc6 !
André