Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Alleen 2 slaapplaatsen in hefdak - keuring?
Alleen 2 slaapplaatsen in hefdak - keuring?
De slaaphefdaken (Reimo, SCA) hebben op papier een breedte van 107 of 108 cm. Net iets te weinig dus voor de eisen van minimaal
110 cm.
Weet iemand of dit problemen kan opleveren voor RDW of kwarttarief?
110 cm.
- Multivan Generation
- Contacteer:
Re: Alleen 2 slaapplaatsen in hefdak - keuring?
Is dit matras breedte of plank breedte?
Is het matras breedte, dan de matrassen thuis laten voor de keuring

Is het matras breedte, dan de matrassen thuis laten voor de keuring

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Als je beneden bed maar 110 cm is, dan voldoe je toch al aan de norm? Lijkt me.
Boven zijn extra slaapplaatsen.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
- Mickel Moen
- Contacteer:
Ik heb een SCA. Ze hebben er niet eens naar gekeken bij de keuring en de douane. Overigens is het bij mijn dak 120 breed. http://sca-daecher.de/Site/main/track=39_49_61" onclick="window.open(this.href);return false;viktor_r schreef:De slaaphefdaken (Reimo, SCA) hebben op papier een breedte van 107 of 108 cm. Net iets te weinig dus voor de eisen van minimaal
110 cm.
Als je dak netjes volgens de voorschriften gemonteerd is, lijkt het mij geen enkel probleem.
voor de keuring geldt zowiezo dat het bed een boven ruimte van tenminste 60 cm moet hebben 

Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
@matje
Die 60cm hoog wordt in de eisen van de belastingdienst niet genoemd. Misschien hebben ze die
laten vallen?
edit: http://www.belastingdienst.nl/variabel/ ... ng-57.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Die 60cm hoog wordt in de eisen van de belastingdienst niet genoemd. Misschien hebben ze die
laten vallen?
edit: http://www.belastingdienst.nl/variabel/ ... ng-57.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Da's waar. Maar wat als je nou beneden geen bed hebt? Dat opent wel allerlei interessante mogelijkhedenchv schreef:Als je beneden bed maar 110 cm is, dan voldoe je toch al aan de norm? Lijkt me.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
voor de inrichting!
heb dit toch ergens gelezen, belastingdienst
* Inrichting
- ten minste twee vaste zitplaatsen, waartoe niet de bestuurders- en bijrijderzitplaats worden gerekend
- een tafel (mag demontabel zijn)
- slaapaccommodatie voor tenminste twee personen, eventueel gecreëerd met behulp van de eerder genoemde vaste zitplaatsen
- de vrije ruimte boven de slaapaccommodatie moet minimaal 60 cm zijn.
- vaste en afsluitbare opbergfaciliteiten
- vaste keukenblokcombinatie met minimale werkbladhoogte van 60 cm zodanig dat men hieraan in de binnenruimte kan werken. Deze keukenblokcombinatie dient voorzien te zijn van een ingebouwde vaste kookgelegenheid, een niet volledig uitneembare watervoorziening met spoelbak, een kraan en afvoer.
dan zal ik wel de oude uitvoering hebben gelezen kan ik mooi weer wat anders in de bus bouwe
* Inrichting
- ten minste twee vaste zitplaatsen, waartoe niet de bestuurders- en bijrijderzitplaats worden gerekend
- een tafel (mag demontabel zijn)
- slaapaccommodatie voor tenminste twee personen, eventueel gecreëerd met behulp van de eerder genoemde vaste zitplaatsen
- de vrije ruimte boven de slaapaccommodatie moet minimaal 60 cm zijn.
- vaste en afsluitbare opbergfaciliteiten
- vaste keukenblokcombinatie met minimale werkbladhoogte van 60 cm zodanig dat men hieraan in de binnenruimte kan werken. Deze keukenblokcombinatie dient voorzien te zijn van een ingebouwde vaste kookgelegenheid, een niet volledig uitneembare watervoorziening met spoelbak, een kraan en afvoer.
dan zal ik wel de oude uitvoering hebben gelezen kan ik mooi weer wat anders in de bus bouwe

Laatst gewijzigd door matje86 op 10 jun 2011, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Hallo,
Vrije ruimte 60 cm vanaf de bedbodem, heb ik gelezen.
Herman744
Herman744
Heb ik ook wel gelezen, op diverse sites die het lijstje van de belastingdienst hebben gekopieerd.Herman744 schreef:Hallo,
Herman744
Maar als je nu op de site van de belastingdienst kijkt, staat het er niet (meer). Daarom denk ik dat dit
een vervallen eis is?
Hmm, bubbelbad? Flipperkast? Sauna?matje86 schreef: dan zal ik wel de oude uitvoering hebben gelezen kan ik mooi weer wat anders in de bus bouwe